22 mei 2025, 11:09:03

wat nou ???

Gestart door gert overweg, 5 juni 2006, 11:45:22

« vorige - volgende »

gert overweg

mijn vorige vrouwtjes valkparkiet is  doodgegaan :'( en nu heb ik een nieuw vrouwtje voor mijn mannetje gekocht maar die accepteert hem niet het vrouwtje wil met hem kroelen en in de nestkast enzo maar het mannetje jaagt haar weg :( en pikt haar  >:( ook mag het vrouwtje niet boven op de nestkast zitten en vlakbij :o als ze s'avonds gaan slapen dan zitten ze wel bij elkaar het vrouwtje wil heel graag maar het mannetje niet wat kan ik er  aan doen dat ze elkaar wel lief vinden  :-\ het vorige vrouwtje enmannetje hadden wel een nestje van 4 eieren heeft dat ermisschien iets mee te maken ??? het mannetje zit ook best wel veel in de broedkast het vrouwtje wil dat ook maar dat mag zeniet :-[ het mannetje is een wildkleur bond en het vrouwtje een lutino gepareld :) ik hoop dat iemand antwoord kangeven

alvast bedankt
groetjes, gert.

inka

Ik denk dat je wat geduld moet hebben, ze zullen aan elkaar moeten wennen.

veel succes ermee Inka

Lin

Hey,

voordat je kan beginnen met kweken moeten ze natuurlijk wel een partner zijn. Dat zie je aan ze als ze veel kroelen en wipwappen met elkaar. daarna als de pop 1 1/2 jaar is en de man min 1 jaar dan kan je een broedblok ophangen. Doe je dit eerder dan kan het zijn dat de man niet gaat meehelpen met het opvoeden van de jongen omdat hij zich niet als vader ziet. Ik zet een man en pop altijd apart als ik wild at dat een koppel wordt. Met een half jaar zijn ze meestal wel een koppel. Met broeden heb ik ze ook apart dan weet ik zeker wi de ouders zijn en heb je geen kans op jaloezie.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gert overweg

help mijn vrouwtjes valkparkiet heeft nu in een keer een ei gelegd ik snap er niks meer van het mannetje laat haar nu wel meer toe maar isnog altijd chagarijnig is het ei bevrucht ze zat wel bij allemaal mannen ik heb haar zaterdag gekocht
wat moet ik doen???
groetjes, gert

Lin

ik zou het ei vervangen en kijken hoe ze die drie weken broed en of ze een goede partner naast zich heeft. broed ze goed dan kan je een bevrucht ei laten uitbroeden als de man haar steunt. het ei vervang je door een nepei of je prikt er een gaatje in in beiden kanten.

Groeten, Lin

gert overweg

maar de man jaagt haar er meestal uit

gert overweg

oh ja het mannetje zit er ook niet op

Lin

Kijk het een dag aan. Wordt er gebroed dan vervangen door nepeites en anders kan je het blok wel weghalen als ze uitgelegd is en niet verder broed. Maar ze gaan pas broeden bij het tweede ei de meeste valken. aangezien je nog geen ervaring hebt zou ik ook eerst wat informatie door lezen voordat je echt aan jongen begint.

Groeten, Lin

gert overweg

ik heb jammer genoeg 2 keer slechte ervaring gehad :( :'(

gert overweg

oh ja nog bedankt voor je reactie