28 maart 2024, 23:54:43

teurlings eurotop 228 veranderd !

Gestart door Karin, 24 mei 2006, 00:55:57

« vorige - volgende »

carco

Hoi

Is er niemand in de buurt bij je van het forum waarmee je een erpakking kan delen?
Ik wil het best opsturen voor je (koop het zelf per 5 kg) maar de verzendkosten zijn best prijzig!!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




jazzel

Hey, nee ik ken eigenlijk niemand hier die dat voer ook gebruikt hier in de buurt.
*surft naar tpg post*
Een pakketje verzenden van 5 kg kost 6,20.
Als je dat voor mij zou willen doen zou ik dat echt geweldig vinden!
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


nick01

4 september 2006, 08:40:48 #47 Last Edit: 4 september 2006, 08:44:00 by nick01
ben ik ff blij met mijn dierenzaak hier in t dorp.
hij besteld alles voor me wat ik maar wil.
nu heb ik voor t eerst teurlings besteld die 228 maar ik zie niet veel verschil met mijn oude eigen mengsel wat ik eerst bij hem kocht , behalve dan de vruchtjes en dat er geen zonnebloempitten in zitten.
en ik vindt t vrij prijzig t scheelt 5 a 6 euro met mijn eigen mengsel.
maar goed voor binnenvogeltjes zal t best goed zijn vanwege die zonnebloempitten.
t is wel gevarieerd want je ziet ook mengsels die er heel eentonig uitzien.

Caroline

Prijzig!!!!!  :o

Ik betaal € 16,50 voor een 20 kilo zak.

Omgerekend is dat € 8,25 voor 10 kilo = 82,5 cent voor 1 kilo.

Volgens mij is dit super goedkoop hoor.

Xtra-vital kost € 8,95 voor 1 kilo.  ::) Is dus ruim 10 x duurder.

Ik ben er zeer tevreden over en mijn valkjes ook.

Tevens heb ik geïnformeerd bij Dr. Feld, hij noemde dit ook een zeer goed zaadmengsel.

Dit kun je niet van alle mengsel zeggen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

jazzel

Dat klopt, ik heb bij gebrek aan beter ook gewoon boerenbond of discuszaad. Alleen dat loopt werkelijk over van de zonnebloempitten. Niet normaal.
Gelukkig wil Carco mij 10kg teurlings voeder opsturen, ik ben daar echt zo mee geholpen joh.
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Annouschka

Hallo Loeki,

ik woon ook in België en koop het zaad in Axel bij Faunaland, je moet het wel eerst bestellen want ze hebben het niet op voorraad.

groetjes

Karin

Zo, weer ff het onderwerp omhoog gehaald, want van de week heb ik weer een nieuwe zak teurlings gekocht. Het viel me op dat de vogelhandel deze keer weer maar 1 zak had liggen. Hij is niet meer tevreden over deze fabrikant. De samenstelling wordt steeds verandert én ze verhogen de prijs steeds met grote sprongen. Ik betaal nu al 6 euro meer dan in het begin  :o Nu gaat hij een ander merk nemen ( ben ff de naam kwijt ) en deze fabrikant maakt de samenstelling van het zaad zoals de verkoper wil. Hij kan dus als het ware de terulings namaken, alleen zonder de bessen en rozijnen. Maar ja, die gooien ze er bij mij toch meestal uit  ;D Ik heb een proefbakje meegekregen. Ik ga het eens uitgebreid bekijken of het overeen komt. Hoeveel betalen jullie nou voor een grote zak ? Ik betaal 24,30 euro  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ivy

Hoi.
Ik heb vorige week een nieuwe zak gehaald maar aan de samenstelling heb ik niet echt veel gemerkt en de vogels eten er nog net zo goed van.
Rozijnen eten ze inderdaad ook hier niet maar zoveel zitten er niet in...
Ik betaalde 21,75 trouwens... raar. Wel zijn ze inderdaad elke keer duurder, eerst was het 18,50, in de zomer betaalde ik 19,90 en nu dus 21,75. Maar goed, nog steeds veel goedkoper dan steeds van die kilo-zakken kopen.

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Karin

Eerst hadden ze pompoenpitten vervangen door zonnebloempitten, maar ook de kleinere zaden schijnen steeds van samenstelling te veranderen. Dat was me ook niet opgevallen, maar het bleek dat er o.a. veel meer granen ( ik denk dat hij er haver mee bedoelde ) in zat. Hij gaf het nml ook aan zijn eigen (verkoop- ) vogels en die lieten ineens allerlei zaden liggen. Vorige keer betaalde ik ook rond de 22 euro, en nu ruim een maand later dus al 24  :o
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Ik betaalde eerst voor 20 kg. € 16,50

2 weken geleden heb ik een nieuwe zak gehaald en toen was hij inderdaad inkoop voor de zaadhandelaar waar ik altijd kom iets duurder geworden en nu betaalde ik dus € 17,75

Als ik het hier lees ben ik dus nog goedkoop uit.  :D

Verder heb ik nog geen problemen gehad met het voer en levering ervan.

Succes iedereen.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Jij bent zeker goedkoop uit  ;D Koop jij via een groothandel ? Heb jij geen verandering gezien zoals zonnebloempitten en granen ?
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Nee, volgens mij niet echt een groothandel, meer een zaadhandel. Je kunt hier ook als particulier zelf zaadmengsels laten maken, verkopen ook alles los, ook in kleine verpakkingen van 1 kg. en 2 1/2 kg.

Daarnaast in een andere ruimte, hebben ze ook volières met vogeltjes en verder alle soorten voer, broedmateriaal, boeken, kooien, alle soorten en maten voerbakken en verder alles wat je maar kunt bedenken wat je voor vogeltjes nodig hebt, kun je er krijgen of bestellen.

Teurlings Eurotop 228 heeft ze (ja, het is een meisje, of eigenlijk vrouw) gewoon op voorraad, toen met die zonnebloempitten had ik geluk, ik had bij haar nog net een ouwe zak, toen die op was waren inmiddels bij haar die met zonnebloempitten ook alweer op en lagen er alweer "gewone".

Een verandering van granen is me nog niet echt opgevallen, wat bedoel je??

Ik zal daar eens informeren hoe zij en andere vogelmensen aankijken tegen Teurlings voer.

Ik laat het weten als ik er ben geweest. Duurt wel weer eventjes, ben toevallig vorige weekgeweest.  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Pr0xi

Wat ik ff niet snap is dat jullie het hier over eurotop 228 hebben terwijl de 230 voor valkparkieten is?
Ben ik nou gewoon achterlijk of.... ::)

Teurlings Valkparkieten 230. 20 kg
V11620 Slechts€ 16,55     
Klik hier 
Teurlings Valkparkieten 230. Verpakking 20 kg

Karin

Citaat van: Pr0xi op  5 december 2006, 23:24:13
Wat ik ff niet snap is dat jullie het hier over eurotop 228 hebben terwijl de 230 voor valkparkieten is?
Ben ik nou gewoon achterlijk of.... ::)

Teurlings Valkparkieten 230. 20 kg
V11620 Slechts€ 16,55
Klik hier
Teurlings Valkparkieten 230. Verpakking 20 kg


De valkparkietenvariant barst van de zonnebloempitten en is veel minder gevarieerd.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves