24 mei 2025, 18:16:03

paring = eitjes?

Gestart door Dave, 22 mei 2006, 17:54:32

« vorige - volgende »

Dave

Misschien een vrij stomme vraag, maar ik heb mijn valkjes duidelijk zien paren. Komen hier nu zeker eitjes van? Zo ja moet ik speciale dingen doen voor ze?

saskia_w

dome vragen bestaan niet
ik ben geen exper maar. hoe oud zijn ze ?als ze onder 1 jaar liefer iets ouder zijn zou ik er nog geen jongen mee neemen. maar als je jongen wil zou ik ze een nestkastje geefen. als je er geen wil en geen nestkast geeft  heb je een grote kans dat er niet gelegt word.

groetjes saskia

Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

Dave

Ze zijn nu beiden ongeveer 10 maanden denk ik. Is dit een probleem als ze jonger zijn dan een jaar?

saskia_w

dan zou ik het nog niet doen. de pop krijgt dan eerder legnood. en ze zijn dan soms geen goede ouders.

groetjes saskia

Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

Dave

Ik heb ze nu al verschillende keren zien paren. Ook heb ik ze al samen uit het nestblok zien komen. Ik vermoed dus dat er wel eitjes zullen komen. Ik hoop dat het lukt want het is de eerste keer dat ik ermee probeer te kweken.

Rianne

Hoi,

10 maanden vind ik nog wel gaan. Mijn valkjes waren ook zo oud en ze doen het tot nu toe nog goed. De jongen zijn 11 dagen oud. :)
Maar als je het uit kan stellen zou ik ook wachten tot een jaar, maar dat gaat bij jou niet meer. :)

Dave

zijn er speciale dingen die ik moet doen? Ze hebben valkparkieten voer (zaden mengeling), eivoer, sepia, maagkiezel en water.

Rianne

Hoi,

dat doe je goed! :) Je kunt ze ook groente en fruit geven. Andijvie, spinazieblaadjes, witlof, boontjes, maar ook rode peper vinden ze hier erg lekker. :) Het is even proberen wat ze lusten.