13 mei 2025, 05:11:21

vleugel gebroken!!!

Gestart door emca, 25 mei 2006, 09:50:43

« vorige - volgende »

emca

hoi allemaal,

:'( gisteren heeft onze luna haar vleugel gebroken naar dat ik in de keuken het eten aan het voor berijden was zat luna op een fruitmandje , ik hoorde plots een dove klap en zag inmiddelijk dat de fruitmandje gevallen was en luna's veugel niet lekker zat, ze schreeuwde van de pijn en probeerde maar te vliegen toen ik haar wouw naar kijken maar ze viel telkens weer naar beneden, toen ze eindelijk rustig werd in de gaten had dat het vliegen niet ging heb ik haar op me hand laten zitten en gelijk in het vervoerkoffertje gezet en de da gebeld in zelhemeen kleine 40 a 45 min van ons vandaan die gespecialiceert is in onder andere kromsnavelige. Ik was gelijk bang dat hij vleugel gebroken zou zijn en ook dat constateerde de da   :'( :'( :'( ze moest daar nu blijven voor paar nachtjes omdat ze gaan probeeren de vleugel te plakken de da zei dat het er niet heel slecht maar ook niet heel goed uit ziet op het eerste moment maar dat ik haar morgen vroeg om 08.00 kan op komen halen dat ze iedergeval paar nachten rust heeft, ik stapte de auto in en voelde me zo erg rot om wat er gebeurt was maar me vriend zei dat het niet mijn schuld was al voel ik me nog steeds er rot om ik zat er ook mee te huilen moet ik eerlijk zeggen. Luna zat al van het weekend j.l in een andere kooi omdat emca en kuif flink aan het paren zijn en al inmiddels twee eitjes hebben gelegd en ik was band als we luna bij hun lieten zitten dat ze vandaag of morgen iets met haar uit gespookt zouden hebben omdat ze niks meer mocht in de kooi.

nou heb ik alleen nog enkelen vragen:

ik heb op het form gekeeken bij gebroken vleugels maar er staat niks tussen van antwoord wat ik zoek dus ik hoop dat iemand advies of tips voor ons hebben.

- vraag 1: waar moeten we op letten als ik luna morgen ga ophalen en we zijn weer thuis?

- vraag 2: zal ze weer normaal kunnen vliegen of zou ze minder goed kunnen vliegen?

- vraag 3: hoe gaat het straks met haar conditie en evenwichts gevoel, ik las ergens op form dat zijn valkje was gestorven door een mogelijk infectie maar dat hij geregeld van stokje viel!?!?!?! :-\ :-\ :-\

- vraag 4: Mijn opa die in Tilburg woont ligt weer in het ziekenhuis en gaat erg snel achter uit met zijn gezondheid en moeten daar dit weekend naar toe emca en kuif kunnen samen wel een nacht alleen blijven maar luna zouden we liever mee willen nemen dat we haar in de gaten kunnen houden als we bij mijn ouders zijn, nou is zevenaar en Tilburg een afstand rijden van +- anderhalf uur rijden is dat verstandig en heeft iemand mogelijk tips, we hebben een reiskoffertje voor de vogels waar we een handdoek in hebben liggen zo dat ze minder pijn heeft en rustig blijft?!?!?!

- vraag 5: Luna's vleugel gingen ze probeeren te plakken, ze had een openbodbreuk omdat ze ook bloeide wat ik thuis niet naar had gekeeken omdat ik haar vleugel niet durvde aan te raken ivm mogelijk meer schaden aan te brengen (zo als je bv mensen zal verplaatsen naar een ongeluk wat je nooit mag doen ) krijgt onze luna nu een spalkje of iets zo dat ze de eerste dagen of paar weken niet haar vleugel kan gebruiken?????

al vast bedankt voor jullie tips en adviesen en ik houd jullie op de hoogte als luna morgen weer thuis is.

groetjes emca en kuifje (hebben in middels 2 eitjes), roosje r.i.p, luna
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers

1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni

marga

hoi
heel veel sterkte met luna
ik zal duimen dat alles goed komt
groetjes marga

bobbie

Hoi,

Wat triest, een gebroken vleugeltje.

Stel al deze vragen maar aan de vogelarts zou ik zeggen. Hij zal je best wel tips en zo meegeven. Ook mag je hem vast tussendoor bellen als je weer een vraag hebt of advies nodig hebt.

heel veel sterkte ermee, Nel

Gerdy

wat zal je je machteloos gevoeld hebben om dat ukkie zo te zien..
heel veel sterkte en ik zal voor je duimen

Groetjes Gerdy

Riny

Hallo
Even wil ik je sterkte komen wensen met alles.
Het is een hele mond vol.
Ook ben ik het met Nel eens dat je deze vragen toch beter aan de DA kunt stellen.
Die heeft ervaring hiermee.
Heel veel sterkte ,
Groetjes Riny :D

emca

hoi hoi,

luna is eindelijk weer bij ons thuis  ;D ;D, gelukkig bleek het nog niet al te erg te zijn maar we moeten aan komende week op donderdag of vrijdag even terug ter controllen, de dieren arts verwacht wel dat ze weer normaal kan vliegen maar kon het nog niet op het moment met 100% zekerheid zeggen, en dat is ook te begrijpen, gelukkig kunnen we haar voor een nacht mee naar tilburg nemen om oogje in zeil te houden iss ook wel nodig omdat ze stieken de tape lijkt los te willen pikken om de veren goed te doen  :-\. maar we zijn blij dat het tot nu toe toch is mee gevallen met de wond, en uiterraard houd ik jullie op de hoogte.

groetjes emca, roosje r.i.p, kuifje en luna
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers

1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni