28 maart 2024, 22:53:38

>>>Mijn Liefies!!!<<<

Gestart door Lucky Charlie, 21 mei 2006, 11:37:04

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

Vandaag heb ik weer geschouwd, om te kijken of het derde en laatste eitje bevrucht is. Dit is het, maar nu zag ik dat er een deukje in het ei zit. Er komt niks uit het het ei ofzo, het is gewoon een dukje met 3 kleine scheurtjes. Is dit heel erg?

Ik heb dit ook een keer met een koppel duiven gehad. Bij dit ei was er een klein stukje dop af, en zag je een opgedroogt stukje vlies. Op aanraden van iemand heb ik hier een klein stukje teep overheen geplakt. Het eitje is uitgekomen, en het jong was heel mooi en gezond.

Ik ga nu zowiezo niet meer schouwen, omdat ik weet dat de drie eitjes bevrucht zijn, en er niet meer eitjes bij komen. Het laatste eitje is namelijk afgelopen zondag gelegd. Een vierde eitje had er nu al lang moeten zijn. Ik ben wel blij dat er maar drie eitjes zijn, want dan hebben de jongen meer kans, omdat ze maar met zo weinig zijn. De andere 2 eitjes zijn nu 9 en 7 dagen oud. En het beschadigde eitje is 4 dagen oud. Nog 9 dagen en het eerste eitje kan al uit komen ;D :D De eertse 2 eitjes ontwikkelen zich heel goed, je ziet alleen nog maar een donker vlek met een paar adertjes. Ik heb zoooooo'n zin in volgende week zaterdag ;D

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend hadden we dorpsfeest, heel gezellig, dus ben ik niet online geweest. Inmiddels hebben Yellow en Mica 4 eitjes, morgen kàn de 5de komen. We dachten eerst dat het 1ste eitje onbevrucht was, omdat je het met 5 dagen nog niet kon zien. Nu blijkt het wel bevrucht te zijn, en het 2de en 3de eitje ook. Bij de 4de kunnen we het nog niet zien. Ook Jive en Luka hebben een eitje gekregen, gister ochtend. Komende zaterdag kan Blincky's 1ste eitje uitkomen. Ik kan niet wachten tot deze week om is. Ik heb vandaag nog 1 keer bij de eitjes van Blincky en Misty gezien, en zag bij 1 eitje het pootje van het kuikentje bewegen. Ik vond dat zo leuk om te zien!!!! Verder heb ik nog niet zo veel te vertellen, maar hopelijk komt dat volgende week wel ;) ;D

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Nog vier dagen, en eitje 1 van blincky komt uit!!!!! :D :D :D :D Ik kan niet wachten!!! Ik zit de hele dag zenuwachtig op en neer te springen :P ;) ;D Ik heb nu een tussenuur, dus kan ik mooi even op de site rondneuzen ;) ;D

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Linn


Lucky Charlie

Heel spannend. Ik kan gewoon niet wachten. Elke ochtend tel ik op nieuw hoeveel dagen het nog is. Heel stom, want dat weet ik nu zo ook wel :P ;D

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Gefeliciteerd met je eitjes! En nog 4 dagen, spannend! :D

Lucky Charlie

Luka en Jive hebben nu 3 eitjes. Dat gaat snel met hun, want gister is net de 2de gekomen. Mica en Yellow houden het denk ik bij 4 eitjes, want er is nog niet een vijfde bij, die dan gister had moeten komen. Ze heeft ook nog niet weer een bult of knik ofzo. Alle vier haar eitjes zijn bevrucht. Bij Jive en Luka kun je het nog niet in de eitjes zien.


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Quinten

amai het kweken gaat pecies goed bij jou hbe je al eerdedr jongen gehad ik heb nu mijn eerste nestje met 2 jonskes en alles verloopt toppie!! ;D laat je ons weten hoe het verder verloopt? ik hoop dat alle eitjes uitkomen!!! veel succes!!

Lucky Charlie

Dit is de eertse keer dat ik met valkparkieten kweek, en ik heb nog niet eens 1 jaar valkjes. Ook voor alle drie de koppels is het de eerste keer dat ze broeden, en jongen krijgen. Van Misty weet ik dit niet zeker trouwens, want hij is al 4 jaar oud. Het eertse eitje van Luka en Jive is ook bevrucht, en Mica en Yellow hebben nog steeds vier eitjes. Dat wordt nu ook geen vijf meer. Ik vind het zo leuk, mijn eerste keer, en alles gaat tot nu toe goed!!! Het kuikentje in het ei met het deukje leeft ook nog, en groeit goed. Ik vind het ook zo leuk, omdat alle eitjes tot nu toe bervrucht zijn, terweil t mijn en de vogels hun eerste keer is:D. Bedankt voor de reacties, en ik houd jullie zeker op de hoogte.

Vanavond ga ik even bij Ingo kijken. De reden dat ik haar niet meer heb staat aan het begin van mijn dagboek. Ik mis haar heel erg, en heb er eigenlijk ook wel spijt van dat ik haar niet meer heb. Ze is dan wel in de familie gebleven, maar die wil haar ook nooit meer kwijt. Achteraf denk ik ook, "ik krijg nu jonge valkjes, als Ingo er nog was geweest zaten ze nu niet te broeden". Ik heb in ieder geval heel erg zin in vanavond.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Christine

Ik ken dat gevoel!
Het eerste keer kweken met valkjes!
Zie maar dat je de jongen niet uit hun eitje kijkt ;D

Veel geluk en ik blijf het volgen

Groetjes
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lucky Charlie

Haha, das moeilijk hoor!! Het liefst zat ik dag en nacht te kijken tot het eerste kuikentje uit z'n ei kruipt.


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Christine

Als het uitgekomen is en je hebt de kans voor het te pakken geef het een kusje!  ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lucky Charlie

Haha, zal ik doen. Vanochtend kwam ik er bij, en keek heel snel even bij de eitjes van alle vogels. Misty zat op het nest, van het eitje wat nu bijna uit kan komen. Ik keek, en zag dat er een paar van die scheurtjes in zaten en op die scheurtjes omhoog geduwt ei :D. Echt zo'n manier van hoe kuikentjes uitkomen. Dit heb ik al heel vaak gezien, dus ik weet hoe het er uitziet.;D Zou het uitkomen???? Ik bedoel, als het perongeluk kapot was gegaan, zou het ingedeukt zijn, net als dat andere eitje. Maar dit is eecht omhoog geduwt. Een gescheurt bobbeltje als ware. Leuk hea? Ik hoop het, Ik hoop het!!!!!! :D ;D ;D ;D Ik houd jullie deze dagen op de hoogte ;)

Groetjes Lutske :-*


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Christine

Ja idd dat heet het uitkomen!  ;D
Maar geef de kleine veel tijd want eerst moet ie al zijn reserves (eigeel) opeten! Stel je zelf eens voor in dat eitje  ;D Heel klein en jij moet uit dat eitje kruipen ::) Jaja een hele klus dus ;D
Maar met VEEL gedult kom jij en het kleintje er wel ;)

Groetjes
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lucky Charlie

Heey Christine.

Ik zit nu op school, en ben pas tien voor 2 uit :(. Het kuikentje heeft dus wel even rust. Dat geef ik hem ook wel hoor ;). Ik hoop alleen dat hij er morgen wel is. Hoe lang duurt dat bij valkjes? bij eendjes en kippen gaat dat heel snel, weet ik uit ervaring. Ik kan zo niet wachten hea ;D! Ik houd jullie echt op de hoogte.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora