13 mei 2025, 06:08:51

Kenmerken van Cinnamon?

Gestart door Mariska, 11 juni 2006, 13:07:04

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi,

Kan ik afgezien van het ooglensje aan andere dingen zien of mijn jong cinnamon is?

Het is nu 4 dagen oud.

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Tjerk

Hey,

volgens mij niet, maar hoe zou je dat dan precies aan de ooglensjes moeten kunnen zien?

Groeten Tjerk

Mariska

Die schijnt rood te zijn als je er met een lampje op schijnt ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Tjerk en Mariska
Als je een cinnamon jonkie in het zonlicht houdt, zie je duidelijk een rood lensje in het oog.
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Riny,

Nou laat ik dan eerst daar maar naar gaan kijken ;)

Ik zag bij Karin en haar dagboek dat cinnamon jongen lichte pootjes hebben en wildkleur donker.
Dus daar kan ik ook naar kijken.

Liefs
Maris!!

•=Bonnie=•

Dat van die rode ooglens klopt dus niet... alletwee mijn geparelde witmasker jongen hadden een rode ooglens en de cinnamon geparelde witmasker niet... Misschien dat het eens toevallig zo is, maar dus zeker geen vast gegeven net als die vlek in de nek die split bont zou moeten zijn maar ook split gepareld of split lutino of whatever kan betekenen.

leoni

hoii,

ik had het ook met mijn 2 bonte cinnamon's die hebben allebij rood in de oogjes en me andere bonte niet.

groetjes leoni

•=Bonnie=•

Het zal heus voorkomen, maar bij mij hebben ze het dus niet. Chitto had een rode ooglens en Rokko ook en die zijn witmasker gepareld split voor cinnamon en lutino. Hun cinnamon geparelde witmasker broertje had geen rode ooglens, maar bij hem zag ik al heel snel dat hij cinnamon werd, de hulsjes waren veel rozer dan die van de geparelde witmasker.

Ik zeg dus ook niet dat het niet zo is dat cinnamon een rode ooglens heeft, maar het is geen hufterproof feit :)

Mariska

Hoi Bonnie,

Dank je wel voor de info ;)

Ik ga evengoed kijken natuurlijk, maar ben wel benieuwd of het hier op gaat ;)

Wat gek hè dat Chitto en Rokko het wel hadden en hun broertje weer niet.
Volgens mij heeft het toch ergens mee te maken.

Liefs
Maris!!

carco

Hoi

Ik ben het helemaal met Bonnie eens.
Bij Esther gingen we er stellig van uit dat er 3 cinnamons in het nest zaten , er waren er nl. 3 met rode ogen. Uiteindelijk was het er dus maar 1, maar ze zijn wel split cinnamon dus er zit wel iets van in.
Het einige wat je kan doen is wachten tot er veertjes komen  ;)

Ook die kwestie van donkere pootjes werkt niet , want die verkleuren later pas en hebben ze niet gelijk.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Tjerk

Hey,

maar Cinnamon hoeft ook zeker geen lichte pootjes te hebben. Ik heb uit een span Lutino Cinnamon Gapareld x Cinnamon Bont, 3 jonge mannetjes gekregen. Alledrie zijn ze Cinnamon en geen van hen heeft lichte pootjes.

Groeten Tjerk

Bianca

Je ziet het het beste wanneer de oogjes net open gaan, dan is het bij mij in de voliere 100% zeker een cinnamon en ik heb het nog niet anders mee gemaakt.
Een mooie lens met een duidelijke rode gloed erover.

Idd blijven de pootjes licht van kleur.
vaak blijven de nageltjes in het begin ook nog licht.later kunnen die wat donkerder worden.

Als het kuifvlekje zich begint te ontwikkelen zie je ook al duidelijk verschil met een wildkleur want dit is veel "grijzer" van kleur vergeleken met het "zwarte" van een wildkleur.

even wat anders is het jullie toevallig ook opgevallen dat bijv wildkleur pareltjes lichte voetjes hebben met donkere nageltjes?!
Dat zie ik hier telkens terug komen en was benieuwd of jullie dit ook kende.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mariska

Hoi Bianca,

Bedankt voor alle info ;)
Ik ben benieuwd als de oogjes open zijn :D

Citaat van: Bianca op 12 juni 2006, 13:23:18

even wat anders is het jullie toevallig ook opgevallen dat bijv wildkleur pareltjes lichte voetjes hebben met donkere nageltjes?!
Dat zie ik hier telkens terug komen en was benieuwd of jullie dit ook kende.

Zie jij dit verschijnsel al vanaf de geboorte of later pas?
Ben namelijk ook wel nieuwsgierig ;)
Mijn wildkleurtje kan ook gepareld zijn.

Hij is nu 5 dagen, maar heeft lichte pootjes en lichte nageltjes.
Wel een paar donkere vlekjes op de nageltjes.

Groetjes
Maris!!

Bianca

dat komt dan wat later, op het moment dat ze ook kleine puntjes beginnen te krijgen.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

carco

Citaat van: Bianca op 12 juni 2006, 13:23:18
Je ziet het het beste wanneer de oogjes net open gaan, dan is het bij mij in de voliere 100% zeker een cinnamon en ik heb het nog niet anders mee gemaakt.
Een mooie lens met een duidelijke rode gloed erover.

Sorry Bianca, maar wij zagen de rode gloed dus pas toen de ogen open waren bij alle 3 en toch maar 1 cinnamon.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!