29 april 2024, 12:03:07

Verkeerde kant-op-paring

Gestart door b, 19 mei 2006, 15:08:31

« vorige - volgende »

b

Hallo,

Ik heb een koppeltje valkjes zitten die op dit moment erg hun best doen.
Maar het probleem is volgens mij dat de man niet weet welke kant van de pop hij moet hebben.
Het is heerlijk stuntelig allemaal en de pop kijkt ook zo van: hee, wat ben je toch allemaal aan het doen?

Nu zie ik bij de pop een bolling aan de achterkant opkomen, dus waarschijlijk zal ze binnen zeer korte tijd een eitje gaan leggen.
Deze zal dus wel onbevrucht zijn.

Gebeurt dit vaker?
En leert het mannetje wel bij?

Er worden hier al grappen gemaakt over films draaien of boekjes neerleggen.

Ze zijn beide in ieder geval ouder dan 1,5 jaar, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes Bianca

Tjerk

Hey,

dat heb ik nog niet mee gemaakt, terwijl dat de meeste vogels bij mij die nu broeden nooit eerder gebroed hebben. Of het eitje bevrucht is zou ik nog maar even afwachten het zou maar zo wel bevrucht kunnen zijn. Succes ermee  ;)

Groeten Tjerk

Karin

Nee Bianca, geen boekje laten zien, maar gewoon voordoen  ;D ;D ;D Ja hoor, gebeurt vaker, en oefening baart kunst. En wie weet heeft hij het wel goed gedaan toen je niet keek  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

b

Ze zijn inmiddels al zeker een 5 maanden aan het paren en nog steeds snapt hij het dus niet.
Maar laten we maar hopen dat hij het inderdaad wel goed doet als ik het niet zie.
Het is en blijft wel een lollig gezicht, dus dat is voor mij ook wel leuk.
Ik ben benieuwd. In ieder geval bedankt voor de reacties

nick01

ik heb ook zo'n koppel gehad die ook heel vreemd aan t paren waren inderdaad de man met de staart bij de kop van de pop maar hier kwamen ook jongen uit.
nu zeg ik niet dat bevruchten ook kan via de kop  ;D , maar ze zullen t ook goed doen maar dat zie je dan gewoon niet.
wacht gewoon de eitjes af en dan zie je t vanzelf wel.
maar je kunt er toch niks aan doen je kunt de man moeilijk gaan omdraaien.
en zelf voordoen heeft ook zo zijn nadelen , gaan de vogels t net zo als mensen doen zie je t al voor je dat is ook geen gezicht he  :-[  ;D.
gewoon lekker wachten en over een tijdje controleren.

b

Joepie,
Ze heeft haar eerste eitje gelegd.
Langszaam maar zeker begint het mannetje het blijkbaar toch te begrijpen.
De laatste dagen zat hij met regelmaat goed op de pop.
Ook maakte de pop nu de welbekende paargeluidjes.
Laten we hopens dat het eitje dan ook bevrucht is.
Over een paar dagen weet ik het, het is wel spannend hoor.

Groetjes Bianca

Quinten

Ik heb een koppel gehad dat ook niet kon paren! De man kon z'n evenwicht niet houden spreiden z'n staart open etc.. Nu kunnen ze heel goed paren;) maar hebben ze nog altijd geen eitje gelegd dus ze leren het wel!