20 april 2024, 07:07:41

>>>Mijn Liefies!!!<<<

Gestart door Lucky Charlie, 21 mei 2006, 11:37:04

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Heey allemaal,

Er zitten al wat meer pikjes in het ei. Ik ga vanavond na het eten pas weer kijken. Dan hoop ik dat ik nog even achter de pc kan en mag om jullie op de hoogte te houden.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Heey iedereen,

Er is nog steeds niets. Ik weet nu al dat ik morgen heel vroeg wakker ben, en gelijk ga kijken. Morgen zetik wel op de site of er wel of niet een kuikentje is.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Spannend he? Ik heb ook net een jaar valkjes. :) Maar door veel op het forum te lezen en te vragen leer je een hoop.
Ik hoop dat er morgen een donsje op je ligt te wachten. :D

Quinten

En is er &tje ik hoop het wel is het een wit of een geel mischien is het al eerder gevraagt maar welke mutaties zijn de ouders?


              vee scces!! grtjs Quinten

Lucky Charlie

Heey Rianne.

Toen ik mijn allereerste valkje kreeg, heb ik meteen de dag er na me hier aangemeld. Via google heb ik deze site gevonden. Ik ben gaan lezen, lezen lezen enz. Ik vertelde mijn moeder alles wat ik er over las, maar dan kort samengevat. Ze zegt nu telkens, "wat weet jij er veel van af zeg". Ik weet nog niet half zoveel ervan af als jullie;).

Heey Quinten

Er is nog niks, maar het kuikentje heeft al wel meer tegen het ei aangepikt. Ik heb heel voorzichtig de vader wat aan de kant geduwd, en m'n vinger tegen het ei gehouden. Het kuikentje ging te keer!! Je voelde het heel erg pikken. Er zitten nu een stuk of 5 kleine pikjes in. Hieronder staan de mutatie van de ouders, en welke jongen ik er uit kan krijgen.

Groetjes Lutske.

Blincky en Misty

Moeder:wildkleur split voor bont
Vader:bont witmasker cinnamon 

man afkomst:
50% bont split voor witmasker {X1:  cinnamon}
50% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  cinnamon} 
pop afkomst:
50% bont cinnamon split voor witmasker
50% cinnamon split voor bont witmasker


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

Hoy Lutske
Dat is een goed teken dat het jonkie zo te keer ging.
En daarbij het ene jong doet er langer over als het andere.
Maar vandaag of morgen heb jij een donsje ,dat is zeker.
Groetjes Riny :D

Lucky Charlie

Ja, hij piept ook al, dat hoor je direct als je de klep van het blok omhoog doet, maar er is nog geen jong. Ik heb mezelf voorgenomen dat ik pas om een uur of vier, vijf weer kijk.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hallo,

Na een paar uurtjes zweten in de zorgen of het uitgekomen jong het wel zou overleven is ie toch dood gegaan :'( Arm donsje. Net uitgekomen, een paar uurtjes geleefd en dood gegaan. Wat er precies is gebeurt kun je hier lezen.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,17948.0.html
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,17952.0.html
Ik heb nog wel foto's gemaakt. Het is heel jammer, maar ik hoop dat het met de volgende eitjes wel goed gaat. Oja, het 2de eitje is ook al aangepikt. Hopelijk bevochtigen de ouders dit eitje wel genoeg. En anders zal ik ze een handje moeten helpen. Ik zie wel wat er gebeurd. En ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes Lutske



Donsje, rust in vrede.


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Linn

Och! Echt heel veel sterkte! :'( Ik hoop voor je dat het met de andere eitjes wel goed gaat! Sterkte!

Lucky Charlie

Heey bedankt.

Het 2de eitje is aangepikt, en zou morgen pas uit moeten komen, zo ging het ook met die andere, die was ook een dag van te voren aangepikt. Ik hoop dat deze het wel red, en ik maak de buitenkant van het blok nog even vochtig.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hallo,

Vanochtend zag ik dat het eitje al meer aangepikt was. Ik heb ik de broedblokken aan de buitenkant goed natgespoten. Daarna zijn we naar het strand gegaan, en verbrand ;). Toen we terug kwamen ben ik eerst weer bij het eitje gaan kijken. Het was nog meer aangepikt, en ik voelde het al meer tikken. Er zaten nu echt veel deukjes in. Ik hoop dus dat morgen het eerste jong er is, en het met deze dan wel goed gaat. Jive en Luka hebben nu 4 eitjes, en er komt nog een vijfde want je ziet al weer een hele dikke bult in jive's buik zitten. Van haar vier eitjes kun je nu zien dat er 3 bevrucht zijn.

Groetjes LUtske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie



Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hallo,

Vandaag heeeft mijn moeder het 2de kuikentje uit het ei geholpen. Deze was er echt aan toe, want het vliesje in het ei was helemaal taai en droog. Hij kon er niet meer zelf uitkomen. Ik ben blij dat ik de beslissing heb genomen om hem te doppen. Het gaat nu goed met hem, hij is mooi levendig, goed opgedroogt, en piept. Hij heeft wel een wondje aan z'n vleugeltje, wat ook gebloed heeft. Maar verder gaat het goed. Ik ga vanaf nu elke dag een stukje over hem, en andere jongen typen.

Groetjes Lutske




Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Linn

Gefeliciteerd! :) Hopen dat hij/ zij mag uitgroeien tot een gezonde mooie valkparkiet! :)

Lucky Charlie

Hallo,

Ik ben vadaag bijna niet thuis geweest, dus kon ik hier ook niks neerzetten. Vanochtend keek ik bij het kuikentje, en was het dood. De vleugeltjes waren aangepikt, er zaten gaatjes in met bloed. Ook de teentjes waren stuk. Ik denk dat Blincky en/of Misty dit hebben gedaan. Ik heb het laatste eitje wat nu ook al bezig is met uitkomen bij Yellow en Mica gelegd in de hoop dat het daarmee dan wel goed gaat. Het eerste eitje van Yellow en Mica komt toch tegelijk met de laatste van Misty en Blincky, dus dat maakt niets uit. Ik baal zo dat het niet goed gaat, zou het hem nu echt aan de ouders liggen? Als dat zo is, zou ik ze niet willen houden, Misty is wel Prachtig, maar dan heb ik liever een koppeltje waar ik wel goed mee kan kweken.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora