mijn valken willen niet in nachthok!

Gestart door miranda8482, 1 juni 2006, 15:46:58

« vorige - volgende »

miranda8482

Hallo,

Mijn valken zitten sinds 2 weken in een buitenvoliere (eerst zaten ze binnen). Ze hebben het reuze naar hun zin maar nu is mijin probleem:
ze willen niet in het nachthok. Ik heb ze via het nachthok de voliere ingedaan maar toen bleven ze daar allemaal zitten. Naar een tijdje heb ik ze dus 1 voor 1 door het invlieggat naar het buitenstuk gedaan.
Sindsdien zijn ze er niet meer ingeweest. En s'nachts gaan ze met zn 4e tegen elkaar aan zitten op een broedblok. Nu vind ik dat niet erg maar ik vraag me af of ze wel snappen dat ze ook binnen kunnen  gaan zitten. En geeft dit geen problemen met de winter als het weer kouder word?

Ik hoor het graag!

Groetjes Miranda ;)

Rianne

Hoi Miranda,

mijn valkjes hebben niet eens een binnenhok :) Wel een getimmerd hokje waar ze beschut in kunnen zitten, dit doen ze dan ook wel.
De temperatuur buiten is niet erg hoog, vooral 's nachts, maar ik heb bij Riny wel eens gelezen dat ze zelfs bij -5 nog buiten zaten dus ik denk dat ze zelf wel aanvoelen of ze naar binnen moeten of niet.
Ook zal het een kwestie van wennen zijn.
Is de ingang makkelijk te vinden? Kunnen ze er makkelijk bij komen? En is het niet al te donker binnen? :)

miranda8482

Ja ze kunnen goed bij het nachthok en de opening lijkt me ook groot genoeg.

Er zit ook een raam dus echt donker is het er niet.
Dat kan het probleem niet zijn dan!

Misschien moeten ze inderdaad gewoon wennen he!
Ik hou het gewoon nog ff in de gaten  :o.

Bedankt voor je reactie!

Groetjes Miranda :D

leoni

hoii,

bij mij gaan ze ook niet naar binnen en heb ze van ongeveer begin april.
ze gingen alleen naar binnen omdat ik 3 blokken buiten had hangen en ze alle 3 bezet waren en ook een blok wilde en veder komen ze nooit binnen, regen waaien kou, ze gaan niet naar binnen :P

groetjes leoni

miranda8482

oke dus hoeft me geen zorgen t emaken!!

Dat lees ik trouwens wel vaker dat de valkjes niet naar binnen gaan valt me op.
Zonde van het nachthok...maar ja als ze het naar hun zin hebben he!!

Groetjes Miranda