hoe ziet een vogel met CLAGGING eruit??

Gestart door mijnliefstestuffy, 6 juni 2006, 02:27:17

« vorige - volgende »

Mariska

11 juni 2006, 13:19:00 #30 Last Edit: 11 juni 2006, 13:30:47 by Mariska
Citaat van: Riny op 10 juni 2006, 23:01:37
Citaat van: Mariska op 10 juni 2006, 21:59:50

Dit stukje is bij mij ook niet echt lekker gevallen.
Als je niet bereid bent een dierenarts te betalen moet je geen dieren nemen.
Ik neem aan dat je vader ook naar de dokter gaat als hij 2 jaar lang poep aan zijn kont geplakt heeft zitten :-X


Hoy mariska
Toch vindt ik dat je zo niet oordelen kunt.
Misschien is die vader wel ziek en vandaar de reactie .
Groetjes Riny :D



Nou die vader is dus niet ziek!

Dus ik zat er niet ver naast met mijn oordeel en ik neem het ook niet terug.

Het is geen aanval op Nouska, maar wel op haar vader ;)
Geen zin hebben slaat nergens op >:(
Ik vind het sneu voor je dat je vader je zo behandeld :(

Citaat van: mijnliefstestuffy op  6 juni 2006, 21:45:01
zo hoe hij eruit ziet op de foto heb ik hem gekocht (ong 2jaar gelden)

ook had hij toen al een beetje dat er poep bleef plakken aan zijn veren maar een heel klein beetje dus ik dagt dat dat zo hoorde dat het progelijk is gegaan of dat ie te lange veren heeft :-[



Maar hier staat wel degelijk dat hij het 2 jaar geleden ook al had toen je hem net gekocht had.
Alleen in mindere mate ;)
Ik heb alleen je eigen worden herhaald.

Ik ben blij dat Pino zich wat beter voelt nu na de aanpassingen die je gedaan hebt :D

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

mijnliefstestuffy

hallo
ja dat klopt maarze had het nog niet zo heel erg ongeveer 1 keer in de week 1 tot 3 keuteltjes
ik heb vanmorgen mn lieverdje na gekeken en zijn bultje wat ze boven zijnkontje had lijkt er ook beter uit te zien
tuurlijk ga ik zowiezo naar de dierenarts
mischien mischien bedenkt mn vader zich wel als hij in een geoie bui is
groetjes noeska :-*

Mariska

Hoi Nouska,

Als het kontje nu schoon blijft zal het bultje en de irritatie ook vanzelf genezen denk ik ;)

Geef je ook weleens groente en fruit aan je parkietje?

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

mijnliefstestuffy

hallo
ik geef bijna elke dag appel en peer en af en toe kersen
ok heel soms wel eens kiwi en mais en een hard gekookt ei
groenthe heb ik ze nooit gegeven want ik weet niet precies welke allemaal mogen en niet mogen
ik heb ook wel eens van druiven suiker gehoord  ??? wat is dat precies?
groetjes noeska :-*

Sanna

Hoi Noeska,

Dat fruit kan ook wel eens een deel van het probleem zijn. Als een vogeltje via de voeding veel vocht opneemt moet dat er ook weer uit natuurlijk. Maar een vogelarts kan in ieder geval wel de ontlasting op parasieten en bacteriën onderzoeken.

Druivesuiker is suiker wat uit fruit gewonnen wordt (een iets andere samenstelling dan onze suikerklontjes enzo). Dextro-energie is hier bijvoorbeeld van gemaakt (druivesuiker=dextrose). Maar voor vogels kun je het in poedervorm kopen wat heel gemakkelijk oplost in water. Het is geschikt als je vogel ineens een energie-stoot nodig heeft, bijvoorbeeld wanneer je vogeltje ziek is en zelf slecht eet. Dan kan druivesuiker in zijn waterbakje er voor zorgen dat hij misschien wat meer gaat eten. Het is dus niet iets wat je dagelijks aan je vogel moet geven, het is echt voor noodgevallen.

Groetjes, Sanna

mijnliefstestuffy

hallo
bedankt voor de tip
aleen waar kan je druivensuiker kopen  bij de dierenwinkel of in een supermarkt?
wat betreft dat fruit ik weet niet of dat het probleem is want zoveel eet ze er niet van meestal moet ik het aan de eind van de dag weer weg gooien
groetjes noeska :-*




Mariska

Hoi Noeska,

Groente en fruit is goed voor ze ;)
Alleen niet heel veel geven en niet elke dag hetzelfde.
Dus lekker varieren.
Gewoon kleine stukjes doen.
Ik gooi aan het eind van de dag ook veel weg.
Soms hebben ze er zin in en soms niet.
Ze vinden ook niet alles lekker.

Ik geef ook geregeld mais en appel aan mijn valkparkieten.
Maar je kunt ook een roosje broccoli geven, blaadje sla, wortel, kruiden zoals peterselie en basilicum.
Van alles eigenlijk behalve Avocado!!!!
Dat is giftig voor ze.

