16 april 2024, 13:44:25

Onze valkparkiet is ernstig ziek!

Gestart door Chico_Rosa_Punky, 25 mei 2006, 15:59:35

« vorige - volgende »

Sanna

Maar als Poko niet eet, waarom heeft de dierenarts hem dan naar huis gestuurd?? ??? Dan heeft Poko toch juist sonde-voeding nodig??!! Bel anders Feld Mies, die heeft mijn Nina vandaag ook opgenomen omdat ze niet genoeg eet zelf :'(. Als je het nr. dat links bij "Dierenarts" staat belt, krijg je vanzelf het nr. te horen dat je bij spoedgevallen moet bellen. Sterkte!

Sanna

Chico_Rosa_Punky

Hallo allemaal,

Bericht van het Pokofront..... Met heel veel aandacht krijgen we hem regelmatig aan het eten. Toneelspelletjes opvoeren is een leuke bezigheid, maar het werkt een beetje. Het feit dat de DA Poko niet gehouden heeft is dat hij bij haar dezelfde symptomen vertoonde als bij ons thuis. Het geven van kropvoeding is niet ideaal. Het devies is eten, eten, en nog eens eten.  Het is de bedoeling  dat hij niet alleen zaad gaat eten maar ook die pellets(?). Wij hebben het nu meegekregen in hele kleine brokjes en dat is moelijk om het aan Poko te geven. Hij eet er af en toe een.
Bij de DA had hij het ook een dag naar zijn zin. Vloog door de spreekkamer heen, zat op de schouder bij de DA en op het toetsenbord van de assistente. Zat vaak bij de kraan en heeft zich verscheidene keren gebadderd.
Maar hij houdt nu nog meer van kroelen. Ogen dicht en proberen zijn kop op de juiste plekjes te krijgen.

Zoals hij nu weer doet, denk dat er geen andere is......

Mies

margab

Hoi Mies,

Fijn te horen dat het de goede kant op gaat met Poko. Gelukkig heeft hij het bij de DA goed gehad, is toch geweldig dat hij niet de hele dag in een kooitje hoefde te zitten, maar lekker los mocht. Die pellets, tja...je hebt de discussie gelezen. Ik kan je alleen maar melden dat Kyra van mij, de kleine pellets eet als ik ze nog wat kleiner in een vijzel heb gemaakt. Ze wil ze het liefst zo klein als een trosgierst zaadje en dan eet ze er regelmatig van. (misschien heeft ze het gevoel zo'n klein stukje "aan" te kunnen). Maar jullie proberen genoeg. Is Poko misschien te verleiden met verse peterselie o.i.d of wat ontkiemde zaadjes? Alle beetjes helpen.
Groetjes, Margab

Chico_Rosa_Punky

 :'( :'( :'( :'( Onze POKO heeft het niet gered.....

Vorige week ging het niet goed met onz Poko. Hij at wel, maar kreeg niet genoeg binnen en dwangvoeding zou de oplossing zijn. Dat was voor ons stressen... dus is Poko weer vorige week vrijdag opgenomen bij de dierenarts. Inmiddels was bekend wat hij mankeerde. De kliermaag had een uitstulping en  het leek ook op een neurologische afwijking, ook had hij een lood- en zinkvergiftiging en een bacterie in zijn darm (hij poepte hele zaadjes). De medicijnen werden besteld en zouden dinsdag arriveren.In het weekend hoorden we niets en maandag belden we de DA. Het bleek niet goed te gaan met Poko. Zondags was er geen ontlasting en de DA gaf ons aan op het ergste voor te bereiden. Dinsdag werden gebeld.  :'( :'( Maandagavond zat hij trillend op de grond, trekkend met zijn pootjes. De DA heeft toen besloten hem in te laten slapen.
Verdriet alom. Mijn "maatje" was ern niet meer. Ook de Da had er moeite mee, ook bij haar had hij zijn vrolijke momenten en aanhankelijkheden.
Toch kunnen we stellen dat er alles aan gedaan is om Poko te genezen, het heeft niet zo mogen zijn. Bij het ophalen van zijn kooitje zag ik toch nog een mooie vogel in een doosje liggen.

Zo'n vogel krijgen we nooit meer, maar we lezen steeds eens een valkje altijd een valke. Ook wij zullen na de grote vakantie ons weer richten op een nieuw (hopelijk sterkere) valk.

Mies

margab

Hoi Mies,

Wat erg te lezen dat Poko het niet heeft gered.
Jullie hebben allemaal je uiterste best voor gedaan om hem te helpen, helaas is het niet gelukt. Wat zal je hem missen.
Ik hoop dat je na de vakantie weer een leuke valk vind en Poko zal altijd een plekje in je hart houden. Heel veel sterkte,
Margab








b

Bah, ik lees nu net dat Poko het toch niet heeft gered.
Nou aan je zorg heeft het echt niet gelegen.

Bij een vogel is het nu eenmaal heel moeilijk om een juiste diagnose te stellen en als dit al lukt, zie je toch vaak dat het al te laat is.
Ik wens je vanuit hier heel veel sterkte toe met de verwerking van dit gruwelijke verlies en hoop inderdaad ook dat je na je vakantie een lieve vervanger vind voor Poko.

Groetjes Bianca

Bogucci

Hoi Mies,

Wat jammer dat Poko het niet heeft gered. Sterkte met het verwerken van het verdriet.

Groetjes,

Bianca

ik heb het hele verhaal eens op mijn gemekkie gelezen, omdat jullie mij ernar toeverwezen.
Wat een rotverhaal zeg van Poko!
Wat sullen jullie een verdriet heben gehad en je verschrikkelijk machteloos hebben gevoeld!

Mag ik vragen hoe die aan die loodvergifitiging kwam??
Vaak heeft dat namelijk te maken dat ze dat ergens vanaf "vreten" in huis, zoals glas in lood ramen, de loodgewichtjes onderin een gordijn ed.

van zo'n uitstulping heb nog nooit gehoord, maar het klinkt erg genoeg allemaal, en een triest einde.
Ik wens jullie veel succes met het verwerken van jullie verlies!

En ik hoop jullie daar ook een beetje mee te kunnen helpen in de komende periode! ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.