hoe ziet een vogel met CLAGGING eruit??

Gestart door mijnliefstestuffy, 6 juni 2006, 02:27:17

« vorige - volgende »

mijnliefstestuffy

6 juni 2006, 02:27:17 Last Edit: 7 juni 2006, 02:38:42 by mijnliefstestuffy
hallo allemaal
ik heb een vraagje
hoe ziet een vogel met CLAGGING eruit?
zou u er mischien een foto van willen bij zetten?
alvast hartelijk bedankt



Rianne

Ik heb er zo gauw geen foto van maar ik denk dat je je wel in kan denken hoe het eruitziet als alle ontlasting aan de kont van je valkje blijft plakken. :-X

mijnliefstestuffy

hallo
bedankt voor de reactie ;D
mijn grasparkiet heeft dat dat al zijn poep aan zijn kontje blijft vastplakken:S ik haal die poep er elke dag af maar het blijft terug komen  en ook is het een beetje dik roodachtig boven zijn kontje
waaar heeft hij last van? :'(
groetjes

Saar

Is je grasje aan de diaree?
IK zou zowiezo contact opnemen met een dierenarts di veel van grasjes af weet en naar een dierenwinkel gaan om te kijken of ze daar iets hebben tegen zn diaree als ie dat heeft..

groetjes Saar

mijnliefstestuffy

nee hij heeft geen diaree
kan het ook niet iets met stress zijn?
dat heb ik weleens gelezen
groetjes

mijnliefstestuffy

zo hoe hij eruit ziet op de foto heb ik hem gekocht (ong 2jaar gelden)
ik vond hem er niet erg gezond uit zien ik heb ook nog die zelfde dag birdspray gekocht dat raade de vrouw van de dierenwinkel mij aan verder zij ze dat er niks aan de hand was met hem
ook had hij toen al een beetje dat er poep bleef plakken aan zijn veren maar een heel klein beetje dus ik dagt dat dat zo hoorde dat het progelijk is gegaan of dat ie te lange veren heeft  :-[
maar laatste tijd is het erger geworden ik ik maak me nu echt erge zorgen
groetjes

zo zag ie eruit 2 jaar geleden toen ik hem gekocht had
zag hij er wel gezond uit? of is dit normaal?

mijnliefstestuffy

oja dat vergat ik te zeggen toen ik hem kochte was hij ook 2 nagels kwijt  die zijn nooit weer aangegroeit :'(
groetjes

Mariska

Hoi,

Ik zou even contact opnemen met Dr Feld in Amersfoort.
Dit is een hele goeie vogelarts en die kan je zeker verder helpen.
Eèn ding is zeker en dat is dat dit niet normaal is :-\
Dat huidje gaat natuurlijk ook irriteren en zeer doen met als gevolg dat hij straks niet meer durft te poepen van de pijn.

Dr Feld geeft ook telefonisch advies.

Ik zou zeker even bellen morgen ;)

033-2864772

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Misschien heeft hij een onsteking aan de rand van z'n cloaca (kont), maar of dat komt door de clagging, of dat de clagging daardoor komt, kan ik niet zeggen. Het is in ieder geval verstandig om contact op te nemen met een dierenarts. :)

mijnliefstestuffy

ik zal even een foto maken hoe hij er nu uit ziet  :'( :( :'(
gellukig moest die dierenwinkel sluiten want het ging daar niet goed aan toe  :-\

mijnliefstestuffy

het is niet gelukt de foto is te groot
en heel onduidelijk
:'( :'(

mijnliefstestuffy

ik zag net toen ik hem even in  mn hand had dat hij wel diaree heeft maaar volgens mij doet hij dat in zijn voliere niet ik denk dat hij bang was net en daarom diaree had
of kan dat niet?
ook heeft hij nooit goed kunnen vliegen en laatste tijd helemaal niet meer en hij houd bij 1 vleugel de onderstukje over de bven stukje van de vleugel :-[ :-\ :'(

Rianne

In dit geval denk ik niet dat het komt omdat hij even bang was. Dat van de vleugel klinkt ook erg raar. :-\
Ga je er morgen mee naar een dierenarts? Dat raad ik je echt aan hoor, want wij kunnen je vanaf onze pc niet verder helpen zo. Een dierenarts zal je parkietje onderzoeken en medicijnen meegeven.

mijnliefstestuffy

6 juni 2006, 22:55:45 #13 Last Edit: 7 juni 2006, 02:39:39 by mijnliefstestuffy
hallo
ik ga vragen of het van mijn moeder mag
het moet gewoon >:(
zowieso ga ik morgen even naar de dierenwinkel hier
die heeft me vaker geholpen en daardoor is me rat ook weer beter
als ze niet kunnen helpen ga ik overmorgen zeker naar de dierenarts
ik hoop echt dat me lieve schatje beter word :'(
groetjes en bedankt voor jullie reactie  :-*

Caroline

Als ik dit allemaal zo lees, heeft het weinig nut om naar een dierenwinkel te gaan.

Waarom nog meer tijd verloren laten gaan??

Het is denk ik beter meteen met je grasparkietje naar de dokter te gaan, zoals ze je hier al adviseerde.

Beterschap met hem.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.