19 april 2024, 11:16:23

Geknipte vleugels

Gestart door Pucky, 17 september 2002, 20:31:19

« vorige - volgende »

Pucky

Hallo,

Een tijdje geleden is Pucky weer gekortwiekt. Ondanks dat kan ie best goed vliegen hij kan van de ene kant van de kamer naar de ander kant vliegen de kamer is 40 m2 groot. Hij zat laast bij mij op mijn hoofd en hij kon geen grip meer houden en viel naar beneden. Zijn reactie was zijn vleugels spreiden ik had hem toen opgevangen en hij piepte heel hard. Ik heb hem toen maar een paar dagen met rust gelaten in de kooi. Een kameraad van mijn vriend kwam en Pucky mocht er weer uit toen die kameraad Pucky aaide begon die weer hard te piepen. en dat is nu soms nog wel en dit was wel een maand geleden. Gebroken is de vleugel niet.

Wat kan het zijn.

Groetjes Hester

Peter

Hoi Hester,

Bij ons heeft Loky ook een kort vleugeltje. Soms dan valt ze en dan komt de vleugel dubbel, als je met de vinger onder de vleugel doorgaat van de kop richting de staart druk je alle veren weer de goed richting op. Ook reageerd Loky vaak haar pijn af op ons, we vinden het niet erg maar ze maakt dan een vreselijk hard geluid maar als je haar dan wat extra aandacht geeft stopt ze weer.

Misschien is het vleugeltje gekneust...
Hoe gaat het nu met je valkje?

Groetjes,
Peter

Pucky

Hoi Peter,

Nu gaat het wel weer redelijk maar soms piept ie nog zo hard dat je hem wel aandacht moet geven. Zou best kunnen dat ie gekneust was want hij is nou een beetje veren aan het verliezen er zat een pen bij die vol met bloed zat wel gedroogd bloed. toen die die eruit haalde begon die weer heel hard te krijzen.

Groetjes,
Hester