"Geleende" foto's bij je eigen advertentie zetten!

Gestart door Mariska, 29 mei 2006, 20:19:35

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Allemaal,

Ik zie de laatste tiijd regelmatig advertenties op Marktplaats met foto's van Valkparkiet.com erbij.
Er word niet bij vermeld dat het niet om dat valkje gaat en ik neem aan dat de eigenaar van het valkje ook van niks weet.
Persoonlijk kan ik me hier best aan storen en vind het nogal raar.
Waarom geen foto van het valkje zelf in plaats van een foto van iemand anders zijn valkje.

Ik ben nu met zo iemand in gesprek en die vind het de normaalste zaak van de wereld om het zo te doen.

Ligt het nou aan mij of is dit echt een beetje een rare manier van doen?

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Cobie

Hoi Maris.

Ik vind het te gek voor woorden als dit gebeurt zonder toestemming. Maar dan moeten we uitzoeken hoe dat zit. Misschien is het wel een orginele foto van de desbetreffende eigenaar. En anders even een mail sturen. Ik zal zo ook ff kijken.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Mariska

Hoi Cobie,

Ik vind het fijn om te lezen dat het niet aan mij ligt ;)

Ik wil het wel voor je opzoeken.
Ik heb ook haar mailadres en haar antwoorden aan mij via mail.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Cobie

hoi Maris.

Nou graag ik kan niks vinden.

Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Marco

CitaatIk ben nu met zo iemand in gesprek en die vind het de normaalste zaak van de wereld om het zo te doen.


Tjonge wat zonde van je tijd om met die mensen in discussie te gaan.
Denk je nu werkelijk dat je ze op andere gedachten kunt brengen?

Vraag me wel eens af waarom zoveel mensen hier zich zo druk maken om de "verkeerde" advertenties op marktplaats.nl of wat voor advertentiesite dan ook.......................
De meeste zullen waarschijnlijk niet vinden dat ze "verkeerd" bezig zijn en hebben er al helemaal lak aan wat jullie er van vinden.

Mariska

Nou Marco,

Als het mijn valkje was geweest was ik daar niet zo blij mee geweest namelijk!
Jij kennelijk wel.

Ik vind je reactie zwaar overdreven ::)


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Hoi Cobie,

Ik heb ook gezocht.
Ze heeft hem verwijderd ;)
Kennelijk trekt ze zich wel iets aan van wat ik zeg.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Cobie

Hoi Marco.

Ik ben het met Mariska èèns. Ik zou het ook niet prettig vinden als mijn foto gebruikt zou worden. En kennelijk trek je jezelf er wel iets van aan, anders had je dit verhaaltje niet gelezen en niet gereageerd.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Rob S

Hoi,

Ik zag ook advertenties van Lorre & Co met foto's van Roosje zn bonte valkjes

Groetjes Rob

Cobie

Hoi Rob.

Misschien zijn die foto`s met toestemming van Roosje geplaatst. Je kan toch niet zomaar iemands foto gebruiken  :censuur.

Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Roosje

Citaat van: Rob S op 29 mei 2006, 22:19:46
Hoi,

Ik zag ook advertenties van Lorre & Co met foto's van Roosje zn bonte valkjes

Groetjes Rob


Daar heeft hij mijn toestemming voor. Mijn valkjes verkoop ik namelijk ook via hem omdat hij vaak mensen krijgt die voor een papegaai niet geschikt zijn, maar misschien wel voor een valkparkietje :)

Rob S

Hoi Roosje,

Dan is dat ook weer opgelost, maar vond het wel raar dat ze adverteerden met jouw foto's.

Roosje

En om nog even mijn mening te geven, ik vind het inderdaad heel onbeschoft om foto's van een ander te gebruiken voor je advertentie. Ik schrok eerst ook toen ik die foto's bij Bert (lorre & co) zag staan, maar toen ik de naam zag was het me duidelijk :) Als het iemand anders was geweest had ik zeker melding gedaan bij marktplaats.

Dus goed opgemerkt Rob ;) Zo kreeg ik ook een mailtje van de webmaster van lorre & co of die foto's wel van mij waren. Hij wist zelf nog niet dat ik degene was die de foto's had doorgestuurd ::) It's a small world ;D

Cobie

Ik ben blij dat dit probleem idd is opgelost. Maar het blijkt maar dat onze leden zeer oplettend zijn.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

•=Bonnie=•

Het publiceren van andermans foto's zonder toestemming van de fotograaf is in strijd met de wet op auteursrecht waarop een ieder (prof of amateur) in "den beginsel" recht heeft. Ik ben het dan ook volkomen met Mariska eens. Zoiets heet namelijk in normaal Nederlands gewoon diefstal.

En in dit geval letterlijk "pronken met andermans veren"   ;D