18 april 2024, 16:56:00

>>>Mijn Liefies!!!<<<

Gestart door Lucky Charlie, 21 mei 2006, 11:37:04

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hey Sietske,

Oh, overal zit familie ;D Ik heb net op marktplaats en op de verkoop pagina hier een advertentie geplaatst dat ik een split fallow popje zoek. Het lukt me vast wel een mooi vriendinnetje voor elmo te vinden.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

sophieenlasse

Hoi Lutske,

Ik las net in je dagboek, dat je nieuwe albinovalkje het niet gered heeft. Hartstikke vervelend voor je. Misschien kan ik je een beetje opvrolijken met het nieuws, dat Nijntje het heel goed doet. Het is een grote sterke kerel met een mooie tekening. We beginnen steeds meer te vermoeden, dat Snif toch een vrouwtje is. Vandaag heeft iemand mij op de vogelmarkt het verschil laten voelen tussen het bekken van een pop en dat van een man. Dus wij thuis gelijk uitgetest natuurlijk. En Snif heeft een hele diepe kuil en Nijntje een botje tussen de pootjes. Ze waren alletwee echt diep beledigd ;D. Het gekke is, dat Snif de hele dag zingt. Tot groot verdriet van mijn dochter fluit Snif nu ook een liedje waar haar vader haar altijd mee plaagt; Arm kind.
Nijntje vertoont nog geen mannengedrag. Eigenlijk probeert hij zich als een baby te gedragen bij Snif, maar die snapt hier niets van en is er ook niet gevoelig voor.
Nijntje is trouwens wel en dure kostganger. Hij staat er op, dat er XtraVital in zijn bakje zit. Zodra ik de doos pak, zit hij helemaal strak op de ophaalbrug van de kooi. Hij trekt waanzinnig te keer en gedraagt zich als een hond, die zijn bak eten verdedigt. Nijntje kijkt in ieder geval even vuil achterom als hij de indruk krijgt, dat iemand bij zijn zaadjes wil.
We hebben heel erg veel plezier van Nijntje en ik duim, dat je snel een albinovalkje vindt dat jou net zoveel plezier geeft.
Snif en co.

Lucky Charlie

Hoi,

Ik ben heel erg blij met het nieuws dat het heel goed gaat met Nijntje. Ik moest echt lachen toen ik las dat hij zo gek op zijn voer is. Ik heb dat hier ook wel gehad, dat een jong valkje bij een ouder valkje zich als een baby ging gedragen. Op een gegeven moment werd het steeds minder tot het uiteindelijk ophield. Ik hoop ook echt dat ik nog eens een heel mooi en lief albinootje krijg.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

trienke

Hoi Lutske

Hoe gaat het bij jou nu?
En hoe gaat het met snoopy?

Als ik volgend jaar weer een nestje met een albinotje heb, mag je bij mij wel 1 halen :-*

Groetjes Trienke

Lucky Charlie

Hoi,

Trienke,
Het gaat hier heel goed! Met Snoopy gaat het ook heel erg goed! Ze zijn wel een stelletje vreetzakken hier in de voliére hoor. Er gaan bijna 2 bakjes voer in anderhalve dag doorheen, bij 4 valkjes! :o Ik probeer de valkjes nu ook over te laten stappen op brokjes. De dierenarts zei dat dat veel gezonder en beter voor de valkjes is. Elmo eet nog om de brokjes heen of gooit ze in zijn waterbakje ;D Ik zal dus echt moeten doorzetten. Bedankt voor je aanbod trouwens. We zijn op het moment nog steveig op zoek naar een albinootje. Verder heb een hele leuke vakantie gehad! Hoe gaat het trouwens met jou? en je valkjes?

