22 mei 2025, 13:04:27

nieuwe hobby; touw "eten"

Gestart door Irene, 21 mei 2006, 13:33:50

« vorige - volgende »

Irene

hoi allemaal,
Pebbles heeft sinds een aantal weken een vreemde nieuwe hobby; touw knagen
Ze trekt net zo lang aan de touwen binnen de kooi, totdat er een draadje aan komt, daar gaat ze vervolgens bijna dwangmatig aan trekken . Ze lijkt wel een specht, zo met dr koppie op en neer.
Maar doordat ze dat doet, krijgt ze dus kleine stukjes touw binnen en af en toe gaat ze dan echt helemaal kokhalzen. Dit vind ik er best naar uitzien. daarnet deed ze het ook en kwam er eivoer naar boven. Ze was echt aan het overgeven.
Het touw wat ze het ergste ad toe getakeld hebben we al 2 weken geleden uit de kooi gehaald.
Ik begin me toch een beetje zorgen tte maken over deze vreemde activiteit. Want ze doet het overal in de kooi, waar klimtouwen zijn. Ik kan me zo voorstellen dat op den duur als ze hier mee doorgaat er een touw balletje in dr maag komt? of niet?
En dan nu dat overgeven? ZE is al een tenger popje, ze is op dit moment in de rui, dus nu ziet ze er al helemaal niet uit.
Maak ik me terecht zorgen? Of hebben anderen hier ook allemaal last van?
Punk en gijs doen dit overigens helemaal niet. Ja ze knagen eens aan zo'n rafel, maar meer niet. peb kan er echt bijna een kwartier per plek mee bezig zijn.
Als er tips of adviezen zijn, dan hoor ik dat graag.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Mariska

21 mei 2006, 13:52:06 #1 Last Edit: 21 mei 2006, 13:57:54 by Mariska
Hoi Irene,

Manja ook van het forum heeft hetzelfde meegemaakt met een valkje.
Hij is hierdoor bij Feld terecht gekomen omdat hij erg ziek was.
Het heeft maar weinig gescheeld of hij was er niet meer.
Ik wil je niet bang maken, maar je bent terecht ongerust denk ik.
Ik zou al het touw verwijderen uit de kooi.

Er staat dat het kwam door wilgentakjes, maar later bleek dat hij het ook met touw deed.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,13963.0.html

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ManjaV

Ik sluit me volledig aan bij Mariska ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Trice

Ik zou inderdaad ook gewoon al het touw weghalen.

Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen en je valkjes gezond houden als je dat zelf in de hand kan hebben!
Als de andere twee valkjes zich gaan vervelen moet je gewoon wat andere speeltjes bijzoeken..

Succes met Pebbles in ieder geval!

Irene

Dank dames voor het meedenken.
Heb nu even een lekkere knaagstaaf opgehangen; hebben ze weer wat te doen. pebje heeft zover ik weet niet meer "gespuugd"zover ik kan inschatten, maar ik houd de kleine boef nog even in de gaten ;)
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes