4 mei 2025, 12:24:23

Popje bij popje beter voor haar?

Gestart door Lauwtjj_zomerhuis, 23 mei 2006, 22:24:22

« vorige - volgende »

Lauwtjj_zomerhuis

Ik vroeg me net wat af en dat is het volgende
Mijn popje Olly heeft last van epilepsie aanvallen en duldt mijn mannetje Frits niet, omdat hij nogal claimt.

Nu zat ik te denken zal ze een ander popje wel fijn vinden?
want die zijn meestal wat rustiger en misschien begrijpen ze elkaar (popjes onder elkaar)

Of is dit nu een rare redenering.
Ze heeft hiervoor ook nog bij een ander mannetje gezeten die ze ook niet lief vond..

Hier kan je de rest lezen over het probleem

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,17240.0.html
Liefs van Laura en de valkjes Olly en Frits!

vickie

Je kan proberen of ze beter overeen komt met een popje en als dat niet lukt heb je waarschijnlijk een valkje dat liever bij jou is ipv bij soortgenootjes  ;D
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Lauwtjj_zomerhuis

Jaaah ik ga dat ieder geval proberen, als ze die ook niet mag zet ik het popje gewoon bij Frits  ;D

Ik snap alleen 1 ding niet ze zit wel de hele tijd te roepen, komt dat omdat ze het eng alleen vind in mijn kamer of omdat ze toch een soort van comunnicatie had met Frits?
Ze zaten echt nooit samen op stok of wat dan ook!

Lauwtjj_zomerhuis

Weet iemand waarom ze schreeuwt?

Vanwege de omgeving? of naar Frits?

bobbie

Hoi,

Zitten ze niet in aparte kooien in 1 kamer? Zitten ze in verschillende kamers?

Als ze in aparte kamers zitten denk ik dat het roepen over is als ze elkaar zien, oftewel in 1 kamer allebei de kooien.

En ze heeft 5 jaar alleen gezeten las ik? De kans is dan groot dat ze ook een popje niet bij zich duldt.

Spanning/stress verhoogt de kans op een epileptische aanval. Ben je weleens met haar naar een vogelarts geweest?
Het kan door allerlei oorzaken komen dat ze epileptische aanvallen heeft.

Succes, Nel :)

Lauwtjj_zomerhuis

Ik ben bij Dr feld geweest..

De aanvalleen worden veroorzaakt door een zuurstof te kort en ze heeft last van een chronische benauwdheid,, dus daarbij kan ze stress zeer slecht gebruiken!

Ze staan in aparte kamers ja..
En het probleem is dat ze roepen, net ben ik met Olly naar beneden gelopen en ze vloog meteen terug waar haar kooi stond in de kamer.. dus dat betekend dat ze zich daar wel vertrouwd voelde.

Het roepen is dan gelijk minder en dan praten ze nog zachtjes. Ik denk dat als ik ze in 2 kooien bnaast elkaar zal zetten dat Frits heel hard gaat schreeuwen en Olly toch nog terug blijft schreeuwen ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen!

Lauwtjj_zomerhuis

Is het nouw zo'n probleem geval dat niemand me informatie kan geven?

vickie

Het enige wat ik weet is als valkjes ver van elkaar staan ze makkelijker naar elkaar roepen. Wanneer ik hun kooien naast elkaar zet zullen ze nog wel roepen maar veel zachter en op een andere toon.  :)
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.