12 mei 2025, 06:54:10

Oogontsteking?

Gestart door Sven, 4 mei 2006, 15:52:36

« vorige - volgende »

Sven

Ik heb zojuist afgekoeld kokend water over z'n oogje gegoten.
Het oogje is nu helemaal proper en ik zag wat het probleem was...
Een blauw oog???  :-X

Het bovenste ooglid is blauw/paars.

Voor de zekerheid ga ik morgen naar de da, indien er ferme verbeteringen zijn denk ik niet te gaan... Het is nogal duur voor een gewoon onderzoekje...

Mariska

Citaat van: Svenitos op  4 mei 2006, 18:36:47

Voor de zekerheid ga ik morgen naar de da, indien er ferme verbeteringen zijn denk ik niet te gaan... Het is nogal duur voor een gewoon onderzoekje...

Ja dat is het risico als je dieren neemt.
Die kosten nou eenmaal geld ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline

Hoe is het met zijn staart??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hoi,

hoe is het nu met je valkje?

Sven

:o Ik verschiet van de interesse, ik vind het zeer leuk dat jullie vragen hoe het met m'n valkje gaat..  :)

Na zijn botsing heb ik geen mankementen meer gezien bij zijn staart, misschien dat hij door de shock zich ingebogen heeft (maar dan wel omgekeerd, met de staart omhoog  :-\ )
Hij kan vliegen en vliegt ook weer mijn kamer uit (kort geheugen, weet waarschijnlijk zelf niet meer dat daar iets is (de deur) waar hij tegen zou kunnen vliegen) en vliegt via de trap naar de kooi van een andere vogel (japanse nachtegaal, een klein mooi vogeltje, die onbeantwoorde liefde heeft  voor mijn valkje  :D) toe (in de woonkamer), waar hij op gaat zitten. Dus met zijn staart scheelt er (DENK IK) niets...

Vanochtend was zijn oogje helemaal dicht, het andere mooi open.
Dit is waarschijnlijk omdat hij net wakker werd en geen behoefte had om moeite te doen om het te openen...
Toen ik thuis kwam vanop school zag ik verbeteringen aan zijn oog zelf, maar niet aan de buitenkant ervan (de oogleden)
Die zijn donkerder/paarser geworden.

Rianne

Misschien is dat een flinke bloeduitstorting, een blauwe plek verkleurt ook altijd naar paars. Maar naar de DA voor een 'second opinion' kan altijd, en als je twijfelt moet je gewoon heengaan hoor. Liever 1 keer voor niks dan 1 keer te laat.

marga

hoi
hoe is het nou afgelopen met het oogje >:( >:( >:(
groetjes marga

Sven

Sorry dat ik deze thread weer naar omhoog bump...

Ik was naar de da geweest met m'n vogeltje en die zei dat hij ging genezen.
2 dagen erna zag je er niets meer van en was hij weer springlevend.

Iedereen hartelijk bedankt voor de snelle hulp!