17 mei 2025, 09:12:37

2 mannen en een pop

Gestart door lolliefant, 29 mei 2006, 10:42:01

« vorige - volgende »

lolliefant

Hallo allemaal

Ik heb een vraagje over mijn valkjes. (Handtam) Ik heb nu 3 valkjes 2 mannen en een pop.   Aanvankelijk dacht ik dat dat goed zou gaan, omdat ze allemaal zamen opgroeiden, maar nu twijfel ik. 
De oudste mannetje is nu 8 maanden oud, en de andere twee (mannetje en pop) is nu 6 maanden oud.  De oudste mannetje wilt nu steeds paren met het popje (is het trouwens niet te vroeg voor ze????)  maar iedere keer als hij op haar klimt, komt de mannetje van 6 maanden ze bijten.

Wat kan ik nu het beste doen?  Nog een popje erbij doen, (en zo ja, welke leeftijd?) Of kan ik ze beter zo laten, en ze het zelf maar moeten uitvechten? 

Groetjes
Marijke

gert overweg

hoi marijke

je kunt beter een man weghalen of een popje erbij als er genoeg ruimte is dan moet je ze wel even apart houden eerst want anders heb je kans dat ze met z'n 3en de nieuwe pop uitstoten. hou het mannetje van 6 maanden  ongeveer 2 weken bij het nieuwe popje hou even in de gaten of het goed gaat daarna kun je ze weer bij elkaar zetten en meestal gaat het dan goed en heb je twee koppels voor het leven hou nog wel even in de gaten je kunt beter wachten met nestkasten ophangen het kan nu wel maar ze zijn meestal ongeconcentreert en heb je kans op legnood

groetjes gert