19 juli 2025, 13:24:07

>>>Mijn Liefies!!!<<<

Gestart door Lucky Charlie, 21 mei 2006, 11:37:04

« vorige - volgende »

Linn

Och, toch niet weer. :-\
Misschien was het geen gezond kuikentje, dat de ouders dat hebben gezien en het hebben afgemaakt. Zijn de ouders onverwant aan elkaar?

Lucky Charlie

ja, ze komen bij totaal verschillende mensen weg, dus ik denk niet dat ze verwant zijn. maar het kuikentje was zo levendig, hij piepte, bewoog, en zag er prima uit. Het aller eerste eitje wat door het betreffende koppeltje werd gelegd, was na 2 dagen ook dtuk, en je kon gewoon zien dat ze het zelf hadden stuk gepikt. Ook bij het kuikentje wat het eerst bij hen uitkwam was een groot gat ingepikt door de ouders. Het laatste eitje van dit koppeltje ligt nu in ieder geval bij een ander koppeltje, hopen dat die het wel red.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Heey,

Ook het derde kuikentje van Misty en Blincky deed er al drie dagen over om uit te komen. Hij piepte en tikte ontzetten, en ook hij kreeg de schaal niet kapot. Weer stond ik voor de moeilijke beslissing, moet ik hem helpen of niet? Ik koos weer voor het helpen. Mijn moeder dopte hem weer een stukje, en de vlies zat al helmaal op het kuikentje vast geplakt, en opgedroogt. Toen mijn moeder verder dopte ging het kuikentje een beetje bloeden, en stopte ze onmiddelijk. We zagen tot onze grote schrik dat het kuikentje nog een best wel grote dooier bij zich had! We stopten met doppen, en legden hem snel weer onder z'n pleegouders. Dit alles gebeurde gistermiddag om een uur of 2. Wonder boven wonder, leefde het piepkleine donsje 's avonds nog. Hij was mooi opgedroogd, en zat ook nog steeds heel mooi opgerold in het ei. Vanochtend ging ik weer kijken, en ik verwachte eigenlijk al dat hij dood was. Ik kwam het hok in, en... ik hoorde het donsje piepen!!! Het leefde nog, was uit het ei, had de dooier in zich en was opgedroogd!!! Hij was er alleen zelf niet uit gekomen, omdat hij wel telkens tegen de vlies aan drukte, maar er niet doorheen kwam. IK ben zo blij, hij leeft gewoon nog, dit is echt een wonder. Hij is heel sterk en fel. Ik maakte een foto, en hij hield helemaal zijn kopje omhoog, liep rondjes over mijn hand heen en piepte heel veel. Dit omhoog kijken met z'n kopje staat helaas niet op de foto's. Hij is in ieder geval heel fel, fel genoeg om te bedelen. Hij is volgens mij ook al gevoerd, want er zit een klein bobbeltje, zijn krop.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Heey,

Het gaat heel goed met het piepkleine donsje. Hij word goed gevoerd, is levendig en groeit goed. Gister zijn ook het eerste en tweede kuikentje van het koppeltje van mijn moeder, Mica en Yellow, begonnen met uitkomen. Het eerste kuikentje heeft al een hele rij duekjes gemaakt, en er zit ook al een echt gaatje in het ei, maar daar gat ie niet verder mee. Hij piept en tikt als een gek. Hij was uitgerekend om gister uit te komen, maar het gaat nog goed, dus ik laat hem lekker z'n gang gaan. Het 2de eitje van dat nest is ook al begonnen met uitkomen, en maakt ook veel deukjes. Ook deze piept en tikt heel veel.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hallo,

Zaterdag de 17de zijn er 2 kuikentjes van Mica en Yellow uit gekomen. Weer met hulp van ons. Ze waren allebij al sinds donderdag vroeg in de ochtend bezig met uitkomen, en gingen steeds minder piepen, toen hebben we ze geholpen. Het gaat nu heel goed met ze, ze groeien, worden goed gevoerd en zijn heel schattig. Ook met die van Misty en Blincky doet het heel goed. Die is woensdag alweer een week. Er komen zo snel mogelijk nieuwe Foto's.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Linn

Wat jammer dat het ze niet zelf is gelukt om uit het eitje tekomen. Fijn dat het nu goed met ze gaat! Ik kijk uit naar de foto's! :)

Lucky Charlie

Hallo,

Hier zijn dan de foto's. Zoals je kunt zien heeft 1 van de twee witte donsjes hele lichte ogen. Zou dit een albino worden ::) :D

Vanochtend kwam ik de volière binnen, en zoals elke ochtend keek ik even het broedblok in en controleerde ik de jongen. Ik schoof Yellow aan de kant en ik zag 4 jongen liggen :o!!! Het derde jong van Mica en Yellow is dus helemaal uit zichzelf uitgekomen, in 1 dag!!! Ze kunnen het wel. Ook deze is wit, en heeft net als een jong op de foto hele lichte ogen.
Het witte kuikentje met de donkere ogen heet Nikkie
Het witte kuikentje met de lichte ogen heet Puncky
En Het laatste kuikentje van Mica en Yellow wat niet op de foto staat heet Hero.
Die van mij, de gele, heeft nog geen naam, maar als het een popje blijkt te zijn gaat ze Niènna heten, spreek uit als:
Nie-jenna.
Het laatste eitje van Mica en Yellow heeft ook al wat deukjes. Bij Luka en Jive is er og niet een eitje aan het uitkomen, mar dat kan vanaf morgen.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hallo,

