21 juli 2025, 19:21:33

>>>Mijn Liefies!!!<<<

Gestart door Lucky Charlie, 21 mei 2006, 11:37:04

« vorige - volgende »

ManjaV

Hey Lutske,

Wat verschrikkelijk voor je  :'( :'( :'( :'( :'( ik leef echt met je mee...
Ik sluit mij helemaal bij de anderen aan die zeggen dat je alles voor hem hebt gedaan, dat is ook zo. Je hebt er wsl voor gezorgd dat hij zelfs nog wat langer bleef leven. In ieder geval wist dit kleintje dat jij voor hem zorgde en van hem hield. En daardoor heeft hij, ondanks zijn ziekte, toch een kort maar fijn leventje gehad. Je hebt gedaan wat je kon, meer kon je niet doen! Ik wens je heel veel sterkte toe met het verwerken van dit verlies. Je zal Migo nooit vergeten en ik zal hem ook niet vergeten. Wat een lief vogeltje was dit.
Denk er maar aan terug toen hij zo lief op je afkwam, dat hij naar je toe wilde. Dat zijn de mooie momenten.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lucky Charlie

Dankje Manja. Ik zal Migo inderdaad nooit vergeten. Ik hield echt van hem. Hier nog een leuke foto van de schat.

Lieverd

Nu even een ander verhaal, leuker dan het vorige bericht. Het witmasker mannetje heet Hero en is verliefd geworden op een valkje in de volière. Je raad het vast niet, maar het is niet Poppie. Ik heb de jongen er ook maar bij ingezet, zodat ze wat sneller zelfstandig leren eten. Ze kunnen het nu van volwasse valkjes afkijken. Goed, Hero is verliefd geworden op... Wincky :o ;D. Hij volgt haar overal heen, zij/hij vliegt weg en Hero gaat erachter aan :D. Het is leuk om te zien. Toe hij even bij de jongen in de kooi zat, toen ik hem net had, ging hij ook al direkt op wincky af. Wincky zal dus wel een popje zijn, of Hero valt op mannetjes ;D Ik kan vanaf morgen de gendika test van Wincky terug krijgen dus dan is het afwachten op de uitslag. Er komt dus ws geen nestje meer dit jaar :(. Als Wincky echt een popje is laat ik ze mooi bij elkaar zitten, ik vind het sneu om Hero nu weer bij Wincky weg te halen. Voor Poppie moet ik dan een nieuwe parner zoeken, maar dat zal wel lukken. Als Beide jongen nu mannetjes zijn, die fallow en split fallow, dan koppel ik misschien daarvan wel 1 aan Poppie. Ik zie het wel, en jullie horen het wel.

Groetjes Lutske :-*

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lucky Charlie

Hey Allemaal,

Ik zou er vanochtend al heel vroeg afgaan om bij Migo te kijken maar hij is er niet meer :'( Ben nog steeds verdrietig om hem, en mis hem.

Ik heb nieuwe foto's van de andere valkjes. De witmasker man het nu definitief Hero en Wincky is door mijn moeder en mij omgedoopt tot Hera. Op de foto zie je Hera, heel vies van de pap overal op haar borst. Zo zag ze er gisteravond om 7 uur uit. Vanochtend om 9 uur ging ik de jongen weer voeren en Hera was helemaal schoon :o Al het smerige, stront aan de pootjes en pap enz, haalt Hero van haar af. Lief hè! :D :-* Hij is echt helemaal gek op haar dus ik haal ze nu echt niet uit elkaar. Ik vind het ook wel handig want ik kreeg Hera echt niet schoon. Ze was bijna weer wit ::) ;D Ik heb echt zin om vrijdag het eerste jong op te halen, de split fallow. Zoals jullie weten ga ik dan een gendika test doen, maar dat doe ik pas als ik die van Sietske ook heb, dan kan het mooi tegelijk. Ik ben echt benieuwd wat het geslacht van die twee is. Van hera kan ik vanaf vandaag de uitslag krijgen, maar wij denken dat ze een popje is omdat Hero zo stapelgek op haar is ;D

Groetjes Lutske

Valkje dat naar Annette gaat.

