20 juli 2025, 22:30:17

De valkjes van Marianne

Gestart door Marianne, 4 juli 2003, 15:18:08

« vorige - volgende »

Marianne

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

23 juli 2003, 01:48:29 #61 Last Edit: 23 juli 2003, 01:49:16 by Marianne
hehe, eindelijk een foto geknipt van mijn knuffelstelletje.
De foto is niet heel mooi maar ze staan er eindelijk op.
Meestal stoppen ze met knuffelen als ik met het fototoestel aankom lopen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Hoi Marianne,

Dat is idd een vreemde plaats. Pas maar op dat je per ongeluk niet de kaars aan hebt staan en dat Jewel er op gaat zitten.
Hoe gaat het verder met Jewel?

Hier gaat alles goed met Pukkie.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Marianne

Hoi Mariska,

Het gaat hier met alle 4 uitstekend.

Bedankt voor je belangstelling.

Groetjes Marianne

Lique

Hoi Marianne,

Wat een leuke foto's weer zeg, vooral die op de lantaarn, die vind ik heel erg leuk.

Groetjes Lique

Ellen

Gezellig hoor zo'n valkje als Jewel. Ze ziet er erg
lief uit.  Leuke lantaarn trouwens.

Gr. Ellen.

Marianne

Hallo allemaal,

Vandaag een beetje gek aan het worden van onze Bassie.
Niemand mag in de buurt komen van Jacco. Zodra Dobey en zelfs Jewel in de buurt komen van Jacco komt Bassie op hoge poten aan gestormd en jaagt en pikt de andere weg.
Heeft dit een bepaalde reden?

Ik hoop dat het van tijdelijke aard is. Nu ze allemaal los vliegen is het wel over. Jacco zit al een hele tijd bij mij op mijn schouder en (gelukkig) komt Bassie nu niet pikken.
Hij heeft dit nog nooit gedaan. Hij is erg bezitterig, denk ik.

Verder gaat het erg goed met mijn schatjes.
Jewel zit op de lantaarn of de schemerlamp, Dobey geeft nog hele fluitconcerten, Bassie tja zie boven en Jacco is mijn vriendinnetje, waar ik zit zit zij ook.

Tot de volgende keer !

Groetjes Marianne

Marianne

27 juli 2003, 00:21:16 #67 Last Edit: 27 juli 2003, 00:23:07 by Marianne
Hoi,

Hier weer een berichtje.

Ik ben vandaag bij mijn broer op visite geweest, die het opgevangen valkje uit de spoetnik heeft, en heb daar Pino voor het eerst gezien.
Had hij toch net een onrustige nacht achter de rug, veren in de kooi en bloed erbij.
Ze hebben hem gekalmeerd en alles schoon gemaakt. Eerst floot hij heel veel maar nu bibberd hij en fluit niets.
Dit kan van de schrik cq. stress zijn en dat zal wel terug komen.
Maar wat ik wel even wil vragen is het volgende. Door deze "actie" is hij alle lange vleugelpennen kwijt, net of hij is gekortwiekt, maar ook de veertje van de bovenkant zijn flink beschadigd (die waar die witte streep overeen zit).
Komen nu al zijn veertjes weer terug of zijn zijn vleugels nu dusdanig beschadigd dat hij nooit meer kan vliegen.
Misschien heeft iemand ooit ook zoiets meegemaakt en kan me dat dan even vertellen.

Met mijn eigen valkjes gaat het lekker.
Jewel en Dobey hebben geleerd van Bassie en Jacco en zitten nu te kroelen. Niet echt elkaars veertjes poetsen maar echt hun koppies tegen elkaar en verder niets. Heel vertederend om te zien.

Tot een volgende keer!

Groetjes Marianne

Marianne

Hoi Allemaal,

Even wil ik jullie nog vertellen dat sinds gisteren Dobey een melodietje fluit wat ik hem een hele tijd geleden al voor heb gedaan.
Ik was er mee gestopt, zo van hij fluit toch liever Bassie na, maar ik werd bij thuis komst door Dobey verrast.
Ook begint zijn koppie al aardig wit te worden. Wel even wennen hoor. Ik zal er nog weleens een foto van maken dan kunnen jullie het ook zien.

Tot dan !

Groetjes Marianne

Lique

Hoi, Als Dobey al een melodietje gaat fluiten, en nog eens een witte kop krijgt, kan het bijna niet missen.
Ja, zou leuk zijn, als je er een foto van ging maken, ben benieuwd.

groetjes lique

Marianne

Hallo,

Hier de beloofde foto van Dobey.
Zijn koppie is nog niet helemaal wit maar er beginnen al wat veertjes erg wit te worden. Hopelijk is het duidelijk genoeg.

Marianne

Hier een close-upje van Bassie.

Marianne

Marianne

30 juli 2003, 01:32:52 #73 Last Edit: 30 juli 2003, 01:34:16 by Marianne
En als laatste Jacco.
Helaas is de achtergrond scherper dan Jacco.

Maar op deze foto kun je wel zien dan ze erg geel is en gele vlekjes (pareltjes?) op haar vleugel heeft.

Groetjes Marianne

Marianne

Hoi,

Spannend!
Vanavond gaan we de valkjes naar mijn ouders wegbrengen om te gaan logeren.
Dit is voor deze 4 de eerste keer dat ze ergens anders naar toe gaan dus ik ben heel benieuwd.
Zaterdagochtend, heel vroeg, vertrekken wij naar Luxemburg om daar onze Kampeervakantie door te brengen.

Groetjes Marianne