Maar het grit en het eivoer is al een goeie verbetering.
Ze pakken er niet veel van, maar gewoon naar behoefte.
Daarom moet je het altijd hebben staat zodat ze het kunnen pakken als ze het nodig hebben ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Druivensuiker gebruik ik alleen als ze ziek zijn.
Je kunt van Zonnatura pakken krijgen bij AH.
Maar er zijn vast ook goedkopere merken te krijgen ;)


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

mijnliefstestuffy

hallo
bedankt :)
ik heb ook kattengras maar daar doen ze bijna niks mee
basilicum plant  kan je toch ook kopen ? of is dat slecht voor ze en moeten ze gewoon kleine stukjes hebben?
meestal maak ik kleine blokjes van de appel en peer
een roosje broccoli is dat gewoonn zo,n kropje? of bedoel je dat niet? en moet je die eerst koken of gewoon afspoelen en geven?
ik ga morgen druivenzuiker kopen
groetjes en bedankt :-*

Mariska

12 juni 2006, 13:31:04 #39 Last Edit: 12 juni 2006, 13:32:36 by Mariska
Hoi Nouska,

Kattengras vinden ze hier ook prachtig, maar smaken verschillen natuurlijk ;D

Van bijvoorbeeld basilicum kun je gewoon wat blaadjes met stengel geven, maar ook de plant neerzetten en dan word hij vanzelf gesnoeid.
In jou geval zou ik wat blaadjes geven omdat Pino niet teveel van hetzelfde moet eten ;)
Zulke plantjes kosten bij Aldi of de liddle ongeveer 0,45 cent ;)

Als je een hele stronk brocolli heb zie je allemaal van die roosjes.
Aparte takjes zeg maar.
Daar kun je gerust een kleintje van geven.
Als de roosjes erg dik zijn snij je hem gewoon door.
Vinden ze vast heerlijk!!

Groente kun je gewoon rauw geven, maar wel goed afspoelen ;)

Er zijn genoeg lekkere gezonde dingen voor ze die helemaal niet duur zijn.
Als ik zelf bloemkool eet bijvoorbeeld leg ik voor de valkjes een stukje apart.
Dat doe ik ook met sla, andijvie, wortel enz enz.

Ik ga rustig naar de supermarkt en schep daar 5 spruitjes in een zakje ;D

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

mijnliefstestuffy

bedankt ;D
hihi ja dat heb ik ook een keer gedaan 4 kersen gekocht voor ze :P
ik ga zo diect even naar de liddle zo,n plantje kopen en andere dingetjes
groetjes noeska :-*

Mariska

12 juni 2006, 15:30:22 #41 Last Edit: 12 juni 2006, 15:32:45 by Mariska
Blikjes mais zijn ook heel goedkoop denk ik bij de liddle ;)
Een beetje mais met eivoer er door vinden ze vast heerlijk :P

Het hoeft echt allemaal niet duur te zijn.
Zeker niet als je gewoon 4 kersen koopt ;D
Ik heb er maling aan ;)
Ik neem ook soms een klein handje spinazieblaadjes bij de AH.
Dat kost dan 2 cent of zo ;D

En gewoon van alles een beetje geven en geen week het zelfde achter elkaar natuurlijk.
Steeds een beetje wisselen is het beste voor ze ;)

Succes!

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

mijnliefstestuffy

bedankt ;D
hihi ja dat is grappig en diegene achter de kassa geirriteerd vragen waarom ik maar 4 kersen koop  :P
ik heb ongeveer vorige week een blikje mais gekocht maar die heb ik weg gegooid want ze aten het niet op
ik heb vanmiddag druiven zuiker gekocht
lekker spul ja  :P :P
hoeveel moet ik ze geven?
ik heb op dit moment 1 drink'flesje' en ze zijn er met z'n 4en(binnekort 6!! ;D ;D)
het bultje boven pino,s kontje is trouwens bijna helemaal weer weg ;D
ik zal morgen ook even kijken voor spinazieblaadjes
ik heb een keer van iemadn gehoord dat ze ook citroenen mogen  ??? dat lijkt me een beetje raar omdat het zoo zuuur is!  :P
ik hoor het van ( u) julie :-*

Ineke

13 juni 2006, 12:23:20 #43 Last Edit: 13 juni 2006, 12:27:17 by Ineke
Hoi, geef die druivensuiker nou maar niet, pas als je valkje ziek is. Koop gewoon n basilicum plantje en bieslook plantje bij de Lidl (want daar ging je toch heen?) en probeer dat n weekje uit. Je moet niet verwachten dat ie gelijk erop af vliegt, dat kan n weekje of twee, drie duren. Die van mij at t ook niet gelijk en nu vindt ie t heerlijk! Verder eet ie van mij graag thijm en pepermuntblaadjes.
Met citroen denk ik dat je citroenmelisse bedoelt?
Wat ze heerlijk vinden en heel gezond is zijn de bladeren van paardebloem. Als je die in je tuin hebt, goed afwast en droogt doe je ze daar n groot plezier mee!
Als je de zoekfunctie gebruikt en bijv. ''kruiden'' opzoekt verschijnen n boel topics waar je veel aan hebt.

mijnliefstestuffy

hallo
bedankt
nee ik bedoel een gewone citroen met schil er aan enzo ( ja zorry ik weet niet hoe ik moet uitleggen:P)
ik ga straks naar de liddle want  gister was ik nog even naar de tuinland geweest fruttie voor ze gekocht
groetjes en bedankt voor jullie reactie,s :-*