vader wildkleur misschien x ? moeder gepareld mischien x ? jong is lutino

Gestart door renzokuif, 21 mei 2006, 00:24:41

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: renzokuif op 22 mei 2006, 23:39:44
kan een wildkleur geparelde pop ook man trouwens wel split voor zijn?

deze zin begrijp ik niet  ;)

Bedoel je waar een wildkleur geparelde split voor kan zijn ongeacht het geslacht?

witmasker en bont zijn de meest voorkomende, er wordt ook beweerd primrose maar hiervoor is nog geen bewijs

renzokuif

Citaat van: Bonnie op 22 mei 2006, 23:53:32
Citaat van: renzokuif op 22 mei 2006, 23:39:44
kan een wildkleur geparelde pop ook man trouwens wel split voor zijn?

ik zal hem even anders typen kan een wildkleur geparelde pop en ook een mannelijke valk trouwens wel split voor gepareld zijn

deze zin begrijp ik niet ;)

Bedoel je waar een wildkleur geparelde split voor kan zijn ongeacht het geslacht?

witmasker en bont zijn de meest voorkomende, er wordt ook beweerd primrose maar hiervoor is nog geen bewijs

renzokuif

Citaat van: renzokuif op 22 mei 2006, 23:39:19
ok dan. klopt het nu dan dat de lutino split voor wildkleur en wildkleur gepareld is?

er zijn in totaal 3 jongen 2 uit het 1ste nest 2 mannen die zijn dan wildkleur gepareld, ze hadden alleen een paar spikkels onder de vleugels niet over het hele lichaam zoals bij ma. het 3e jong is uit het 2 nest die is lutino (gepareld?) heeft alleen parels onder de vleugels.

ik ben hem nu zelf ook even kwijt:P sorry
uit het koppel

•=Bonnie=•

Citaat van: renzokuif op 23 mei 2006, 00:17:19
Citaat van: renzokuif op 22 mei 2006, 23:39:19
ok dan. klopt het nu dan dat de lutino split voor wildkleur en wildkleur gepareld is?

er zijn in totaal 3 jongen 2 uit het 1ste nest 2 mannen die zijn dan wildkleur gepareld, ze hadden alleen een paar spikkels onder de vleugels niet over het hele lichaam zoals bij ma. het 3e jong is uit het 2 nest die is lutino (gepareld?) heeft alleen parels onder de vleugels.

ik ben hem nu zelf ook even kwijt:P sorry
uit het koppel

De parels onder de vleugels zijn normaal en komen bij alle wildkleur jongen voor, zowel de mannen als de poppen. Bij een geparelde zitten de parels op de vleugels en meestal ook op het lijf.

Een pop kan niet split zijn voor gepareld, lutino of cinnamon, dit zijn geslachtsgebonden mutaties die op het mannelijk chromosoom rusten.

Een geparelde valk kan ook niet split zijn voor gepareld, hij is namelijk al gepareld.

Split wil zeggen dat je de mutatie niet ziet.

renzokuif

dit onderste stukje snap ik niet. hier staat dat een pop niet split voor gepareld kan zijn, dus ze is gepareld of ze is niet gepareld. dus dan zou mijn lutino jong dan lutino gepareld moeten zijn omdat ze daar geen split in kan zijn? maar bij haar zie ik geen parels op de vleugels of op het lijf alleen maar knal gele spikkels in de vleugels.
Citaat
Een pop kan niet split zijn voor gepareld, lutino of cinnamon, dit zijn geslachtsgebonden mutaties die op het mannelijk chromosoom rusten.

Split wil zeggen dat je de mutatie niet ziet.

•=Bonnie=•

waarom zou je pop gepareld moeten zijn dan  ???  Je had toch een wildkleur man en een geparelde pop?

En daar kreeg je lutino en wildkleur uit toch?

Je man is dus split voor lutino. De parels van je pop worden als split doorgegeven aan je mannelijke nakomenlingen.

Een lutino, geparelde, cinnamon of geelwang pop kan de mutatie alleen als split aan de mannelijke jongen doorgeven.