"Geleende" foto's bij je eigen advertentie zetten!

Gestart door Mariska, 29 mei 2006, 20:19:35

« vorige - volgende »

Mariska

Ik ben blij om te lezen dat iedereen behalve Marco het met mij eens is ;)
Het ligt dus niet aan mij.

Ik vind het zwaar onbeschoft om zo te werk gaan.
En het valt me op dat 2 foto's van een geparelde lutino het meest gebruikt worden.
Ook erg toevallig.

Maar moeten we hier iets aan doen is mijn volgende vraag?

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Ik vind het ook wel raar dat mensen dat doen. Zet er dan tenminste bij dat de foto van Valkparkiet.com komt, en dat het niet jouw valkje is. De foto op deze site ziet er prachtig uit, maar wie weet ziet het bedoelde valkje van de verkoper er wel slonzig uit. Het is valse informatie geven.
Ik doe geen moeite voor een knappe foto zodat een ander die kan gebruiken voor z'n eigen commerciele doeleinden.

Mariska

Ik heb ook tegen haar gezegd dat het misleidend is, maar dat vind ze onzin.
Want haar valkje leek erop ::)


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

valkchico

Hallo,

Ik ben het met jullie eens maar er word tegenwoordig op van die sites waar je foto's en of filmpjes kan uploaden geadviseerd om je foto's te watermerken. Ik weet niet hoe dat moet maar Mandy en de bonte parel? doen dat ook een tekentje in de foto en op die manier bescherm je hem daarmee.

misschien kan iemand uitleggen hoe dat moet?

gr Esther

Marco

CitaatIk ben blij om te lezen dat iedereen behalve Marco het met mij eens is
Het ligt dus niet aan mij.


Laten we heel eerlijk wezen: het hele internet hangt van knippen en plakken aan elkaar en dat valt moeilijk tegen te gaan hoe vervelend het ook is.
Als je het met iemand die zoiets doet niet eens bent kun je wel met hem/haar in discussie gaan maar zoiets win je niet.
In het geval van jullie "probleem" moet je met het juiste verhaal bij het beheer van marktplaats.nl zijn en vragen of zij de advertentie wil verwijderen.

Ik heb het zelf meegemaakt:
Had een mooi strak koppel Bergparkieten te koop voor €100,- met een mooie foto erbij.
Even later kwam er iemand met ook een koppel Bergparkieten voor €75,- met mijn foto.
Niet leuk...............................maar met zo 'n persoon in discussie gaan werkt niet en heb ik ook niet gedaan, je kunt hiermee de wereld niet verbeteren.
Ik heb dit gewoon gemeld bij het beheer van marktplaats.nl en die regelen dat verder voor je.

Je kunt je wel druk gaan maken wat een bepaald persoon doet en met hem of haar in discussie gaan maar dat werkt niet in deze maatschappij

Mariska

Ik maak me helemaal niet druk!
Jij maakt je druk ;)

Ik vroeg gewoon of hier iets mis mee is of niet en jij maakt daar een heisa van.

En de advertentie is verwijderd dus het heeft wel zin gehad ;)


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Irene

Zullen we de discussie houden op het wel of niet gebruiken van andersmans foto's, ipv elkaar aan te vallen? iedereen heeft een eigen mening en kan deze hier onderbouwen.
;) ;D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Marco

CitaatLigt het nou aan mij of is dit echt een beetje een rare manier van doen?


Jij vraagt hier om een mening, nou ik geef mijn mening.

Is me al vaker opgevallen dat bepaalde meningen en zienswijze hier niet gewaardeerd worden en dat er altijd meteen de aanval gezocht moet worden.
Jammer, dacht dat een forum als dit er was om van elkaar wat op te steken.
Helaas denken sommigen dat alleen hun methodes de juiste zijn.
Mss beter dat ik me terugtrek en lekker op mezelf en op mijn eigen manier met mijn vogels bezig ben........................

