wat voor mutatie kun je hier uit krijgen?

Gestart door renzokuif, 22 mei 2006, 23:31:53

« vorige - volgende »

renzokuif

ik heb een mannetje van 8 (2 juni 9 maanden) oud.
hij is zelf wildkleur, heeft/had een paar parels onder de vleugels (vader wilkleur, moeder wildkleur gepareld, vader of moeder is split voor lutino, ik heb namelijk een lutino jong van dit stel, met gele spikkels onder de veren)
ik heb voor hem een cinnamon pop erbij gehaals, zei is ook split voor onbekend (heeft wit/gele vlekjes in nek).

klopt het dan dat als deze 2 jongen krijgen er dus het volgende uit kan komen:
wildkleur
wildkleur gepareld
lutino
lutino gepareld
cinnamon
cinnamon gepareld
en bont?

•=Bonnie=•

Nee dat klopt niet...

Pa is wildkleur split voor lutino en ma is gepareld. (andere splitten zou kunnen maar dat weten we nog niet)

Jouw jonge mannetje is in elk geval split voor {2x gepareld} of hij de split voor lutino van pa heeft geerfd weten we niet, 50% kans... is dat zo dan is hij kans split voor {1x lutino}

Dan krijg je hier uit


Moeder:cinnamon
Vader:wildkleur split voor {X1:  lutino} {X2: gepareld}

man afkomst:
50% wildkleur split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
50% wildkleur split voor {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
50% lutino
50% gepareld

Dus de lutino's en de geparelden zullen popjes zijn en de mannen widlkleur.

Is je mannetje niet split voor lutino krijg je dit...


Moeder:cinnamon
Vader:wildkleur split voor {X2: gepareld}

man afkomst:
50% wildkleur split voor {X2: cinnamon}
50% wildkleur split voor {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
50% wildkleur
50% gepareld

Witmasker en bont krijg je alleen als beide vogels de mutatie hebben, hetzij zichtbaar of split. Als 1 van beide het heeft kom je er niet achter bij die combinatie.

renzokuif

dus als ik het goed begrijp.

vader deze man is wildkleur split voor lutino en moeder is wildkleur gepareld. dus dan is deze man zijn vader de lutino geweest omdat alleen de man de lutino over kan brengen? of zit ik nu helemaal verkeerd.

de man die u net bescheef met de cinnamon is kruimel het jong van bovenstaande en dit stel heeft dus ook de lutino pop gekregen (zusje kruimel)

snapt u het nog?

renzokuif


Rianne

Hoi,

als ik het goed begrijp heb je een cinnamon pop gekocht voor je lutino? Maar je lutino is ook een pop.
(x1) en (x2) heeft met de split te maken. Split lutino (x1) betekend dat het jong de split van de vader mee krijgt en (x2) van de moeder. :)