27 april 2024, 15:23:39

samen met....

Gestart door southdakota, 22 mei 2006, 21:26:13

« vorige - volgende »

b

Beste M.
Ik wil toch even laten weten dat de manier waarop jij me hier in dit topic aanvalt over mijn reactie in een heel ander topic ik niet erg op zijn plaats vind en dit hier ook niet terzake doet.
In jouw reactie was niet duidelijk dat het hier om een vraag aan Rian was.
Dat jij hier een mening over hebt, stel ik op prijs. Maar reageer dan gewoon in het desbetreffende topic.

Overigens kan ik heel goed lezen en nadenken doe ik ook.
Dit even terzijde.

Ik ben heel blij met al die verschillende meningen, en nu zie ik zelfs van Steyn een ervaring die dichter bij mijn mening staat.
Zo kan ik deze ervaringen ook weer meenemen in een volgende keer.
Dus hier ben ik helemaal niet boos om.

Dakota had al besloten om er zeker geen valk bij te nemen, wij kunnen dan 2 dingen doen:
A) Haar toch om proberen te krijgen om een valk te kopen
B) Met haar meedenken voor een goede 2e keus.

Zij laat de vogels zolang ze niet zeker weet of het samen kan, in aparte kooien en ik ben van mening: Beter 2 verschillende vogels als maar 1 valkje zielig alleen als de baas is werken.
Vanuit deze gedachte heb ik gereageerd.

Ook ik ben overtuigd dat je beter 2 valkjes bij elkaar kunt zetten als een andere soort. Dit heb ik ook in mijn eerste reactie vermeld.
Maar als iemand dat niet wil, ga ik liever meedenken over een 2e keus.
Dat er mensen dan gaan roepen: je bent egoistisch!!!, ja sorry maar dan staan bij mij mijn haren overeind.

Ik zou willen dat iedere dierenhouder zo begaan was met zijn dieren en kan dat alleen maar toejuichen.

Ik heb meerdere mensen in mijn omgeving met diverse ervaringen met valk-ander soort en tamme valk-nieuwe valk en mede vanuit deze ervaringen gezien heb ik mijn mening hier gegeven.
Niets aanvallend, niet boos en zeker niet vernederend of raar.

Dus als iemand zich al gekwetst zou voelen door mijn reacties vraag ik hen om met deze info het hele verhaal nog eens door te lezen.


Lique

Hallo allemaal,

Graag wil ik jullie even helpen herinneren dat dit een forum is over valkparkieten, waar iedereen andere ervaringen meningen heeft. Gaarne respect voor anderen houden, ookal deelt hij/zij niet jouw mening.
Een ieder gaat op een verschillende manier met hun dieren om. Ook is een ieder verschillend.
Bij de éne persoon kan een combinatie gras-/ valkparkiet erg goed gaan, bij de ander zal dit een compleet drama zijn.
Hierover bestaan geen feiten, alleen meningen.
En zoals ik hiervoor al zei, respecteer elkaars meningen en ervaringen.
Luister goed naar elkaar en val elkaar niet af. Dit heeft geen enkele zin.

groetjes Lique

b

31 mei 2006, 14:12:12 #32 Last Edit: 31 mei 2006, 14:14:44 by Bianca1000
Ik heb in mijn andere topic even iets bijgevoegd om mijn "fout' die blijkbaar hard is overgekomen bij M. bij deze recht te trekken:
Even een aanvulling enkele dagen later:
(Achteraf blijkt dus dat M. een vraag stelt aan Rianne en niet zoals het bij mij overkwam het antwoord van Rianne teniet deed, dus even een discommunicatie)

Hopelijk is nu M. duidelijk dat ik niet raar reageer of niet lees en nadenk.

Groetjes Bianca

PS

Dakota hoe is het eigenlijk bij jou, heb je al een definitieve keuze kunnen maken?
Na al dit gekissebis (haha)

M.

Bianca, ik wil niemand aanvallen maar je kwam gewoon zelf heel aanvallend over ;)
Ik heb je even een PB gestuurd  ;)

ziralioness

Quote: Maar geef dan ook het advies dat je ze nog gelukkiger maakt als je de achterdeur openzet en ze terug de natuur in laat gaan.
En dat wij kwekers dus moeten gaan stoppen met kweken.

:o :o :o :o :o

Terug de natuur in...?? Woon jij in Australie..?? Want in de Nederlandse natuur overleven valkjes niet....
Mening... prima...! Maar geen onzin verkondigen aub, je kan ook overdrijven...  :-\


Verder wil ik Dakota veel succes wensen met haar keuze, ik denk dat een Catharina best zal gaan.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Gerda

Hoi South Dakota en anderen die dit topic volgen.
Ik heb het deel over je zoektocht naar een catherina afgesplitst.
Dit is terug te vinden bij andere dieren:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=17822.0

Ik heb het topic hernoemd, het heet nu: op zoek naar een catherina als maatje voor mijn valkje.

Ik denk dat er dan meer mensen zullen reageren op je vraag!!

Groetjes, Gerda

nath

ik wil ook effe reageren...ik denk dat ik een uitzondering op de regel had dan maar onze valk had eerst een dwergpapagaai als vriendje.....tweety is helaas met 17 jaar overleden en zat in een aparte kooi maar als ze samen uitwaren zaten ze naast elkaar en er was geen sprake van agressie,alleen heb ik ze toch niet samen in een kooi gezet omdat de dwergpapagaai(tweety)zijn voerbak niet wilde delen maar dat werd hier al gezegd!dus het kon bij ons wel ;)een valk en dwergpapagaai

Gerda

2 juni 2006, 12:33:37 #37 Last Edit: 2 juni 2006, 14:32:18 by Gerda
Hoi,

Tuurlijk gaat het wel regelmatig goed. Maar als je van te voren kan kiezen welk vriendje je voor een valkparkiet neemt, dan is de beste keuze gewoon een ander valkje!!
Lees maar eens dit topic, waarin een grote groep vogels wordt beschreven waar diverse soorten in zitten.
Hier trekt soort ook naar soort.
Hier kun je het genoemde topic vinden:


Dat is logisch, ze spreken dezelfde taal (verbaal en nonverbaal) en hebben dezelfde kenmerken.

Ik zeg dus niet dat een 'mix-combinatie' niet goed zal gaan. Ik zeg alleen als je op basis van deze informatie een keuze zou moeten maken, dan zou MIJN keuze altijd een valkje zijn als vriendje van een ander valkje!!



Groetjes, Gerda

mickeledoki

hoi hoi wat jammer dat het topic is gesplitst  gisteravond heb ik het zitten lezen en kreeg ik  het hele verhaal mee. nu is  het een open boek  en kun je zelf een einde verzinnen, je kunt bv  niet lezen dat bianca en m  hun verschillende meningen hebben bijgelegt dat vind ik jammer ... ;) ;) ;) ;)


groeten van de mickeledoki

Lin

Nu weet iedereen het wel.. ;D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda

Hoi mickeledoki,

Je kunt de rest dus hier vinden:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=17822.0 en dan zo weer verder lezen.

Het is geen 'discriminatie van de catherina', maar het hoort nu eenmaal bij andere dieren!!

Groetjes, Gerda