5 mei 2025, 16:31:56

Hij maakt bijna geen geluid

Gestart door Miranda27, 24 mei 2006, 11:41:02

« vorige - volgende »

Miranda27

Mijn valkparkiet is echt een schatje, maar hij maakt heel erg weinig geluid. Hij is met de hand grootgebracht, hij is nu bijna een jaar en hij zit alleen bij ons thuis en krijg heel veel aandacht. We kregen hem toen hij ongeveer 3 maanden was. Als ik hem van internet geluidjes laat horen van andere valkjes reageert hij ook niet, terwijl ik wel eens andere verhalen heb gehoord.

De enige geluiden die hij maakt zijn schreeuwgeluiden als je weg gaat of als hij in een gekke bui is.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn en of er misschien toch een manier is zodat hij wat meer geluidjes gaat maken?

Rianne

Hoi,

volgens mij is je valkparkiet een popje. Die maken vrij weinig geluid, op enkele kreten na. :)

Miranda27

Nee ik weet zeker dat het een mannetje is, zijn wangetjes zijn heel rood

suusieke

Hey, ik heb ook een mannetje, heet toevallig ook pino  :P
ik heb hem net een week, maar hij maakt ook bijna geen geluid en als hij uit de kooi is vliegt ie ook niet veel rond.
Nou hebben we best wel grote ramen waar hij ook al eens flink tegenaan is gebotst, en natuurlijk is dat niet goed maar zou die daar zo van kunnen schrikken dat hij niet meer durft te vliegen?

miranda is jou vogeltje wel gewoon actief binnen en buiten de kooi ? dan is er denk ik weinig aan de hand en is die van jou misschien stiller van aard.
Succes ermee!
Groetjes Susan

Ineke

Hoe lang heb je m? Het kan n aantal weken duren eer je vogel alles in zich heeft opgenomen en zijn plekje kent. Bij ons duurde t n week of acht eer de vogel zich helemaal op zijn gemak voelde, toen kwamen ook de geluidjes.

Sander

Citaat van: Miranda27 op 24 mei 2006, 12:23:06
Nee ik weet zeker dat het een mannetje is, zijn wangetjes zijn heel rood

Hallo

De kleur van de wangen heeft niets te maken met het geslacht. Dit kan al eens juist zijn, maar als je valkparkiet niet veel geluid maakt, en relatief rustig is zul je met een popje zitten!

Groeten
Sander

angelina

Hoi,

Ook ik denk dat je een popje hebt.
Ik heb 2 popjes waarvan allebei met zeer felle oranje wangetjes.
Dat zegt verder eigenlijk niets.
je moet eerder uitgaan van de mutatie en aan de hand daarvan kan je misschien aan de onderveren herkennen wat het valkje is. Man of pop.
Alleen met een bonte wil dat we heel moeilijk zijn en moet je eerder uitgaan van het gedrag.

Greetz, Angelique

Love birdies

gert overweg

als je echt wilt dat je valkje geluid gaat maken dan moet je als de afmetingen van de kooi het toestaan een maatje voor hem/haar kopen dat hoeft niet persee een koppeltje te zijn 2 vrouwtjes of mannetjes kunnen het ook heel goed met elkaar vinden het enige nadeel is dat ze dan wat minder tam worden maar als ze je vaak vasthoud dan blijven ze redelijk tam tot gewoon tam als je dat niet wild vrolijk hem dan eens op met meelwormen ofzo daar gaat hij ook geluidjes van maken

groetjes, gert

Miranda27

Bedankt voor alle tips, we hebben hem nu ook al bijna een jaar dus daar zal het niet aan liggen. Buiten de kooi is het gewoon een vrolijke vogel die graag naar je toe vliegt of op de lamp gaat zitten.

Meelwormen zal ik eens proberen. Ik hoop dat het helpt. Voor twee vogels heb ik denk ik niet genoeg tijd en ik zou het zonde vinden als ze dan minder tam zouden zijn.

Hoe moet je dat eigenlijk herkennen aan de vleugels of het een mannetje is of een vrouwtje? Daar heb ik namelijk nog geen ervaring mee.

angelina

hoi,

Kijk eens onder het kopje mutaties.
Daar staan alle soorten mutaties en hoe je een man of een pop kan herkennen.
Nogmaals er zijn mutaties waar je het echter niet zomaar kan herkennen dan kan je uitgaan van het gedrag of eventueel een veer opsturen om het via het dna te laten uitzoeken.

Greetz angelique

Love birdies

carco

Hoi

Bij een bonte kan je niet aan de vleugels zien wat de man of de pop is.
En als ik lees dat je deze valk al een jaar hebt en deze blijft zo rustig is het zeker een pop hoor ;)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Hi Miranda,

Ik heb zelf ook twee valkjes en die zijn er niet minder tam om. Ik had eerst de ene en kreeg later de andere erbij. Ze zijn allebei tam.
En het leuke is, ze houden elkaar bezig :D dus als ik er niet ben, weet ik dat ze elkaar hebben.
Over het al dan niet geluid maken - het ene valkje fluit gewoon veel minder dan het andere. En popjes maken over het algemeen al veel minder geluid. Ik heb hier twee mannetjes die alletwee veel fluiten, maar het reageren op andere valkjes (als ik dit laat horen) doet er ook maar eentje.
Dus het hangt helemaal van het valkje zelf af ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki