hoe ziet een vogel met CLAGGING eruit??

Gestart door mijnliefstestuffy, 6 juni 2006, 02:27:17

« vorige - volgende »

Mariska

Ik sluit me aan bij Caroline ;)

Een dierenwinkel kan je hier niet mee verder helpen.
Je grasje moet onderzocht worden door een dokter!!

Er hebben nu 4 mensen geadviseerd om naar een dierenarts te gaan en meer kunnen we niet voor je doen.


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

mijnliefstestuffy

oke dank jullie allemaal :)
dan ga ik naar de dokter met hem
doeii groetjes :-*

Sanna

7 juni 2006, 13:14:26 #17 Last Edit: 7 juni 2006, 13:18:13 by Sanna
Hoi,

Zorg je er wel voor dat je naar een dierenarts gaat die met vogels kan omgaan (kijk hier)?? Dit is heel belangrijk hoor, want de meeste dierenartsen weten erg weinig van vogels *. En te horen naar wat je beschrijft heeft jouw grasparkietje al erg lang problemen. Je schreef ook dat hij 2 nageltjes mist. Die krijgt hij nooit meer terug vrees ik. Maar dat is niet erg. Ze kunnen ook goed zonder een paar nageltjes klimmen en klauteren als het moet. Ik heb er ook een keer zo een gehad, en je merkte niks aan hem.

Succes bij de dierenarts! Ik ben benieuwd wat die zegt. Wel een vogelarts hè?

Groetjes, Sanna

* Eigen ervaring: mijn toemalige dierenarts heeft mijn eerste grasparkietje dood laten gaan omdat hij voor alles het zelfde antibioticum gaf en doodleuk zei dat er geen medicijnen speciaal voor vogels waren; ook heeft hij mij nooit doorgestuurd naar een vogelarts terwijl die er vlak in de buurt bleek te zitten...

mijnliefstestuffy

o wat eer verschrikkelijke dierenarts :o
ja aan de nagels merk je niks hij racet de hele kooi door :P
bedankt voor de tip
groetjes  :-*

Ineke

Als ik dit onderwerp lees vraag ik mij af of t parkietje ook grit e.d. krijgt? Je zegt, dat ie al vanaf t begin ziekelijk uitziet. Is die wel ontwormd toen je m kreeg?
Laat je nog weten wat de dierenarts zegt?
Groetjes en succes, Ineke

mijnliefstestuffy

hhallo
ik weet niet of ze ontwormt was ik denk het niet want ze komt uit een dierenwinkel (en hoe ze daar met dieren omgingen vertel ik liever niet :-\)
gellukig moest die dierenwinkel weg
geen grit (hij ziet dat eruit? :-[)
maar wel
bijna dag verse fruit
sepia en nog een andere blokje (ik weet niet hoe die heet)
eivoer
(natuurlijk) gewone parkietenvoer maar ze eet soms ook wel eens van de valkparkietenvoer kan dit kwaat?
en nog iets anders waar ik de naam de even van kwijt ben ik dacht snoepzaad maar ik weet niet helemaal zkeer of het zo heet ik zal straks wel even kijken
en trotsgiers
geef ik haar te weinig?
ik ga morgen even bij de dierenwinkel vragen voor grit
groetjes noeska :-*

Rianne

Hoi Noeska,

ik gebruik altijd fijne maagkiezen en grit. Liefst grit zonder houtskool en roodsteen, al zal de winkelier wel zeggen dat hij dat onzin vind (heb ik ook al eens gehad). Die 2 stoffen werken namelijk op de spijsvertering, en zijn beter geschikt voor duiven. :)

Sanna

Maar wanneer ga je nou eigenlijk naar de dierenarts Noeska?

Groetjes, Sanna

mijnliefstestuffy

dit weekend ( als mn vader me wil en kan brengen)
groetjes :-*

Ineke

9 juni 2006, 10:27:54 #24 Last Edit: 9 juni 2006, 10:30:50 by Ineke
Grit en/of maagkiezel zijn heel belangrijk voor de vertering. Zonder dit zal je niet lang plezier van je vogel hebben. Snel kopen dus! Zo zien sepia, grit en maagkiezel uit (kon geen duidelijkere foto vinden):

Hier nog info die op dit forum staat:
Kiezel
De kiezel is van belang voor de maagspier van de valkparkiet. Als er geen kiezel aanwezig is kan de maagspier verslappen en dat is slecht voor de spijsvertering.
De kiezel vermaalt de zaden zoals mensen het met de tanden en kiezen doen. Een valkparkiet neemt hiervan naar behoefte, soms een hele tijd niet, maar het moet altijd beschikbaar zijn.

Roodsteen en houtskool worden vaak toegevoegd aan kiezel of grit. Maar beiden zijn meer schadelijk dan nuttig. Ze nemen stoffen op uit de darm of laten het darmkanaal tot rust komen. Deze zouden dus alleen versterkt moeten worden als geneesmiddel. Kiezel en grit vermengd met roodsteen of houtskool niet verstrekken. 

mijnliefstestuffy

hallo
ik heb gister direct grit gekocht
in zo,n pakje daarvan die merk heb ik meerde soorten eten
er staat op dat er voor alle vogels goed is
het gaat gellukig wel weer wat beter met pino hij heeft geen diaree meer :)
groetjes :-*

Mariska

Volgens jou heeft hij dit al 2 jaar en nu is het opeens over ::)

Citaat van: mijnliefstestuffy op  9 juni 2006, 00:32:49
dit weekend ( als mn vader me wil en kan brengen)
groetjes :-*


Dit stukje is bij mij ook niet echt lekker gevallen.
Als je niet bereid bent een dierenarts te betalen moet je geen dieren nemen.
Ik neem aan dat je vader ook naar de dokter gaat als hij 2 jaar lang poep aan zijn kont geplakt heeft zitten :-X


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Citaat van: Mariska op 10 juni 2006, 21:59:50

Dit stukje is bij mij ook niet echt lekker gevallen.
Als je niet bereid bent een dierenarts te betalen moet je geen dieren nemen.
Ik neem aan dat je vader ook naar de dokter gaat als hij 2 jaar lang poep aan zijn kont geplakt heeft zitten :-X


Hoy mariska
Toch vindt ik dat je zo niet oordelen kunt.
Misschien is die vader wel ziek en vandaar de reactie .
Groetjes Riny :D

mijnliefstestuffy

zo bedoelde ik het helemaal niet hoor
ik zie me vader bijna nooit omdat hij niet de moeite wil nemen om meer contact met me te maken
en als ik hem weleens belt begint hij te zeggen dat ik niet zo vaak moet bellen enzo en word hij sjagrijnig
niet alle vaders zijn ok
vandaar die jaar opvanghuis
pino heeft niet al 2 jaar peop aan zijn kontje dat is pas een paar weekjes terug gekomen en vandaag had hij bijna helemaal niks
ik vind ook dat hij er veel beter uit ziet nu ik grit geef en vaker eivoer
ik had eerder ook eivoer gekcoht maar daar at hij nooit van dus had ik aan mijn oma gevraagt hoe dat kwam (die heeft ook een grasparkiet) en ze zei dat het niks uitmaakt en dat hij het gewoon niet lust enzo
maar nu eet hij er af en toe van
ik hoop dat je me nu bergijp
( ik kan wel begrijpen dat je die reactie deed je wist het ook niet hoe het allemaal zat/zit  :))
groetjes :-*

Sanna

Hoi,

Ik ben blij te horen dat het wat beter met Pino gaat. En ook goed om te horen dat het niet zo acuut is als we allemaal dachten. Ik moet toegeven dat ik ook even flink met m'n wenkbrouwen zat te fronsen toen ik las 'als hij zin heeft', maar nu snap ik waarom je dat zei. Toch is het verstandig om Pino een keer door een vogelarts te laten onderzoeken. Is er niemand anders die je anders een keertje wil rijden? Een goeie vriend of vriendin ofzo?

Groetjes, Sanna