8 mei 2025, 07:10:31

Slijm??

Gestart door Sanna, 5 juni 2006, 09:07:07

« vorige - volgende »

Rianne

Gelukkig gaat het alweer wat beter met Nina. Hopelijk is ze weer helemaal opgeknapt. :)

Gerda

Hoi Sanna,

Dat zal zeker schrikken geweest zijn!!! Jeetje!!
Ik hoop dat het vandaag weer helemaal goed gaat met Nina.

Liefs, Gerda

Sanna

6 juni 2006, 13:46:51 #17 Last Edit: 6 juni 2006, 14:19:53 by Sanna
Vanmorgen ging het weer niet zo goed als ik gehoopt had. Normaal als ik 's morgens de kooi open doen worden er eerst een paar vreugderondjes gevlogen. Maar nu zat ze alleen maar op het deurtje. Na een tijdje vloog ze wel naar de keuken, maar ging daar alleen maar in het raam zitten, beetje poetsen maar vooral slapen. Zo ken ik Nina helemaal niet! Dus daarom, en mede omdat haar poepjes zo klein waren, maar besloten een ml nutribird erin te spuiten. Niet leuk natuurlijk! Daarna heeft ze echt een hele tijd maar haar nekkie zitten strekken, oogjes dicht, net of ze het niet door kon slikken ofzo of dat het dwars zat en ze wilde kokhalzen. Dus heb ik haar maar weer in de voliere gezet, want rondvliegen deed ze al zowiezo niet en daar kan ik haar makkelijker in de gaten houden. Na een hele tijd ging ze eindelijk weer wat bewegen en klom ze naar haar stukje brood toe. Daar wat van gegeten en toen weer dat nekstrekken! Ik word er helemaal niet goed van. Af en toe gaat ze veertjes poetsen maar de meeste tijd zit ze alleen maar te slapen. Om 12.00 dan maar weer Feld gebeld, maar die was er natuurlijk niet. Annie raadde aan om dan maar af en toe suikerwater met verdunde nutribird te blijven geven vanmiddag en anders vanavond langs te komen als ze niet opknapt. Ook vooral omdat ze helemaal niet eet. Ik heb haar na twaalven nog even wat buiten haar kooi aan zaadjes kunnen laten eten, maar het is erg weinig. En in de kooi kijkt ze niet naar de zaadjes om. Zou ze ze misschien gewoon helemaal niet lekker vinden? Ik heb net nieuwe, van Prestige. Speciaal voor australische grote parkieten. Maar dat verklaart dat nekstrekken nog niet :-\. Nu heeft ze net wat brood zitten eten en dat is goed gegaan, maar nou zit ze weer op twee pootjes te zitten. Ze drinkt nu wel weer geregeld, ik heb het haar tenminste twee keer zien doen vandaag en ik ben even voor boodschappen weggeweest. Maar eten nog niks (er liggen geen gepelde zaadjes in het bakje).  Gisteravond leek het juist weer zo goed te gaan! Als ze niet opknapt in de loop van de dag gaat ze vanavond naar Feld. En dan vraag ik meteen of hij me wil leren met een kropnaald om te gaan, want met zo'n spuit geeft altijd zo'n zooi. En dan blijft er altijd het risico dat ze zich erin verslikt.

Sanna

Sanna

Ik snap er niks van >:(. Net zit Nina heftig heen en weer te lopen voor haar deurtje dat ze eruit wil. En ja hoor, ze vliegt lekker een paar keer heen en weer. Daarna komt ze bij me zitten achter de pc, op m'n bureau. Een beetje poetsen, een beetje om een kroel bedelen, 1 zonnebloempit uit het bakje vissen en die niet opeten en dan weer gewoon in m'n nek gaan slapen. Gek wordt ik van dat beest!!
Ik heb m'n ouders gevraagd of ze even een zak van het andere voer dat ze eerst kreeg willen halen (is helemaal aan de andere kant van Bilthoven, zij hebben een auto), dan maar kijken of ze dat wil eten...

Sanna

Shit >:(, ze weegt 88 gram...

Roosje

He bah zeg.... :-\ Ik hoop dat Feld je kan helpen vanavond!

Sanna

Ja, ik heb haar net maar weer een ml nutribird gegeven. Maar dit is geen doen natuurlijk, ze moet zelf eten.

Roosje

Precies. Misschien kan Feld wel wat vinden bij haar wat makkelijk te verhelpen is?