Rianne

Hoi Marco,

ik zou het jammer vinden als je door een discussie tot zo'n besluit zou komen. Als ik geen zin heb om steeds mijn standpunten te moeten verdedigen, ga ik gewoon niet meer in discussie. :) Ik vind jouw punten ook duidelijk, misbruik van foto's moet bij het beheer van zo'n site gemeld worden en dan doen ze daar heus wel wat mee.

nick01

ik ben t gedeeltelijk met mariska eens en gedeeltelijk met marco.
aan de ene kant vindt ik ook irritant om mijn foto's terug te zien.
ik heb meerdere malen deze foto gezien op marktplaats.

dit is een foto van mezelf maar toch gebruiken andere hem.

maar ik heb ze een email gestuurd dat als ze t gewoon vragen ik er geen probleem mee heb maar t op deze manier niet tof vindt.
krijg je hele rare reacties op.
dan ga ik net als marco doen , gewoon marktplaats inlichten.

ik weet niet of dit hier gezegd mag worden zoniet hoor ik dat graag.
maar ik ben t ook wel eens met marco dat je hier als nieuweling vaak niet een vrije uitspraak hebt.
als je met een andere manier van denken of doen hier komt wordt je vaak aangevallen door bepaalde mensen.
ik heb net als marco ook wel eens gedacht om gewoon lekker alleen verder te gaan zonder heisa.
t is gewoon jammer , er vormt zich op een gegeven moment een kliekje met dezelfde manier van denken en doen en daar botst je meer tegen aan dan dat je je er in kunt mengen.
ik kan snap t gevoel wat marco heeft goed , wat je als "buitenstaander "ondervindt , maar jullie zelf misschien niet in de gaten hebben.
en dan heb ik t niet over t geval wat ik laatst had over ludo (voor degene die dat mee hebben gekregen) dat hier buiten gelaten!!

Mariska

Hoi Marco,

Ik vroeg inderdaad om een mening zoals ik zelf al aangaf.
Maar jou manier van reageren kwam niet bepaald goed over!
En daar ging het mis.

Dat heeft niets te maken met wat jou mening is, maar de manier waarop je het brengt ;)

Als dat voor jou een reden is om hier niet meer te komen is dat aan jou zelf.
Eerlijk gezegd vind ik het een overtrokken reactie, maar goed.

En als ik dacht dat alleen mijn mening juist is had ik hier geen vragend topic van gemaakt, maar een mededeling gedaan.

Ik vind het jammer dat je mijn topic verziekt met dit soort gezeik!!

Hoi Nick,

Jij heb kennelijk hetzelfde probleem hier als Marco.
Namelijk dat je je mening niet mag uiten.
Eèn vraagje?
Heeft dat betrekking op mij?
Zo ja, kun je dat via IM met mij uitpraten.
Zo nee, open dan je eigen topic om daar over te praten.
Mijn topic gaat ergens anders over ;)

Voor zover ik weet heb ik nooit een probleem met jou gehad.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Zo nieuw ben je toch niet meer als je al meer dan 100 berichten hebt geplaatst. Dus daar zal het vast niet aan liggen ;)

Lees je berichten even een paar keer na en probeer daarbij objectief te denken. Misschien bedenk je dan dat het toch wel verkeerd over kan komen.

Ik zelf probeer dit ook omdat ik ook nogal fel uit de hoek kan komen terwijl ik het niet zo bedoel. Als het nu nog gebeurt, is het meestal omdat ik het wél zo bedoel ::)

Stijn dc

hoi

wat een moeilijke zaak hier weer zeg. Natuurlijk kies ik geen partij, niet voor de kant van mariska & roosje noch voor de kant van marco en nick. Maar toch heb ik ook het gevoel dat er iets mis is op dit forum. Het is echt een apart geval. Op alle forums waar ik kom, wordt er nergens zo zwaar getild aan antwoorden die tegen de mening van de topicstarter indruisen. Ik heb er al lang over nagedacht, maar ik kan echt geen reden bedenken waarom dit alleen hier zo is. Echt, ik vind het een rare en tevens ook spijtige zaak, een forum is slechts een virtuele "wereld", natuurlijk kennen sommige leden elkaar persoonlijk, maar je kent heus niet iedereen, en daarom: til niet zo zwaar aan antwoorden.

Stijn

*Esther*

30 mei 2006, 21:43:22 #28 Last Edit: 30 mei 2006, 22:45:09 by crosser
 :censuur :'(

Mariska

Citaat van: Stijn dc op 30 mei 2006, 21:35:39
hoi

Op alle forums waar ik kom, wordt er nergens zo zwaar getild aan antwoorden die tegen de mening van de topicstarter indruisen.
Stijn


Stijn,

Als je goed gelezen had wist je nu inmiddels wel dat zijn mening niet het probleem is ;)

Het zinnetje hierboven valt me dus een beetje van je tegen.
Het is gewoon niet waar wat je zegt.

Waar staat dat ik zijn mening niet respecteer?


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)