21 juli 2025, 15:50:08

De valkjes van Marianne

Gestart door Marianne, 4 juli 2003, 15:18:08

« vorige - volgende »

Coco en Chantal

Hoi Marianne

jeetje wat is dory hard gegroeid en ze ziet er ook zo schattig uit met haar oranje wangetjes.

groetjes chantal

Groetjes Chantal en de valkjes

Stijn dc

hoi

leuke foto. Het lijkt wel een geparelde lutino, maar dat zie ik niet zo goed op de foto. Ik hoop dat dit nestje goed afloopt, alle zes de eitjes zijn al bevrucht hier. Dus dat is al fijn :)

SDC:D

Suzanne

Hoi Marianne,

Ze ziet er leuk uit joh. Echt lief  :-*. Volgens mij is ze ongeveer even oud als mijn 2 valkjes als ik het zo bekijk.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Goedemorgen,

Wat ik net toch in het blok zag..... het was zo vertederend.
Ik had even met Dory geknuffeld en haar weer in het blok gezet.
Eten en eivoer ververst en gekletst tegen de andere 4 die allemaal in de voliere waren.
Daarna nog even in het blok gekeken en toen zag ik dat Dory op de eitjes was gaan zitten :D
Natuurlijk een foto gemaakt.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Nes

Hoi Marianne,

:o wat lees ik nu? Is Nemo overleden? Wat jammer zeg...
Ik ben een heel tijdje niet meer op het internet geweest vandaar dat ik de berichtjes nu pas lees. Veel sterkte alsnog met het verlies  :'(

Wat een mooie foto weer van Dory. Echt heel lief. Ze zal vast en zeker goed voor haar toekomstige broertjes en zusjes zorgen  ;) Nu al moedergevoelens  :) ze is er vroeg bij  ;)

Groetjes Nes.

Marianne

Hoi Nes,

Tja, Nemo is er niet meer. Ik was zo verliefd op hem.
Gelukkig is er Dory nog en natuurlijk de 4 eitjes.

Dory heeft inderdaad al vroeg moedergevoelens  :D
Ze past op haar nichtjes en neefjes. Deze eitjes zijn van Jewel en Dobey (al broed Bassie er op en niet Dobey).
Dory is van Zazou en Bassie.
Maar ze broeden en geven hier allemaal eten, behalve Dobey dan. Die zit maar steeds in het andere blok te zitten.

Bassie en Zazou wipwappen er weer vrolijk op los. Hopelijk legt Zazou de eitjes nu in het andere blok, anders zitten ze weer met  twee nestjes in 1 blok te broeden en dat is niet echt makkelijk vond ik.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

Hallo,

Hier weer even een berichtje.
De veertjes van Dory beginnen al goed door te komen.
Volgens mij is ze een geparelde lutino, of ik moet mezelf nu wel heel erg vergissen.
Ik zal snel weer een foto maken.
Met de 4 eitjes gaat alles tot nu toe goed. Aan het eind van de week moet de eerste alweer uitkomen.

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe foto van Dory. Het gaat nu allemaal heel snel he? Zou leuk zijn als het een geparelde lutino is. Die vind ik zelf erg mooi.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

5 mei 2004, 16:22:44 #368 Last Edit: 5 mei 2004, 16:25:46 by Marianne
Hallo,

Het is weer tijd voor foto's van Dory.

Op de eerste foto zit Dory op mijn hand. Je kan nu duidelijk haar pareltjes zien. Wat gaat het nu hard met de veertjes, kijk maar naar de foto hierboven, die is van 2 dagen geleden.

Marianne

En de tweede foto is er een om in te lijsten  :D

Zo dat waren de twee foto's weer van deze kleine schat.

Groetjes Marianne

Speedy

Wat een schatje, en wat groeien de veren snel he, ja ik maakte ook om de 4 dagen foto's je zag ze groeien.
Leuk hoor.

Groetjes,
   Trudie

Marianne

Heey,

Wat ik al vermoedde is nu dus ook gebeurd, Zazou heeft vandaag haar 1e eitje weer gelegd.
Helaas weer in het zelfde blok als waar Dory en de 4 eitjes van Jewel liggen.
Dus straks weer 2 broedende poppen in een blok.
Ik had het liever anders gezien.
Kan ik daar nu nog iets aan doen?

Ik hoor nog geen piepjes bij de eitjes dus ik denk niet dat de eerste vandaag al zal uitkomen.

Met Dory gaat alles goed. Wordt al een reuze meid en als ik ze uit het blok haal en bij mij zet gaat ze al een beetje op onderzoek uit.
Wanneer begint zij zaadjes te eten? Of moet ze dan eerst uit het blok gekomen zijn? Hoe doen jullie dat?
Ik ben heel benieuwd.

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Leuke foto's weer van Dory.

Ik vraag me eigenlijk pcies hetzelfde af. Wanneer moet ik beginnen met het valkje zaadjes te laten eten? Ik heb wel af en toe een stukje trosgierst in het blok gelegd, maar volgens mij eten de ouders dat op  :-/.

Groetjes

Suzanne

Paul

Hoi Marianne,

Dory ziet er heel mooi uit.
Die foto is inderdaad om in te lijsten zo :)
De jongen gaan pas eten met 6 weken en met 4 a 5 weken vliegen ze uit.
Dan worden ze eerst nog door de ouders gevoerd buiten het broedhok en gaan langzaam zelf proberen te pikken in eerst de trosgierst en later zaadjes.
Je hoeft er normaal weinig extra aan te doen behalve de zaadjes aanbieden.
Je kan een bakje op de bodem zetten daar eten ze vaak sneller uit.
Met een week of 6 kunnen ze vaak zelf eten maar met hangevoerde valkjes wil dit soms pas na 9 weken.

Groetjes, Paul

bogey

ooo wat een snoepiie

kijk dat kuiffie toch....echt leuk hoor