Sanna

Weet je wat zo gek is? Ze weigert zaadjes te eten, zelfs trosgierst, maar eet wel aan brood. En na alles wat ze gegeten heeft, zit ze haar nekkie te strekken. Zou ze dan toch wat in haar keeltje hebben? Vooral ook omdat het allemaal begon met braken. Maar dat was alleen slijm, ik heb nergens zaadjes teruggevonden. En ook is haar kropje niet hard. Ik weet het allemaal niet meer :(.

Rianne

88 gram? En ze was eerst dik over de 100! :o Heb je dat ook tegen Feld gezegd?
Misschien heeft ze idd wel een keelonsteking, brood lijkt me wat zachter voor de keel als zaadvoer. :-\

Sanna

6 juni 2006, 15:48:05 #25 Last Edit: 6 juni 2006, 15:50:20 by Sanna
Jeetje! Dat is nog een idee, keelontsteking - daar heb ik helemaal niet aan gedacht! (ik heb alleen maar de vreselijk enge dingen de revue laten passeren :-X). Dat zou ook nog kunnen.
Nee, ik heb Feld alleen maar gisteren zelf gesproken, toen had ik haar nog niet gewogen. Maar ik denk ook omdat ze gisteren vrijwel niets gegeten heeft dat ze voornamelijk gisteren veel is afgevallen (alhoewel ze gisteravond toch weer zelf zaadjes heeft gegeten en ze gisteren ook nog aan de trosgierst heeft gegeten). Ik heb haar net pas gewogen, maar schrok wel een beetje omdat ik toch meer verwacht had, net onder de 100 ofzo. Maar ik ga zo na 16.00 even bellen dat ik kom vanavond, Annie zou me dan ergens tussen schuiven.

Mariska

Hoi Sanna,

Ik heb pas een valkje gehad met keelontsteking en Feld zei dat ze daar slecht van kunnen eten ;)
Dus het is wel een idee.

Ik hoop dat het meevalt vanavond!

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Gerda

Hoi Sanna,

Ik dacht zelf ook aan keelontsteking, of irriatatie doordat er een klein voorwerp zit (een stokje ofzo).
Maar gelukkig ga je vanavond naar Feld en kan hij het meteen bekijken.

Het klinkt net of haar af en toe iets dwars zit, maar dat ze er niet echt doodziek van is (gelukkig).

Ik ben benieuwd wat er vanavond uit komt (misschien wel letterlijk). Wel meteen hier neerzetten hoor!!!

Liefs, Gerda

Irene

Jeetje Sanna, 88 gram, dat is hier zo;n beetje van Gijs naar pebs :o.
Ben ook heel benieuwd hoe het bij Feld was, maar dat laat je vast en zeker even weten ;).
Ze weet wel hoe ze je bezig moet houden he , die kleine boef! :( Ik hoop dat ze snel weer lekker zichzelf is.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Sanna

Hoi hoi lieve meeleef-mensjes ;D!!

3 hoeraatjes voor Frank Feld. Hij zag meteen dat haar bekkie van binnen helemaal rood was :-\. En dan zal inderdaad haar keeltje ook flink zeer doen. Dus Rianne, jij zat er het dichtst in de buurt!

Nina moet dus maandagmorgen, toen ze er al uitgekomen was voordat ik beneden kwam, iets gevonden hebben wat haar bekkie geïrriteerd/verbrand heeft. Wat, weet ik nog steeds niet, ik kan werkelijk niks bedenken. Maar Feld heeft het me laten zien met de loep, het is helemaal rood van binnen en er zitten wat schilvertjes. Het moet echt flink zeer gedaan hebben, m'n arme meisje :'(. Feld heeft er meteen 4 druppels synulox op gedaan. Hij zegt dat dat snel moet gaan helpen om de pijn weg te nemen. Dat moet ik dus ook doen, 2 x per dag 4 druppels, een week lang. Vrijdag wil hij dat ik even bel hoe het gaat. Wat zal het heerlijk zijn Nina weer te zien bunkeren, ik hoop dat ik dat morgen al weer mag beleven.

Ik heb het Feld nog gevraagd over de kropnaald. Maar hij raadt dat eigenlijk af. Het heeft alleen maar zin als je er dan ook geregeld mee om moet gaan. Als je het, zoals ik, alleen in noodgevallen nodig hebt, is de kans dat je misspuit alleen maar veel groter. Dan kan ik beter met een pipetje spuiten, als je het voorzichtig doet zal je niet zo gauw in de luchtpijp spuiten. En zelfs wanneer dat wel gebeurt, dan zal de vogel meteen gaan proesten. Met een kropnaald kan hij er niks tegen doen en dat is hem dan meteen fataal. Dus ik blijf bij gepruts met een pipet (zoiets als creatief met kurk ;D).

Groetjes, Sanna