19 juli 2025, 05:45:35

De valkjes van Marianne

Gestart door Marianne, 4 juli 2003, 15:18:08

« vorige - volgende »

Ellen

Hoi Marianne,

Wat een verhaal hey.
Vraag me wel af waar zo'n beestje vandaan komt.

Groetjes Ellen.

Marianne

Hoi Ellen,

Tja, wij hadden ook wel verwacht dat iemand zijn valkje als vermist opgegeven had.
Hij is niet tam en komt uit een voliere ofzo. Hij fluit erg veel en ook verschillende vogelgeluiden zitten er tussen.
Maar nu heeft de valk een goed thuis gekregen en dat is toch ook heel belangrijk.
Tot de volgende keer.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

Hoi Marianne,

Op marktplaats zijn ook al diverse vermissingen opgegeven, je kan nooit weten waar ze vandaan komen ook hè.
Ze kunnen volgens mij heel ver weg komen.
Gelukkig is deze gevonden en komt het alsnog goed.

Groetjes,
Trudie

Marianne

Hoi,

Zo vandaag weer een mijlpaaltje verder in de "opvoeding " van Jewel.
Zit ik achter de computer het clubblad te maken voor de Harmonie, terwijl Jacco alles goed volgt vanaf mijn schouder, komt Jewel aangefladderd en land op mijn hoofd.
Ze is er zelf van geschrokken want vlieg meteen weer weg.
Ik tegen haar aan het praten en jawel hoor ze onderneemt weer een poging.
Nu blijft ze wel zitten, maar vindt het erg spannend.
Dobey was zijn maatje allemaal aan het roepen, Jewel reageert niet en ook Dobey komt nu aangevlogen.
Helaas lukt de landing niet helemaal dus belandt hij op de computerkast.
Gezellig is het wel hoor zo met al die valkjes om je heen.
Ik denk dat Jewel inderdaad een pop is, en ik denk dat niet alleen.
Bassie, die normaal erg close is met Jacco, probeerde op Jewel te kruipen.
Maar daar was deze dame niet van gedient en Bassie kreeg dat ook een flinke hap op zijn kop.
Net goed, je moet het ook bij een vrouwtje houden.

Zo dat was weer even een update van mijn valkjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

Hallo,

Hier weer een berichtje van het valkparkietenfront uit brabant.
Het gaat hier nog steeds harstikke goed met de 4 valkjes.
Bassie heeft zijn jacht op Jewel opgegeven en geeft nu al zijn aandacht weer aan Jacco.
Ze knuffelen en kroelen de hele avond en waar de een zich bevindt zie je de ander ook.
Behalve als Jacco bij mij zit want dat durft Bassie niet. Hij fluit dan alsof zijn leven ervan af hangt.

Jewel heeft haar angst om bij mij te zitten overwonnen en als Jacco bij mij zit komt Jewel er  ook bij zitten.
Heel gezellig, ik ben gewoon hun klim- en speelboom.
Haren trekken, oorbellen lospeuteren, knoopjes knabbelen etc. etc.

En met onze 'bouwvakker' Dobey gaat het ook uitstekend. Hij fluit en verplaatst de bakjes die los op de bodem staan. Vandaar ik heb maar omgedoopt heb tot bouwvakker.

Tot een volgende keer.

Groetjes Marianne

Marianne

Hoi,

Hier weer een verhaaltje van mijn valkjes voor wie het leuk vind om dit te lezen.
Gisteren zijn ze in bad geweest..........echt in ons ligbad.
Ik had de bodem onder de kooi vandaan gehaald en zo goed en kwaad als het ging de kooi naar boven gedragen. Nou dat was al een heel spektakel natuurlijk en het was ook schitteren om die kopjes van ze te zien. Nog nooit een trap etc. gezien vanuit de kooi.
Daarna een laagje water in het bad en de kooi daarin gezet. Dit paste overigens maar net. De plantensproeier met lauw water erbij en alles was klaar voor het badfestijn.
Genoten hebben ze, ik wist niet dat ze zo nat konden worden. Er bleef bijna niets meer van ze over.
Eerst heerlijk genoten van de douche en daarna probeerde ze voorzichtig het bad. Toen de eerste eenmaal hier in zat volgde de rest vanzelf. Ze zeggen weleens als 1 schaap over de dam is...........(laat nou onze achternaam Schaap zijn)
Ik heb er helaas geen foto's van kunnen nemen maar de volgende keer hou ik die zeker gereed om jullie het resultaat te kunnen laten zien.

Groetjes Marianne

Marianne

Hoi,

Hier weer wat fotootjes.

Hier een foto van Jewel. Zij gaat er altijd helemaal voor zitten als ik er met het fototoestel aankomt.

Marianne

En hier een foto van Jacco die het gelmatje voor de pols een beetje gesloopt heeft.

Marianne

En de laatste voor vandaag.

Hier zit Jacco gezellig een chipje mee te eten bij Timo op zijn buik.
Timo vindt dit nog wel een beetje spannend. Timo wordt morgen 8 jaar.
Vandaag hebben we zijn kinderfeestje gevierd, een Harry Potter feest. Dit was erg geslaagd en Bassie, Jacco, Dobey en Jewel werden even omgedoopt tot uilen die ze konden kopen op Wegisweg. (Dit is een winkelstraat voor tovernaars).

Groetjes en tot gauw !
Marianne

Mandy

Leuke foto's Marianne! :)

En wat is Jewel toch een plaatje hé, ben er wel trots op hoor! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ellen

Oh wat leuk een Harry Potter feest. Ik heb al zijn boeken
gelezen ......................... :) Echt waar!
Hebben jullie ook een spelletje zwerkbal gedaan in de tuin?

Jewel is echt een plaatje van een valkparkiet, leuk hoor dat
zij/hij er helemaal voor gaat zitten ( de foto).
Feliciteer Timo maar met zijn 8ste verjaardag en tot
horens maar weer.
Groetjes Ellen.

Marianne

Hoi Mandy,

Ja, Jewel is een plaatje en je mag er trots op zijn. ;)
Natuurlijk zijn de andere drie ook mooie valkjes maar die vliegen wat makkelijker weg als ik met het fototoestel aan kom wandelen.
Hoe vaak ik al niet ons knuffelpaartje op de foto heb willen zetten. Maar dan ben ik er en dan doen ze net of hun neus bloed. Maar eens zal het me lukken......................................

Groetjes Marianne

Marianne

Hoi Ellen,

Ik heb ook al de boeken van Harry Potter gelezen dus dat mijn zoon er zo'n fan van is is niet helemaal gek.
We hebben het gisteren een beetje rustig aangedaan, want het was erg warm, wel hebben we de gouden snaai gezocht en dat was ook erg leuk. (pingpongbal goud gespoten en vleugeltjes eraan geplakt.)

Namens Timo bedankt voor je felicitatie  ;D, al snapte hij niet helemaal hoe iemand op de computer dat nu weer weet. :-/

Tot de volgende keer.

Groetjes Marianne

Tara

Hoi Timo,

vandaag is dus ook jouw verjaardag en ook names mij van harte gefeliciteerd :) en namens Plukkie ook hoor, maar die is nog zo jong en moe ;D.

Groetjes,

Tara en zzzzzzzPlukkie

Speedy

Hoera, Timo 8 jaar[/size]

Van harte gefeliciteerd!!!!!

Groetjes,
Trudie