25 april 2024, 15:12:00

onze valkjes naar buitenhok

Gestart door luukluuk, 30 mei 2006, 12:07:19

« vorige - volgende »

luukluuk

Hoi
onze valkjes die tam zijn zijn in de zomermaanden naar een buitenhok gegaan ,omdat mijn man ,niet zo goed tegen het lawaai kan wat ze in de ochtend vroeg maken ,
maar ik vind het maar niets dat ze buiten zitten !
Ik heb het binnen hok ook nog staan ,en pak ze vaak ook nog naar binnen ,en dan zitten ze ook weer een halve dag binnen ,
anders heb ik toch niets meer aan mijn valkjes
Ook heb ik het idee dat yoshi het niet zo leuk vind hij zit maar voor de tralies te wachten tot ik kom ,maar ja dat zal ook wel wennen zijn
Nu mijn vraagje ,is het in de nacht niet te koud ,ik las wel verderop dat ze geen vorst kunnen hebben ,maar ik hoop echt dat dat niet meer komt ,
we willen ze wel weer zo in okt weer helemaal naar binnen doen

Rianne

Hoi,

als je valkjes in de zomer naar buiten doet, wennen ze aan de temperatuur. Omdat het geleidelijk aan steeds wat kouder wordt, worden ze winterhard, en kunnen ze in de winter buiten blijven.
Ik denk niet dat een valkje het erg vind om in een buitenvoliere te zitten. Ze hebben alle vrijheid en kunnen hun vleugels strekken wanneer ze willen. Ik weet zeker dat mijn koppel, wat nu buiten zit, me eeuwig dankbaar is. :D
Als mijn andere koppel binnen, klaar is met de broedrondes, gaan ze ook naar buiten. De pop daarvan is supertam. Aan de ene kant is het jammer dat ik haar binnen niet meer kan kroelen, maar aan de andere kant, ik kan haar in de voliere ook bij me pakken, zodat ze zo tam blijft. :)

luukluuk

ja dat is waar ,ik pak ze ook elke dag een poos ,
alleen dat hok van ons is geen volliere,hij is wel groter als het binnen hok en heeft een heel leuk dakje net een huis ,
binnen zijn ze bij mij los en kunnen ze ook vliegen als ze het willen ,maar meestal zit yoshi bij mij te kroelen ,en de ander is minder tam die zit gewoon op de kooi ,
dus ik kan ze wel weer in okt naar binnen doen toch ?
groetjes Margot

Rianne

Oh, volgens mij bedoel je een kamer voliere. :)
Natuurlijk kunnen ze in okt weer naar binnen. Let dan wel op het temperatuur verschil, niet dat ze van 10 graden ineens bij +20 zitten. :)

luukluuk

nee het is een hok van hout via marktplaats gekocht en boven heeft het een dakje ,die man heeft het zelf gemaakt ,het kan ook goed tegen buiten ,is is alleen de voorkant open ,denk dat mijn vogels gewoon even aan de kooi  moeten wennen ,
groetjes Margot

Rianne

Dat zou ook heel goed kunnen. Jij kent je vogels immers het beste! :D