17 april 2024, 01:46:24

bonte witmasker pop wel een pop?

Gestart door *Esther*, 25 mei 2006, 09:48:38

« vorige - volgende »

*Esther*

Hoi
Ik heb hier een bonte witmasker zitten waarvan ik denk dat het een pop is.
Maar nu zag ik laatst ergens een pop die ook bonte witmasker is maar die had grijze wangen en de rest half wit/grijs verdeeld.
Mijn vogel heeft geen grijze wangen is wel gepareld. Maar de parels bij bont blijven langer zitten toch?

Ze leek een koppel te worden met mijn pas weggevlogen mannetje :-\
maar ook dat zegt niet alles.
Wat denken jullie is dit een pop?
g Esther

bobbie

Hoi,

Ik weet niet of dit een pop of een man is, maar wel weet ik zeker dat het bij bonte vogels 3 jaar kan duren eer de parels bij mannen zijn verdwenen.

Groetjes, Nel :)

Quinten

hoe gegraagd ze zich? als ze rustig is is ze waarschijnlijk een popje als hij veel fluit en machogedrag vertoont is het waarschijnlijk een mannetje! alleszins prachtige vogel!

*Esther*

Ze is heel erg rustig en bemoeit zich niet met de rest.
Ik heb haar nog nooit een ei zien leggen.
gr Esther

Rianne

Als je het echt zeker wil weten, en snel, dan kun je altijd nog veertjes opsturen voor een DNA test.
Hoe oud is dit valkje? :)

*Esther*

van begin 2005
dus de parels geven geen uitsluitsel.
gr Esther

Rianne

Ik zie op de foto niet zoveel parels zitten eigenlijk. Maar dit zul je in het echt wel beter zien.
Mijn bont geparelde man is van juni 2005 en is ze bijna allemaal al kwijt. :)

Bianca

ik heb een bont geparelde witmasker man van nu dik 3 jaar oud en die heeft nog steeds een paar duidelijke parels..........even fotootjes zoeken




tatatadaaaaa is ie niet mooi het blijft één van mijn allermooiste vogels

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Quinten

De parels verklaren inderdaad bijna niets in dit geval het is ook niet zo omdat ze geen ei heeft gelegd dat het een man is maar als ze rustig is zal het misschien wel een pop zijn