Met de rest van mijn valkjes gaat het ook goed. Elmo is nu hij binnen zit weer heel tam geworden. Hij is gek op kroelen en maakt hele schattige geluidjes wanneer je dat doet. Hij stapt nu goed op je vinger zonder te aarzelen. Soms als ik op de bank zit begint ie te roepen en dan zeg ik na elke roep "haay" terug. Hij vind dat zo geweldig. Het is trouwens wel dankzij mijn moeder dat hij zo tam is. Toen ik op school zat heeft zij hem overdag heel vaak vastgehouden. Ik ben haar daarom ook erg dankbaar. Ik ga pas volgend jaar op zoek naar een partner voor Elmo en dan zie ik wel hoe het deze winter met de valkjes gaat in de volière. Ik heb in de opening naar buiten een raampje van plexiglas geschoven en het verder afgeplakt met breed plakband zodat het niet meer tocht. Zo komt het vast wel goed.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

trienke

Hi

Gaat alles nog goed daar?
Als snoopy echt een mannetje is dan had ik 3 mannetjes in een nest ;) Ja de andere 2 zijn zeker mannetjes.

Groetjes Trienke

Wendy..

Hai Lutske ,

Hoe is het ermee?tijdje niet gesproken.
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Lucky Charlie

Hoi Trienke,

Alles gaat hier hartstikke goed hoor. Het is steeds best wel koud buiten, dus ook in de volière. Het gaat wel heel goed met de valkjes buiten dus ik hoop dat dat zo blijft.

Hoi Wendy,

Het gaat hier heel goed hoor. En daar bij jou? Hoe gaat het daar met de valkjes?

Verder...

Afgelopen vrijdag heb ik samen met mijn moeder een albino valkparkietje opgehaald :D Eindelijk een albinootje. Hij/zij ziet er gezond uit en is handtam. Het valkje komt bij kwekerij de valk te Apeldoorn weg. Hij zij is van mijn moeder en we gaan waarschijnlijk nog veertjes opsturen om achter het geslacht te komen zodat we ook een mooie naam kunnen bedenken.
  Voordat we het albinootje kregen was Elmo ontzettend tam. Hij wilde de hele dag gekroeld worden en maakte dan hele lieve geluidjes. Hij zat het liefst constant bij je en was gek op de aandacht die hij kreeg. Nu we het albinootje bij hem in de kooi hebben gezet is hij opeens niet echt meer geïnteresseerd in ons. als we hem van de kooi pakken gaat hij roepen en wil weer naar de kooi. Als hij dan terug vliegt, vliegt het albinootje ook van de kooi. We willen natuurlijk het albinootje ook nog echt tam maken en ik denk dat Elmo op een gegeven moment ook wel weer aandacht van ons wil. Zo'n nieuw valkje is natuurlijk eerst heel interessant ;D

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

trienke

Hey

Wat leuk dat je een albinotje erbij hebt. Ik hoop dat het dit keertje goed blijft gaan.

Mijn albinotje ging afgelopen week niet zo goed mee, maar kanpt nu weer een beetje op gelukkig.

Groetjes Trienke

trienke

Hoi

Hoe gaat het daar? Lang niet meer iets van je gehoord.

Hoe gaat het met snoopy?


Groetjes Trienke

Lucky Charlie

Hoi Trienke,

Het gaat heel goed met Snoopy. Hij is wel erg stil vergeleken met Elmo. Die kan echt hele gesprekken tegen je voeren. Het is dus afwachten of Snoopy wel of niet een mannetje is. Hoe gaat het daar bij jou? He gaat hier verder ook goed. Met alle valkjes. Snoopy zit by the way binnen omdat hij in de volière nogal mager werd. Hij is opeens weer een stuk tammer en wil zelfs gekroeld worden. Hij kan ook heel goed met Elmo opschieten. Dan willen ze beide gekroeld worden en de dus hun kopjes naar beneden. Ze willen beide als eerste gekroeld worden dus zitten ze een hele poos zo tot dat de ene de ander even vlug kriebeld en dan de andere de ene weer. Echt zo lief!

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

trienke

Gelukkig gaat het goed met snoopy.
Verwen hem maar lekker :) Verliest snoopy zijn pareltjes ook al een beetje?

Zijn broer wel ;)

Wat leuk dat hij tammer word :D

Groetjes Trienke

Riny

Hallo Lutske
Ik wens voor jou en alle mensen,
de vervulling van veel stille wensen.
Fijne kerstdagen Riny


Riny



Hallo Lutske
Ik wens je een jaar vol vreugde
en zonneschijn,
waarin verdriet en zorgen
2 onbekenden zijn.
Fijne jaarwisseling !
Groetjes Riny


jolandaW

Ik wil jou en je vogels een hele fijne jaarwisseling wensen



groetjes van Jolanda