12 mei 2025, 23:13:52

waterige ontlasting

Gestart door krasny, 27 mei 2006, 15:34:24

« vorige - volgende »

krasny

Hallo allemaal,
mijn valkparkiet heeft de laatste 2 weken zeer dunne ontlasting. Eigenlijk is het 'schoon' water (ziet er heel helder uit) met een groen sliertje. Mijn vogel speelt heel veel met water en krijgt dan ook veel water binnen. Maar de laatste dagen heb ik hem bij de kraan weggehouden en hem ook maar niet gedouchet.
Hij gedraagt zich zoals altijd: druk, opgewekt, ondernemend en hij ziet er absoluut niet ziek uit.
Maar toch maak ik me zorgen.
Sinds een dag of twee geef ik hem ook geen groenvoer worteltje of fruit.
Voorlopig maakt het nog niets uit.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Loura
Loura

Lin

27 mei 2006, 15:56:50 #1 Last Edit: 27 mei 2006, 16:00:07 by Lin
Hallo,

Ik heb het hier vooral als ik pap heb gegeven aan jongen die die echt nodig hebben. Verder herken  ik het ook als ze veel drinken of ze zijn broeds. Maar zolang je valkje goed eet en zich niet anders gedraagt hoef je je niet echt zorgen te maken. Duurt dit te lang want nu eigenlijk wel is en het is echt veel water en weinig poep dan even bellen met een dierenarts (zie link links) bij je in de buurt. Ik heb eens gelezen dat het nierproblemen kunnen zijn. Maar meer weet ik er ook niet over.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

krasny

dank je wel Lin voor je snelle reactie.
Het probleem met dierenartsen is dat geen enkele dierenarts in onze omgeving iets van vogels afweet.
Als wij van dierenarts veranderen (om deze reden) dan komen we steevast "op de koffie".
Over een goede maand verhuizen we naar Emmen, daar hoop ik bij de dierenkliniek meer geluk te hebben.

Ik hoop niet dat hij het aan zijn nieren heeft. Het is trouwens een 'rare vogel' want het is bijvoorbeeld vaste prik dat iedere keer als ik hem loslaat hij dan een paar keer zo waterig ontlast. Maar dat is dan na 2 keer over.
Hij is trouwens heel veel buiten zijn kooi dus ik verbaas me telkens weer over zijn opwinding.

Maar nu is het dus voortdurend 'water' en in zijn kooi ligt na 2 dagen een heuse plas! (Niet dat ik dat nog laat gebeuren - maar bij wijze van spreken.)

Groeten en nogmaals bedankt,

Loura
Loura

Mariska

Hoi Loura,

Bij mij in de buurt weet ook geen èèn dierenarts iets van vogels.
Daarom rij ik altijd naar Amersfoort.
Dr Feld is een hele goeie.

Je zou hem maandag eens kunnen bellen en het verhaal voorleggen.
Dan weet je in ieder geval of je je zorgen moet maken of niet.

Ik denk dat een "gewone"dierenarts je niet goed kan helpen met dit probleem.

Je zou naar Feld ook wat ontlasting op kunnen sturen en dan onderzoekt hij het ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

valkchico

Hallo Loura,

Dat waterrige ken ik ook van mijn valkjes. Ik begrijp dat hij er veel uit is? Vliegt ie dan ook veel? dat schijnt ook dunne ontlasting te bevorderen.
Ik heb toen mijn valkje een dag niet laten vliegen en toen werd het ook werkelijk minder.
Ik ben geen arts en ook geen super kenner maar zo kan je wel even testen of het effect heeft?
Want bij ziekte blijft het dan dun neem ik aan.

Succes ermee en bellen naar de d.a. kan natuurlijk nooit geen kwaad toch?

gr Esther