11 mei 2025, 17:54:17

kan het

Gestart door gert overweg, 26 mei 2006, 20:17:09

« vorige - volgende »

gert overweg

ik heb een voliere van breedte: 2.65 hoogte 2.10 en 1.70 diepte 65 en 90 bij diepte en hoogte heb ik twee maten omdat er een gedeelte hoger is en dieper ik heb al een koppeltje valkparkieten en bourkes en ik wou nog graag een catharina koppeltje erbij doen verdragen de soorten elkaar? volgens de boeken wel maar je weet maar nooit want ik weet niet op hoe zo'n oppervlak en de valkparkieten hebben nu 4 eitjes :P en komen deze vrijdag uit is het dan verstandig als het kan om na dat nestje de catharina parkieten te plaatsen

groetjes gert

Karin

Staat de volière binnen of buiten ? Catharina's kunnen slecht tegen kou / vocht. Dus in de herfst / winter beter niet buiten houden. Op zich kunnen ze wel bij elkaar, ik heb alleen geen eravring met hoe ze zich naar elkaar toe gedragen tijdens de kweek.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

gert overweg

hij staat buiten onder een afdak en er zit een binnenhok bij onverwarmd kan het dan ::)

Karin

Volgens de boeken niet. Ik zou dan een steviger soort vogeltje nemen. Er zullen vast wel mensen zijn die ze wel buiten houden maar de info die ik gelezen heb raden het af.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

vickie

Normaal hebben catharina's genoeg aan een vorstvrij en tochtvrij nachthok. Dit moet dan natuurlijk wel goed geisoleerd zijn, groot genoeg zijn en voldoende verlicht. Met groot genoeg bedoel ik dat wanneer het erg koud is ze gemakkelijk in het nachthok kunnen verblijven. Is dit niet mogelijk dan is het beter de catharina's in de herfst en winter binnenshuis te huisvesten.  ;)
Catharina's zijn vrij geharde vogels, dit heb ik zelf al gemerkt bij een vriend van mij die ze buiten houdt. De kweker waar ik mijn koppeltje gekocht heb heeft ook een goed systeem. In de lente en de zomer zitten ze buiten, op rust en in de herfst en winter zitten ze in een verwarmde schuur in kweekkooien en mogen ze kweken. Hij doet dit omdat ze het beste broeden bij een constante temperatuur en omdat het in de winter toch te koud is en ze dan binnen zitten, kan hij de temperatuur beter constant houden dan wanneer ze in de zomer kweken. Snap je het een beetje?  ;D
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

gert overweg

kan het dan   ??? of toch maar niet doen weet jij misschien ook of rijstvogels ook geschikt is volgensmij niet maar je weet maar nooit ze zijn niet zo heel dominant weet jij misschien nog een ander redelijk prijs vogel   :)