21 mei 2025, 11:11:50

kan het

Gestart door gert overweg, 26 mei 2006, 20:22:58

« vorige - volgende »

gert overweg

ik heb een voliere van breedte: 2.65 hoogte 2.10 en 1.70 diepte 65 en 90 bij diepte en hoogte heb ik twee maten omdat er een gedeelte hoger is en dieper ik heb al een koppeltje valkparkieten en bourkes en ik wou nog graag een catharina koppeltje erbij doen verdragen de soorten elkaar? volgens de boeken wel maar je weet maar nooit want ik weet niet op hoe zo'n oppervlak en de valkparkieten hebben nu 4 eitjes  en komen deze vrijdag uit is het dan verstandig als het kan om na dat nestje de catharina parkieten te plaatsen

groetjes gert

nick01

je hebt over 3 heel verdraagbare soorten die kunnen makkelijk bij elkaar in.
dit zijn soorten die allemaal hun eigen gang gaan ook tijdens t kweken zullen deze 3 elkaar hoogstwaarschijnlijk gewoon met rust laten.
de catharina's zitten vaak gewoon bij elkaar net als de valken en de bourkes zijn helemaal vreedzame vogels die vaak op de bodem een beetje zitten te zoeken naar eten.
nee ik denk dat dat totaal geen problemen geeft.
zodra die jonge valken zijn uitgevlogen kun je gewoon die catharina's er bij in doen , ik zal voor de zekerheid inderdaad wel ff wachten tot ze zijn uitgevlogen.

Sterre

Hallo
Ik heb ook een vogelière met 4 catharina's en een koppel valkparkieten. Hier is dat in ieder geval geen enkel probleem. Er is geen gevecht of ruzie. Meestal zitten de valkjes mooi bij elkaar en de catharina's ook in een groepje bij elkaar. Maar ze zitten ook zonder problemen geregeld naast elkaar aan de voerbakken. :)
Groeten
Sterre

gert overweg

oke bedankt allebei ;)