20 april 2024, 00:05:54

Roofvogel foto's

Gestart door Rianne, 21 mei 2006, 22:13:12

« vorige - volgende »

disney

Hoi hoi

Hier nog een mooie foto van een echte lelijkerd  ;) Genomen in de dierentuin van Antwerpen



Groetjes Karin
www.karinskromsnavels.nl

Rianne

Hoi Tjerk,

de foto's zijn gemaakt bij Sfeerboerderij Jan Cees Lont, de plaatsnaam weet ik zo gauw niet. Denk dat Google dat wel weet ;) Hoe de valkenier heet, weet ik niet.

mijnliefstestuffy

prachtige foto,s echt mooi!! ;D
aleen het lijkt altijd zo of ze de vrijheid missen
het lijkt net alsof ze verdrietig kijken en dat ze de hoop hebben opgegeven
ik vind dat zulke roofvogels niet in een voliere horen

ik wil de wereld in vliegen,vliegen in de wolken over land en zee
net zoals mijn familie heeft gedaan,dat die gevoel kan bestaan
ik wil roven en slapen in bomen,ik wil meer zien dan aleen tralies om me heen, ik hoop dat die tijd ooit mag komen, dat ik weer ECHT kan vliegen en weer kan ontdekken waarom ik vleugels heb,nu weet ik dat niet, ik hoef niet te vluchten aleen voor de mens die mij gevangen heeft gehouden achter tralies met een grens
ik zal sterven sonder die vrijheid en die gevoel en ik weet het dit geldt voor een heleboel
en het ergste is ik heb geen echte groep aleen mijn mede gevangenaars die ik heb leren kennen omdat we in de zelfde hok worden gehouden ik heb ze niet zelf leren kennen ik heb ze niet tegen gekomen,soms zijn we bang en/of gestrest en plukken onzelf en anderen kaal  we zitten met die zelfde verlangens en droevigheid want diep van binnen missen we die vrijheid!!! :'(

zo zou ik denken als ik een roofvogel was in gevangeschap
maar dat is mijn mening
ik zou gek worden van die tralies !! soms als ik naar mijn voliere kijk word ik al helemaal raar laat staan als ik het alveral om me heen zag dan zou ik zo gek worden dat ik niet eens meer weet wie ik ben en waar ik ben en vooral niet weg kan rennnen
ik weet dat ze niet meer kunnen overleven in de natuur maar ooit hebben ze het ook gekunt ,voor de gevangeschap
dit is mijn mening over alle 'wilde' dieren in gevangeschap/dierentuinen
huisdieren veel minder want die worden echt met liefde verzorgd (niet allemaal natuurlijk :'()
dit moest ik echt even kwijt
groetjes noeska :-*

mijnliefstestuffy

Citaat van: disney op  8 juli 2006, 17:13:50
Hoi hoi

Hier nog een mooie foto van een echte lelijkerd  ;) Genomen in de dierentuin van Antwerpen



Groetjes Karin
www.karinskromsnavels.nl

hoezo lelijk? ;Dik vind het echt een schoonheid ;D

Robbe

Heel mooie harris hawk Zo'n vogel zal ik later ook vliegen .
groetjes Robbe

*Yvon

14 juli 2006, 12:39:17 #20 Last Edit: 14 juli 2006, 23:08:02 by Yvon en Rene
Hoi

Het zijn zeker hele mooie foto's,maar toch sluit ik me helemaal aan bij Noeska.
Zo vind ik dat bij wel meerdere circus of dierentuin dieren.
Ben 1x in een circus geweest,doe ik dus nooit meer. :(
En als je langs de dierentuinkooien loopt.......
Zijn misschien niet de dingen waaraan jemoet denken als je daar bent,maar kan er niks aan doen.

groeetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Tjerk

Hey Robbe,

dan word je waarschijnlijk niet de enige. Ik hoop er ook ooit een te vliegen....

Groeten Tjerk

mijnliefstestuffy

 hallo ;D
als je goed naar de ogen kijkt dan zie je het gewoon (dat ze naar vrijheid verlangen)
meeste mensen zullen zeggen dta het toeval is maar ik weet het zeker van niet
groetjes noeska :-*

mijnliefstestuffy

als ik in een dierentuin ben ga ik daar altijd meteen naar kijken
hoe groot de hokken zijn hoe ze eruit zien hoe levendig ze zijn enz enz
ik heb een keer een nijlpaard gezien in een bak met water waar hij zijn kont niet eens in kon keren hij stodn eraleen maar verder kon hij niks
gewoon ziek hoe kunnen mensen daar nou geen medelijden mee hebbe? :-\
als je zo nodig een dierentuin wil maken maak het dan Goed
en als ze dat niet kunnen  kunnen ze er beter beelden enzo neer zetten
groetjes noeska :-\

Inger m

Hoi,
Ik kan begrijpen dat mensen dieren in gevangenschap 'zielig' vinden, maar wanneer ze zelf dieren in gevangenschap houden en het dus zelf wel 'goed' zouden doen, vind ik dat krom. Dan wordt er dus onderscheid gemaakt naar diersoort.

Dierentuinen (de meeste athans) doen zoveel mogelijk moeite tegenwoordig om dieren zoveel mogelijk ruimte te geven in een natuurlijke omgeving. Juist door deze dieren aan mensen te laten zien, creeer je respect en begrip voor deze dieren. Natuurlijk zijn er altijd situaties waarin het beter kan. In dierentuinen is ontzettend veel kennis aanwezig aangaande diersoorten en krijgen de dierverzorgers ook opleiding.

Huisdieren daarentegen worden vaak inderdaad liefdevol verzorgd, maar iedereen is vrij te beslissen wat het met het dier doet. Voorkennis is niet vereist bij aanschaf van een huisdier (wel handig). Ik vind niet dat je van een huisdier mag zeggen dat het het 'beter' heeft dan een dierentuindier. Een te kleine kooi wordt vaak goedgepraat door te zeggen dat het dier een paar uur mag rondvliegen.

Hoi Noeska,
Je hebt mooi verwoord hoe de roofvogel zich zou voelen -als mens dan-, maar niet als vogel. Het is een heel menselijke vertaling. Natuurlijk moet ook een roofvogel de ruimte hebben, maar van nature zijn het dieren die bewegen om te jagen en vervolgens heel lang stil gaan zitten totdat ze weer honger krijgen. Het zijn niet zulke bewegingsdieren als valkparkieten en papegaaien.

Mogelijk denk de roofvogel wel: Wat heerlijk hier...ik hoef niet meer te vliegen voor mijn voedsel. Mijn omgeving is beschermd tegen indringers en ik hoef  niet meer zo goed op te letten. Mijn voedsel wordt gebracht en ik geniet van het luie leven. (Je ziet dat mensen het vaak ook heerlijk vinden als ze zelf minder hoeven te doen...). Onzin uiteraard, maar je kunt ook de andere kant op redeneren. Belangrijker is het om tegemoet te komen aan de gedragsmatige eisen van het dier. Dus zorgen dat een dier het in gevangenschap ook goed heeft -ongeacht of het een dierentuindier of een huisdier is-  en niet te beredeneren hoe het dier zou debken als het een mens was.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

mijnliefstestuffy

ja dat is waar
maar ik vind huisdieren ook erg zielig hoor!
en die gedicht ha dik gemaakt omdat ik mijn gevoelens even wou uiten
groetjes noeska :-*

Inger m

Hoi Noeska,
In iedergeval fijn dat je erover nadenkt. Ik zag later dat je 15 jaar bent. Toen ik nog die leeftijd had, vond ik ook alles 'zielig'. Nu kijk ik daar gelukkig genuanceerder tegenaan.

Soms vind ik de manier van huisvesten triest, maar juist in dierentuinen is het vaak beter in orde.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

mijnliefstestuffy

ik ben mischien 15 maar het lijkt niet zo
ik sta met beide benen op de grond
ik doe geen domme rare dingen
ik heb een keer een test gedaan en daarin stond dat ik volwassen was :P
voor mij geld geen leeftijd
groetjes noeska :-*

mijnliefstestuffy

en ik weet ook wel dat dieren niet zo denken en dat ze niet beter weten enzo maartog iedereen heeft er een eigen mening over
groetjes noeska :-*

Robbe

Citaat van: Tjerk op 14 juli 2006, 18:26:49
Hey Robbe,

dan word je waarschijnlijk niet de enige. Ik hoop er ook ooit een te vliegen....

Groeten Tjerk

www.valkeniers.com
groetjes Robbe