6 mei 2025, 01:19:35

wilgentakken

Gestart door Martin1, 5 juni 2006, 17:21:58

« vorige - volgende »

Martin1

Hallo,

Weet iemand hoe ik aan onbespoten wilgentakken voor mijn valkjes kan komen? Er zijn hier wel wat wilgenbomen in de buurt, maar daar rijdt veel verkeer langs en dat lijkt me dus niet zo gezond voor de vogels. Ik zag wel dat je dikke takken op internet kan bestellen maar die zijn zonder blaadjes en zijtakjes, is dat wel interessant genoeg voor een valkje? Is er toevallig in Delft iemand die zo'n ding in zijn tuin heeft staan die ik af en toe mag komen snoeien?  ;D

gert overweg

als je even naar het bos gaat zie je ze ook wel hoor

groetjes, gert ;)

rené-en-yvonne

Hoi Hoi,

Wij hebben vandaag een aantal takken, incl. zijtakjes en blaadjes, gekregen en nu wilden wij deze in de kooi van de valkjes zetten als extra zitstokken. Nu hebben we alleen enkele vragen:

Moeten wij de takken eerst wassen(afspoelen met koud/warm water)?
Mogen de zijtakjes incl. de blaadjes eraan blijven zitten of moeten deze juist worden verwijderd?

Hopelijk weet iemand een antwoord op onze vragen daar er best veel verschillende dingen worden geschreven (wel goed/niet goed)

Groetjes René en Yvonne.

Irene

hoi Rene en Yvonne
De blaadjes etc van de wilg mogen ze ook gewoon hebben hoor; lekker slopen en prutsen eraan.
Wel alles goed schoon maken; ik doe dat zelf even in de badkamer onder een hete douche!
En dan even laten drogen. Maar wel eerst goed schoonmaken.
groetjes en veel sloopplezier toegewenst voor jullie valkje.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Inger m

Citaat van: gert overweg op  5 juni 2006, 17:23:46
als je even naar het bos gaat zie je ze ook wel hoor

groetjes, gert ;)

Wilgen in het bos? De wilg is een typische slootkant-bewoner. Ik heb ze hier voor het huis staan en haal hier regelmatig takken vanaf.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Robbe

Ik denk hetzelfde en trouwens je mag toch niks van bomen en struiken kapot of afknippen.
groetjes Robbe

gert overweg

bij ons staan ze wel :)

Inger m

Citaat van: Robbe op 12 juni 2006, 19:16:28
Ik denk hetzelfde en trouwens je mag toch niks van bomen en struiken kapot of afknippen.

Ik geef mijn vogel regelmatig wilg en andere planten (zoals grassen en zuring) uit de natuur. Vaak gebruik ik de wilgen die hier vlakbij staan, maar wel steeds van verschillende bomen en op een nette manier. Aangezien wilg groeit als onkruid, hou ik ze ook nog eens netjes bij!

Het slopen of geheel weghalen van planten ben ik het ook niet mee eens, maar een zeer snelgroeiende plant als een wilg (en er staan er hier tientallen) kan echt wel wat takken missen. Ze worden hier iedere twee jaar ook volledige geknot, omdat ze zichzelf anders kapotgroeien.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.