2 augustus 2025, 21:39:07

de valkjes van mar kweek 2007 foto's

Gestart door mar, 25 mei 2006, 15:55:39

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

Hoi Mar,
ik zag op marktplaats dat er weer vogels weggevlogen zijn bij je.
Heb je ze nog terug kunnen vinden?
Ik heb op koninginnendag wel een valkje gehoord maar verder niks gezien of gehoord,maar we houden onze ogen en oren weer open  ;) ;)

groetjes eefje

mar

hoi eefje
ze zijn afgelopen zaterdag 12 mei weggevlogen  en heb ze nog niet terug. Ik blijf hopen maar zal wel weer niet meer gevonden en of teruggebracht worden het gaat om twee witmaskers en een geelbonte en een rose bourke rubino genoemd dank je dat je het ook in de gaten houd

margreet met de geparelde gaat het goed ze zit weer op eitjes maar ik weet nog niet of ze bevrucht zijn.

Met het jong die van het weggevlogen koppel  gaat het ook goed die heb ik in een ander nest gedaan hij of zij word gevoerd de oudste heb ik in huis zitten die kan al vliegen nog niet goed maar hij vliegt

groetjes mar

margreet

hallo Mar,

Gelukkig gaat het met de jongen goed, je blijft natuurlijk wel hopen maar de kans wordt steeds kleiner dat de valkjes gevonden worden.
Wat leuk dat de witmasker weer eitjes heeft, zou leuk zijn als ze inderdaad bevrucht zijn. Ze blijft een speciaal plaatje houden bij mij.

groetjes Margreet

mar

17 mei 2007, 18:51:46 #123 Last Edit: 17 mei 2007, 18:54:18 by mar
nieuwe foto's

het voorste jong is  pleegjong van de bonte maar was eigenlijk van dit nest deze jongen zijn te reserveren

wie weet er leuke namen voor dit koppel ?

margreet

hallo Mar,

Een heel mooi koppel, laatst kwam er een jong meisje een popje bij mij ophalen, uiteraard wist ik de naam al. Deze had ze vicky genoemd en het andere jonkie wat ze nog zou krijgen ging ze Rolf noemen.
Deze namen had ze van 2 modeontwerpers Victor en Rolf.
Vond ik wel apart.

groetjes Margreet

mar

28 mei 2007, 18:35:44 #125 Last Edit: 28 mei 2007, 19:00:12 by mar
hallo
hoi margreet ze hebben inmiddels al een naam Snowey & Shadow . Ze hebben nu twee eitjes daar er niet meer bijgekomen zijn 1 inmiddels bevrucht

Met de geparelde en haar mannetje gaat het ook goed vier bevrucht van de vijf ben benieuwt wat daar uitkomt

En met dit koppel gaat het ook goed twee pleeg donsjes van nina word goed gevoert .Ik weet niet of dit haar man nu is en of hij haargepaard heb deze man is split voor geelwang misschien het gele donsje van hem afkomstig

dit zijn de eerste twee nog 1 te gaan  (piepei)

en dit zijn de jongen van het nest van tien
drie ervan  twee nog in het blok en zat op de grond  (witmasker ) nog twee foto's de fallow op nina

bourke knuffeld valkje vond ik zo lief

dit was het weer even

groetjes mar

margreet

hallo Mar,

Leuke foto's weer , gaat zeker goed.
Altijd leuk verrassingseitjes.
Geen verloren vogels meer teruggezien, jammer hoor.

groetjes Margreet

mar

30 mei 2007, 20:32:23 #127 Last Edit: 30 mei 2007, 20:35:58 by mar
hallo
ik heb ze niet meer teruggezien margreet . Ik denk ook niet dat ik ze nog terug ziet . fallow z'n maatje moest ik gister in laten slapen (epelepsiaanvallen ) hij voerde hem zelfs
Op de foto (  eerdere foto boven )zie je dat de fallow een pop paarde wie weet word dat nog wat.

het laatste donsje van deze koppel is er nu ook uit de rechtse is het

ze worden goed gevoerd
bij de geparelde hoor ik nu ook leven in 1 eitje die zal ook binnenkort uitkomen

groetjes marianne

margreet

hallo Mar,

Ik heb het gelezen van Jacco, valt niet mee soms.
Zal mij benieuwen of de fallow door heeft dat er ook nog een ander geslacht bestaat :D :D.
Een piepei bij de geparelde, zal dan haar 1e donsje worden.
Bij mij is het oudste jonkie alweer ruim 4 weken, de jongste is 3 1/2 week. Ik heb het blok weggehaald want moeder had alweer een eitje gelegd. Ze zitten nu prinsheerlijk in een mandje op de bodem. eitje erbij. Ze worden nog prima gevoerd dus dat gaat goed.

groetjes Margreet

mar

hallo
hoi margreet hoeveel jonge heb je nu nog zitten dan  ?

inmiddels heeft de geparelde met wildkleurman 2 gele donsjes en 1 wit donsje heb er nu 1 eitje van snowey en shadow erbij gedaan die ging er steeds vaker vanaf .Ik weet niet of dat eitje nog wel uitkomt na veel koud te hebben gelegen .

groetjes mar

margreet

hallo Mar,

Wat leuk 2 gele en een wit donsje bij de geparelde, moet vader split witmasker zijn toch.
Zelf heb ik nog 3 jongen, is de 2e ronde van dit koppel. Ze had 6 eitjes maar heb er maar 3 laten uitkomen. Nu heeft ze weer 3 eitjes gelegd in het mandje maar die heb ik vervangen door neppers. Ze kijkt er haast niet naar om. Dus het zal nu wel afgelopen zijn. Volgend jaar weer.
De jongen zijn al zeer tam, 2 geparelde popjes en een wildkleur. Ze zijn al gereserveerd.
Na de vakantie ga ik het proberen met een bonte cinnamon opaline split witmaker pop en een bonte cinnamon witmasker split opaline man, Zij had al eitjes gelegd maar deed het nog niet goed, ze was toen 10 maanden. Mocht van mij ook nog geen eitjes leggen, maar ja daar doe je niets aan :D :D.
Dan mag een ander koppel ook weer een nestje, die hebben er in het voorjaar 1 gehad.
En zo blijf je bezig al heb ik maar 3 koppels en 4 grasparkieten. De grasjes zitten buiten in een houten voliere op wielen. Hier heb ik nog niet mee gekweekt. Zijn wel 2 koppels.
Wel een heel verhaal ;D ;D ;D,

groetjes Margreet

mar

hallo margreet
mooi dat je ze steeds kan verkopen ik heb ze ook op marktplaats gezet maar tot nu toe 1 telefoontje gehad voor zelf handvoeren dat doe ik liever niet .ik heb zelf ook zeven grasjes twee koppels hebben nu eitjes 

en de geparelde x wildkleur met jongen

eefje
sunny zit weer lekker in de voliere

groetjes mar

mar

11 juni 2007, 00:29:17 #132 Last Edit: 11 juni 2007, 00:31:37 by mar
hallo
een filmpje van me halsbandparkiet eerst is het even zwart http://s101.photobucket.com/albums/m46/marianne_013/?action=view&current=halsbandparkiet.flv

gr marianne

•=Bonnie=•

mar

hallo bonnie
dank je wel bonnie Helaas zijn de andere vier vogels nog niet terug  ik mist ze nog steeds  me mooie bonte bogie zat er ook bij . Ze zullen wel nooit meer terug komen denk ik
Ik heb nu een slot op me voliere . maar met voeren kan het ook gebeuren als je het deurtje open doet om te voeren en te controlen

groetjes marianne