23 mei 2025, 23:16:24

help.........een ei

Gestart door imca, 25 mei 2006, 18:29:53

« vorige - volgende »

imca

Hi,

Mijn 2 valkjes (broer en zus) hebben een ei gelegd. Ze zijn er heel lief een nestje voor aan het maken. Er hangt geen broedblok in de kooi. Kan dit iets worden of niet, ik bedoel krijg ik nu misvormde vogeltjes????

Valkmamma

Quinten

Als je het bij 1 keer broer en zus houd zal er waarschijnlijk geen misvormde of zieke vogels uitkomen maar denk raan deze jongen zullen wel zwakker zijn en dat op de grond: daar worden ze wel meer gestoord maar ik zou alles laten liggen ofwel wegnemen en een broedblok hangen

imca

Oh, gelukkig, mijn oudste zoon riep al dat ik het ei niet dood mocht maken  :-\
Ik was in de veronderstelling dat als er geen broedblok zou zijn, ze ook geen eieren zouden leggen :-[

groetjes
Valkmamma

Quinten

Meestal is dit ook zo maar het kan gebeuren dat het inderdaad op de grond word gemaakt ik zou wel mischien wat stro of hooi in de kooi leggen zodat ze een beetje een nestje kunnen maken. Broeden ze goed??? Nog even iets zeggen: ook als er broedblokken hangen kan het gebeuren dat ze op de grond gaan nestelen ik hoop dat er iets van komt geef ze zo veel mogelijk rust

succes!

imca

hoi

De vogels zitten niet meer op het ei. Ik heb het eruit gehaald. Dus dit onderwerp kan wel weggehaald worden .

valkmamma

Gerda

Hoi,

Als het de volgende keer weer gebeurt, kun je een nepeitje neerleggen.
Ik zal even zorgen dat je topic gesloten wordt.

Groetjes, Gerda

Rianne

Op verzoek van de topic starter is het onderwerp op slot gezet. :)