26 april 2024, 01:00:08

Valkparkieten in het 'wild'

Gestart door Inger m, 1 juni 2006, 23:36:35

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi allemaal,
Eigenlijk geen vraag, maar wel leuk om te lezen. In Engeland komt een grote populatie vrij vliegende papegaaien voor. Hierbij vliegen ook valkparkieten rond. Hier wat foto's:

http://www.papegaai-ara.nl/BezoekCumbria2006/index10.html

en een verslag:

http://www.avifaunagroningen.nl/htmltonuke.php?filnavn=site/reizen/engeland/engeland.html

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

♪ Marlies

Leuk, als je dit in je omgeving ziet. :o

Dit bewijst  dat vogels niet altijd een soortgenoot nodig hebben, maar het heel goed af kunnen met andere soorten.


Groetjes Marlies

Caroline

Geweldige mooie foto's!!

Wat me wel opviel was dat dat de valkjes zich tegoed deden aan een Narcissnack. Terwijl hier op de site de narcis wordt aangegeven als zwaar giftig.  ??? ???

Vreemd!!  ::)

Maar ik heb alle foto van de site bekeken en vond ze zeker de moeite waard, prachtig!

Bedankt Inger.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Inger m

Citaat van: marlies op  2 juni 2006, 07:17:17
Leuk, als je dit in je omgeving ziet. :o

Dit bewijst  dat vogels niet altijd een soortgenoot nodig hebben, maar het heel goed af kunnen met andere soorten.


Groetjes Marlies


Hoi Marlies,
De valkparkieten leven juist wel samen met hun soortgenoten. In het verslag staat vermeld dat de vogels voorkeur hadden voor hun soortgenoten. Bij gebrek aan beter zie je overigens wel vaak dat ze trekken naar de soort die het meest verwant is. Dat geeft wat mij betreft wel aan dat soortgenoten heel belangrijk zijn.

Hoi Caroline,
Dan zal dat wel de laatste foto van deze valkparkiet zijn  :P

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Gerda

Hoi Inger,

Dat ziet er geweldig uit!! Ik zou wel een weekje in de B&B willen verblijven daar!!
Eigenlijk een heel mooie mogelijkheid om vogels te bestuderen die eigenlijk een tussenvorm zijn (qua bestaan) van 'onze kooi- of volierevogels' en hun makker in het wild.

Ik vind het leuk om te zien dat ze ook in gemengde groepen op zoek gaan naar een soortgenoot! Of anders een soort die hen het dichtst na staat.
Er worden regelmatig vragen gesteld over de aanschaf van een 'vriendje voor de valk', waar ik altijd aangeef dat ik vind dat het beste vriendje voor een valk een ander valkje is.
Mooi dat ik hierdoor in mijn mening wordt gesterkt, en hier ook naar kan verwijzen.

Het lijkt me echt geweldig als je daar bent en een groep ara's langs ziet vliegen. Grappig dat ondanks het toch niet al te beste klimaat daar, het allemaal zo goed gaat.

Ik heb het nog niet allemaal gelezen, maar las dat de volieres waar voeding en bescherming wordt geboden van een 70 jarige man zijn. Ik hoop dat als hij er niet meer is, het door een stichting overgenomen kan worden. Want dit is te mooi om verloren te laten gaan.

Leuk dat je ons hierop attent maakte!!

Groetjes, Gerda

Roosje

Oh wat is het toch prachtig om vogels in het wild te zien. Zoveel mooier dan hier in een voliere. Maarja, wij mensen moeten weer zo nodig egoistisch zijn en hebben hebben hebben ::)


Mariska

Hoi Inger,

Wat een prachtige foto's :o :D
Ik heb echt zitten genieten ervan.
In het wild zijn ze zoveel mooier.
Ik heb ze allemaal gezien en was echt de moeite waard.

Leuk dat je ons erop attent heb gemaakt ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

margreet

hallo Inger,

Wat mooi om te zien, en wat goed dat zo'n heel dorp er achter staat want buiten dat het heel leuk is geeft het toch ook wel ongemakken. Maar dat lossen ze prima op.


groetjes Margeet

imca

hoi,

ook in amsterdam-noord leeft een hele colonie ontsnapte valkjes  ::)
is dichter bij huis

Inger m

Hoi,
Halsbanden zijn mij bekend in Amsterdam. Van een kolonie valkparkieten heb ik nog niet gehoord. Lijkt me ook leuk om te zien.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

imca

omgeving waterlandse weg, daar woont een kennis van ons

mickeledoki

hoi hoi
wat een mooie foto,s  leuk om ze ook eens de buitenlucht te zien .De valkjes ogen groter..zou dit kunnen?ze krijgen natuurlijk hele andere voedingstoffen binnen.Jammer dat ik ze nooit gezien heb in amsterdam ik heb notabene  in die buurt gewoond .....

grtz  mickeledoki

Caroline

Citaat van: valkmamma op  2 juni 2006, 22:17:19
hoi,

ook in amsterdam-noord leeft een hele colonie ontsnapte valkjes  ::)
is dichter bij huis



Zeker dichter bij huis maar toch nog zeker anderhalf uur rijden.

Zijn er geen mensen die daar foto's van hebben??

:D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne


Inger m

Hoi,
Ja, we kunnen Gerda er wel op uit sturen met haar camera!

Ik ben van de week in Haarlem geweest. Hier leeft een kolonie halsbandparkieten (honderden) en een kolonie grote Alexanderparkieten (circa 14 stuks). Erg leuk om te zien!

Ik denk trouwens niet dat je de grootte van een vogel kunt afleiden van een foto. Een valkparkiet in gevangenschap heeft een wat luxere positie wat voeding betreft.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.