23 april 2024, 22:47:09

Help mijn valk is ziek!

Gestart door LindaW, 4 juni 2006, 17:10:05

« vorige - volgende »

LindaW

Mijn valk is ziek: hij heeft heel de dag nog niks gegeten/gedronken. Hij heeft ook geen geluid gemaakt, zit maar te slapen. Hij heeft een beetje dunne ontlasting en net schudde hij n\met zijn snavel en kwamen er druppels water uit. Hij niest niet. Kan iemand me helpen, ik maak me zorgen!

Groeten

Chico_Rosa_Punky

Ha die LindaW,

Het probleem komt ons bekend voor, wij tobben er nu inmiddels drie weken mee, maar........... er is licht aan het einde van de tunnel. lees het iten over Poko...
Belangrijk is om hem warm te houden en te laten drinken, al is het met een spuitje. Warm houden kan met een speciale lamp, maar wij hebben het gedaan met een lamp boven zijn lijf. Hij zat als "een dood vogeltje" op zijn kooi en daar die lamp op.
Wij raden je aan om morgen naar de dokter te gaan. Onze ervaring is dat het aan te eenzijdig voer lag. Wij zetten elke dag weer een nieuwe bak met eten in zijn kooi en hij maar SNOEPEN. Nu krijgt hij 15 gram eten met vitamines en nog wat ander power eten en nu knapt hij lekker op.
Succes, wij weten wat je doormaakt. Het hele huis raakt ontregelt.

Mies

LindaW

Ha Mies,

ik voer hem nu met de hand en geef ook steeds water. De DA zegt dat hij een kropontsteking heeft. Ik heb hier ook medicijnen voor. Maar hij eet nog niet uit zichzelf. Vandaag was hij wel weer zijn veren aan het verzorgen. Dus ik hoop er maar het beste van!

groetjes