11 mei 2025, 23:36:47

Bloedluis!!

Gestart door Roosje, 5 juni 2006, 00:01:10

« vorige - volgende »

Roosje

5 juni 2006, 16:18:12 #15 Last Edit: 5 juni 2006, 16:47:44 by Roosje
Pff dit mailtje krijg ik net van iemand die interesse had in en jong valkje:
"Laat maar. Blijkbaar heb je ineens een duif tussen je vogels zitten die uiteraard nergens op is getest en nu last van bloedluis. Uit zo'n ruimte nemen wij liever geen vogels. Duiven zijn de pest voor je kromsnavels, dat moet je dus nooit doen."

Joh dan toch lekker niet. Ik was al in zo'n goede bui >:(

Ik heb terug gestuurd dat het duifje al in quarantaine heeft gezeten bij de kweker en niets mankeert. Bovendien komt pbfd alleen bij kromsnavels voor. De bloedluis komt ergens anders vandaan en wordt nu behandeld. Ik heb hem veel succes gewenst bij het vinden van een kweker die nooit ergens last van heeft :-\

Vervolgens krijg ik dit:
"pbfd kan door derden worden overgedragen wijsneus, ik heb niets aan geteste vogels als er zo lichtzinnig mee wordt omgesprongen. Verdomde jammer dta je op een dergelijk kinderachtige manier reageert, blijkbaar heb je weinig jaren en dito verstand van zaken. Veel succes met het kweken van zogenaamd kiemvrije vogels. Welterusten Roosje."

Weer terug gestuurd dat ik weet waar het duifje vandaan komt. De kweker van Bo had hem namelijk gekregen bij een broedblok wat hij van iemand had gekocht (vertelde hij gisteren, hij was dus niet letterlijk komen aanvliegen) en had dus zeker wel gekeken of hij niet bij kromsnavels heeft gezeten. Daarbij zou hij het stof allang kwijt zijn na de tijd dat hij bij de kweker heeft gezeten.

Alsof ik een of andere randdebiel ben >:( Ik snap niet waar ze het lef vandaan haalt om zo tegen mij te praten terwijl ze geen idee heeft hoe het allemaal zit :-X

Riny

Citaat van: Roosje op  5 juni 2006, 14:39:51
Maarrr...Die mag niet op onbevederde plekken, dus de jongen kan ik er niet mee inspuiten. Wie heeft daar een idee voor??

Hoy Roosje
Ik gebruik altijd bij de kleintjes een zalfje , Iverquantel drops.
Dat moet je op onbevederde plekken insmeren bij de kleintjes.
Het wordt dan opgenomen in de bloedbaan.
Groetjes Riny :D

Roosje

Ja ik las het, maar ik kan geen dierenarts bereiken. Ik hoop morgen wel. Hoewel ik denk dat het na deze behandeling wel weg is. Of het moet veel meer zijn dan ik heb kunnen zien vannacht :-X

Roosje

Hier krijg ik toch weer een lach van op mijn gezicht :)

Pukkie, Ukkie, Lady, Jiro. Ingo en Mini :)

Rick

Hoi Roosje,

Je moet je niet zo druk maken over die mailtjes, die mensen snappen er niets van. Alsof er kwekers zijn waar altijd alles goed gaat! Ik heb vorrig jaar ook last gehad van bloedluis en ook dit soort reacties gehad. Nou dan geen valkje, volgende.

Succes met je jongen

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.

www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Roosje

Ja zoiets heb ik ook wel nu :) Ik ben haar niet eens uitleg verschuldigd eigenlijk :-X

Mandy

Goh wat naar zeg, die bloedluis.  :(
Vraag anders eens info bij Marlies, die heeft er vorig jaar last van gehad.
En van dat mailtje moet je je niets aantrekken joh. Ik had niet eens een 2e keer gemaild, gewoon je uitleg en succes verder. Een kweker vinden die niks heeft is gewoon geluk hebben. Hier is nu ook alles pico bello voor zover ik weet maar volgende week kunnen ze ziek zijn. Je kan zo pech hebben, kijk maar naar je bloedluis. Je kan niets meer doen dan het voorkomen. Doe ik ook, alles goed schoon maken en houden en alles insprayen. Maar als er morgen een mus naast de volière loopt en z'n veren uitschudt met veermijt of bloedluis heb ik ook pech.  :-\
Wees blij dat je het nog op tijd hebt ontdekt en je geen doodgezogen jongen hebt gevonden. Hopelijk kan je ze verdrijven, succes ermee!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Roosje

Dank je Mandy :)

Hier zitten inderdaad een hoop kwekers waar alles heel goed in orde is, daar heb ik echt bewondering voor. Vooral nu ik zie wat een werk het allemaal is, en ik heb pas 2 nestjes ::) Alleen jullie testen niet op pbfd. Niet dat dat slecht is hoor, maar dat wilde zij. En dat gaat ze dus niet vinden. Hooguit bij Bert maar surprise, dat zijn mijn vogels ;D

Ik heb trouwens al een idee waar het vandaan is gekomen. In de heg bij ons voor de deur zit/zat een duivennest. Daar loop ik dus elke dag meerdere keren langs/doorheen :-\ Mijn moeder zei het nog, bah een duivennest, daar krijg je ongedierte van :-X Dat worden dus aparte voliere slippers :-X