Het 4de jong van Mica en Yellow is vanochtend net begonnen te piepen. Hij tikt ook en er zitten al veel deukjes in het eitje. Bij Luka en Jive is nog steeds geen spoor van uitkomende eitjes te bekennen, maar ik geef ze de tijd. De eerste kan ook pas vanaf morgen uitkomen.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Christine

Gefeli met al je jongen!
Zag ik daar een wit donsje met rode oogjes???
Als ik dit goed gezien heb heb jij je eerste albino gekweegt ;)

Groetjes
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

•=Bonnie=•

Citaat van: Lucky Charlie op 20 juni 2006, 16:28:31
Hallo,

Hier zijn dan de foto's. Zoals je kunt zien heeft 1 van de twee witte donsjes hele lichte ogen. Zou dit een albino worden ::) :D

Jazeker, dat is zonder twijfel een albinootje :)

Lucky Charlie

Heey!!!

Wat geweldig!!! Misschien heb ik dan wel twee albinootjes!!! Of hebben lutino's in het begin ook van die lichte ogen?! Ik be vet blij, en mijn moeder nog meer, het is haar koppel. Het eerste eitje van Luka en Jive heeft ook al 2 deukjes, en het laatste eitje van Mica en Yellow heeft al een hele scheur, je ziet het hele kuikentje zitten. Ik vind het zo geweldig dat het een albinootje is!!! Bedankt, voor jullie reacties.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hallo allemaal!!!

Zo ik heb een hele poos niet meer geschreven. Inmiddels krijgt mijn eerste jong, het jong van Misty en Blincky al veertjes, een piepklein kuifje, en heeft ie zijn oogjes open. Ook het 2de jong van Mica en Yellow heeft de oogjes open, en die zijn rood. Das ook logisch als het een albinootje is ;D
  Luka en Jive hebben donderdag en vrijdag 2 kuikentjes gekregen. Ze zijn wit, en hebben ontzettend veel donsveertjes. Veel meer dan alle andere kuikentjes hadden. Het lijken net 2 kleine beertjes.
  Blincky heeft alweer een eitje gelegd en zit samen met  Misty in een broedblok, omdat ze samen in het blok van Yellow en Mica gingen. Ze voerden de jongen niet en hielden ze niet warm waardoor het kleinste jong van net een dag oud gestorven is. Deze had al een moeilijke start, omdat hij onderkoeld en bijna dood onder de bodembedekking van het blok lag. Ik heb hem er toen uitgehaald, opgewarmd en bijgevoerd. Ik heb hem 's avonds weer terug gelegd bij de ouders, omdat het beter is dat hij bij zijn ouders opgroeid, en ik hem nu levendig genoeg vond. Door het gestoorde gedrag van Blincky is hij dus als nog gestorven. Er is dus in die vier dagen een hoop gebeurd ;D. Ik probeer in ieder geval bij te houden wat er met de kuikentjes gebeurd en hoe ze goreien enz.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hallo,

Ik heb nieuwe foto's :D :D!!!! Het pleegvalkje van Mica en Yellow staat er een paar keer op, en een albino jong van hen, Puncky. Het pleegvalkje is in ieder geval bont, en ik hoop ook cinnamon. Misschien is dit voor jullie al zichtbaar, maar voor mij nog niet ;D. Jive en Luka hebben nog geen kuikentjes erbij gekregen, en zo te zien komt hun 3de eitje niet uit. Er zitten vreemde bobbeltjes op, waar dan weer een witte vlek omheen zit. Blincky en Misty hebben nu 2 eitjes, maar tussen het eerste en het 2de eitje zitten 3 dagen. Dit was het.

Groetjes Lutske.

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Heey,

Het gaat nu heel goed met de jonge valkjes. Van de vijf eieren van Luka en Jive zijn er nu 3 kuikentjes over. Tussen het eerste en het laatste kuikentje zitten 8 dagen, maar het kleinste kuikentje wordt na veel twijfels goed gevoerd. Met de jongen van Yellow en Mica gaat het ook heel goed. Ze groeien hard en zien er al heel schattig uit. Het pleegjong is bont, zonder cinnamon, hoewel de veertjes die nu uit de hulsjes komen wel bruin zijn. Verder hebben Misty en Blincky nu 4 eitjes, maar ik heb nog niet gekeken of die ook bevrucht zijn, want mijn schouwlampje is stuk. Of de batterijen zijn leeg ::) ;D Heb dat nog niet gechekt :P Ohja, als iemand weet rond welke leeftijd valkjes uitvliegen??? Zeg het dan maar.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora