5 mei 2025, 03:36:12

Mijn vrouw is Zwanger

Gestart door sanderenjanine, 31 mei 2006, 11:58:20

« vorige - volgende »

sanderenjanine

Sinds afgelopen week heet mijn voruw Zwangerschapsverlof en zit dus de hele week thuis. Sind dien doet onze valkparkiet Rocky alleen maar krijsen en schreeuwen, als we hem dan uit zijn kooi halen vliegd die weg en gaat op "zijn" plekje zitten boven op de deur. Hij komt niet meer bij Janine zitten om te knuffelen en koppies te geven wat die voorheen wel deed. en als wij hem weer in zijn kooi willen doen, omdat we weg gaan dan gaat die bijten en blazen. Als we hem willen pakken dan vliegt die met open snavel in het gezicht van Janine. Janine is hier heel erg verdrietig om. Rocky is al 3 jaar haar maatje en is erg gek op onze valk. Onze vraag is wat kunnen we hier aan doen? we zijn namelijk bang dat het straks niet meer gaat als onze baby geboren is en Rocky iets minder aandacht zal krijgen We willen eigenlijk geen 2de valkparkiet. Is er iemand die ons hier in kan helpen ????

Rianne

Er is duidelijk iets veranderd in de leefomgeving van de valkparkiet. Je vrouw is nu de hele week thuis, dat was eerst niet zo, neem ik aan?
Misschien voelt hij ook aan dat er iets gaat veranderen in het gezin.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar kan alleen adviseren om zoveel mogelijk positieve dingen met Rocky te doen. Is hij in de kooi wel lief? Voer hem daar dan trosgierst en praat met hem. Probeer dit dan later ook buiten de kooi te doen. :)

Misschien zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? :)

sanderenjanine

Riane, Bedankt voor je snelle Reactie, Mijn vrouw werkte inderdaad eerst de hele dag. Rocky is in zijn kooi ook erg onrustig en loopt de heletijd zenuwachtig heen en weer op zijn  Stok. De trosgiers hebben we al geprobeerd en hij is normaal ook erg gek op knabbelstokken met ei. deze eet hij rustig op maar zijn gedracht veranderd helaas niet.

Rianne

Hopelijk is het dan alleen een kwestie van wennen aan de nieuwe situatie. :)