27 april 2024, 22:11:19

man of pop

Gestart door jacko, 27 oktober 2003, 21:32:58

« vorige - volgende »

jacko

 hoi allemaal

ik heb jacko (valkparkiet) al 2 jaar maar nu is min vraag hoe kun je zien dat jacko man of een pop is?

groetjes m

Tara

Hallo,

heb je er misschien een foto van? Want je geeft wat weinig gegevens. Hoe ziet hij/zij eruit?

Je kan natuurlijk kijken naar het gedrag, maar dat is vaak moeilijker, omdat sommige mannen zich als poppen gedragen en omgekeerd. Kan ie fluiten? Dan is het waarschijnlijk een mannetje. Tikt ie met zijn bek tegen tralies -> mannetje, macho-gedrag is ook voor een mannetje. Vrouwtjes zijn eerder rustig en kalm.

Hopelijk heb je een foto, dat zou het best zijn.

Groetjes, Tara

jacko

hoi tara

ik heb een leuke foto van jacko al gevonden maar ik weet nog niet hoe ik de foto op dit forum moet zetten maar de foto komt wel.

groetjes m

Tara

Hoi Jacko,

je moet de foto verkleinen tot 60 kb groot en dan kan je naar de upload knop gaan en daar je foto uitzoeken en dan uploaden, dan krijg je een link, klik op link kopieren en kom dan hier naar het foto en plak je link hier, lukt het niet, mag je'm mailen naar taradewulf@hotmail.com, maar eerst proberen hoor :D

Tara

Ik heb de foto, zet 'm hier even op.... Sorry dat ie wat verkleind is, wat ie kon er anders totaal niet op, en zeker niet duidelijk.

Tara

Hoi hoi,

hoe oud is die valk? Als ze ouder is dan een half jaar, dan is het een wildkleur popje, anders zou ze al veel meer geel hebben als het een man zou zijn. Mannetjes worden geel in hun kopje, vrouwtjes blijven zo zoals die valk van jou. Kijk, in de bijlage, dit is mijn wildkleur mannetje Moko.

Groetjes, Tara

jacko

hoi tara

oke bedankt dan moet ik jacko maar jackolientje noemen hahaha. maar die man zei dat tegen mijn schoonvader dat jacko een mannetje was maar dat maak mijn niet uit want jacko is heel lief en een slijmbal.

groetjes m

Tara

Hoi hoi,

ik ben het wel nog niet zeker he, mannetjes zien er voor hun rui altijd uit als popjes. Als Jacko nog vergeelt, wordt ze vast een man, maar denk het niet, ziet er een popje uit, maar je zal wel zien aan de leeftijd, bij een half jaar kan je meestal wel wat zien, maar mijn Lucky is al een half jaar en die is nog niet erg geel vergeleken met z'n broertje. Terwijl het beide mannen zijn :). Hoe oud is Jacko nu?

Groetjes, Tara

Paul

Hoi M,

Als Jacko 2 jaar is noem haar dan maar jackeline hoor :-)
Het lijkt op een wildkleur en is dan zeker een popje zoals Tara ook al dacht.
Maar die zijn ook heel lief hoor ik heb hier ook een paar tamme popjes en dat zijn echte lieverds :-)

Groetjes, Paul

jacko

Hey Paul

ik laat mijn vrouwtje gewoon jacko noemen want jacko ligt gemakkelijker in de mond dan jackeline.

groetjes m

ps waarom is een vrouwtjes valkparkiet liever dan een grasparkiet?

Tara

Hoi,

valkparkieten kun je tammer krijgen dan grasparkieten. Grasjes kunnen vaak agressief over komen. Vrouwtjes valkparkieten zijn rustige vogels die vaak minder bijten. Waarschijnlijk daarom dat men zegt dat deze liever zijn.

Groetjes, Tara