20 april 2024, 04:15:43

Slimme Minki!

Gestart door ziralioness, 30 mei 2006, 21:10:31

« vorige - volgende »

ziralioness

Hoi Allemaal!

Leuk nieuws vandaag! Minki (Minkukeltje's nieuwe naam, het kleine valkje met het spreidpootje uit mijn laatste nestje) kan nu zó goed klimmen, dat hij in de kooi omhoog weet te komen!
Grip krijgen op een zitstok lukte hem alleen niet... dus wat heeft die slimmerik bedacht...?? ;)



Gewoon met de kont in het voerbakje kruipen!!! :P



Wat nou... gaat toch prima zo....??



Kijk dat guitige kopje dan...!



Maar... slechts een paar uurtjes later verraste Minki me!!!!!




Hoezo... ik kan niet op een stokje zitten...?? Moet JIJ eens kijken!!!



Knap van me, he??



Gezellig zo saampjes...



Minki; Ik ben een NINJA-parkiet...!!! :P


Ik was stomverbaast, ik was overtuigd dat Minki dat dus niet kon... nou... sinds vandaag dus WEL!!! :D
Is dat geweldig of niet...??

Lexie en Minki zitten nu dus regelmatig met elkaar te knuffelen en te kroelen... echt een lief gezicht. :D Minki heeft dus gelukkig geen nadelige gevolgen ondervonden van het feit dat hij met handopfok moest worden grootgebracht; hij heeft geen ''afwijkend'' gedrag gekregen.

Ze zullen elkaar vast wel een beetje gaan missen... Gelukkig komen ze allebei straks bij meerdere valkparkietjes (Minki bij de mijne, en Lexie bij de valkjes van zijn nieuwe bazinnetje) dus ze zullen niet eenzaam worden!! :D

Verder kreeg ik gisteren een leuk mailtje; Kuifje heet nu Sammie, en is al helemaal gewend bij zijn nieuwe baasjes... Hij eet al goed en heeft zelfs al op de hand van zijn nieuwe eigenaar gezeten. Kortom; dat komt wel goed!



Kuifje, een dagje voor de verhuizing.

En de rest van de valkjes?? Die voelen zich prima! Ondanks dat ze nu met z'n zevenen in een toch écht wat te kleine kooi zitten, lijken ze er geen last van te hebben. Sterker nog... ze lijken het juist gezellig te vinden!! Er word wat af gefloten en gezongen... en Ricky is zelfs spontaan normaal valkjesgedrag gaan vertonen... Kijk maar eens:



Lekker met Kiko (links) aan de kroel!!!
Zijn ze niet schattig...??



En even lekker je eigen veren poetsen...

Groetjes,
Diane & De beestenboel!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Trice

Leuk joh! Om te zien hoe hij dat zelf allemaal oplost.. Zo zie je maar weer, ze hebben zelf als ze het allemaal goed ondervonden hebben de perfecte oplossing!  :D Ziet er leuk uit zo   :)

Saar

hoi hoi
leuk dat Minki nu kan klimmen :D
Wij dachten ook dat onze stompie niet zou kunnen klimmen...(teentjes zijn afgebeten)maar hij klimt als de beste :D
ze kunnen best met een handicap overleven ;)

groetjes Saar :-*

ziralioness

Ja, ik ben trots op mijn mankepootje!!!  ;D

Ongelooflijk hoe goed die dieren zich redden!!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Bogucci

Hoi hoi,

Prachtig hoe Minkie zich weet te redden.

Groetjes,

Gerdy

1 juni 2006, 22:00:48 #5 Last Edit: 15 juni 2007, 21:55:02 by Marianne
wat heerlijk dat Minki zijn eigen weg gaat vinden....dat is dubbel genieten voor jou als je ziet hoe goed het gaat.

gr gerdy

Dagboek is gesloten.
Er is een jaar niet meer in geschreven.
Weer open, neem dan even contact op.

Groetjes Marianne