Hera, beetje donker :-[

Valkje van Annette en Balloo

Hera en Hero :-*

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

ManjaV

Hoi Lutske,

Wat lief dat Hero en Hera zo met elkaar aan het kroelen zijn :D die zou ik dan idd ook niet meer uit elkaar halen.

Leuke foto's :D

En die foto's van Migo zijn erg lief. Misschien kan je er eentje inlijsten.

Groetjes,
Manja

Joyce28

Sterkte met het verlies van Migo,je hebt je best gedaan en meer kan je niet doen.Niet schuldig voelen hoor!

Lucky Charlie

Hey Manja

Hero was Hera net weer uitgebreid aan het poetsen ;D zo lief om te zien. Hij fluit ook telkens leuke liedjes voor haar. Dan zit hij naast haar op de stok en buigt zijn kopje helemaal om tot voor haar kopje en begint dan prachtig te fluiten. Hij kan echt heel mooi fluiten. Heeft hij in de dierenwinkel allemaal van die andere vogels, grasparkieten, kanaries etc. overgenomen :D. Een foto uitprinten en inlijsten is idd wel een leuk idee, of zometeen een foto van hem in mijn agenda plakken. Daar kijk ik zometeen toch elke dag minimaal 1 keer per uur in ;D.

Hoi Joyce,

Bedankt, ik voel me ook niet meer echt schuldig, alleen nog maar wat verdrietig. Maar nu zie ik Hero en Hera zo lief met elkaar en dan voel ik me al weer wat vrolijker.

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hey allemaal,

Kijk deze foto vond ik nog in mijn zus haar fototoestel ;D
Het linker valkje is Rocky en de andere is Poppie. Ze zitten samen lekker trosgierst bij mij te eten.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

ManjaV

Hoi Lutske,

Wat een prachtige foto zeg! Leuk om je zo te zien met twee van jouw valkjes :D Ze zien er heel lief uit!

En wat lief om te zien dat Hero Hera zo zit te poetsen en dan ook nog eens melodietjes voor haar fluit. Ja, dat doet Sunny hier ook voor Daisy. Het is vaak ook heel grappig om te zien. Steekt Hero ook wel eens zijn kopje in een bakje ofzo (omdat dit harder klinkt)?
Gelukkig dat je wat afleiding aan deze twee hebt nu Migo er niet meer is!

By the way - hoeveel valkjes heb je eigenlijk? Volgens mij aardig wat...

Groetjes,
Manja

Lucky Charlie

Hey Manja,

Dankje, ik vind het zelf ook wel een mooie foto.

Hera was heel erg vies door de pap zoals je kunt zien op de foto's, maar nu is ze hartstikke schoon :D. Dat hij zijn kop in een bakje ofzo stopt heb ik nog niet gezien, maar hij zal het ongetwijfeld nog wel uitvinden ;D. Ja ik treur nog wel een beetje om Migo, maar ik denk alleen aan de leuke herrineringen aan hem, en niet aan hoe slecht hij eruit zag de laaste dagen. Als ik dan alleen aan de mooie momenten denk wordt ik alleen maar vrolijk, hoe gek dat misschien ook klinkt.

Ik heb op het moment niet eens heel veel valkjes hoor. Ik heb 3 valkjes aan de handopfok waar ik alleen Hera van hou. Dan heb ik Hero nog en Poppie. Hero en Poppie zijn volwassen , en zij hadden een koppeltje moeten vormen, maarja ik vind het nu toch veel leuker dat Hero bij Hera zit. Dan maar geen nestje meer dit jaar. Dat waren de valkjes die ik op dit moment heb.
  Vrijdag of zaterdag ga ik een split fallow jong ophalen, en een paar weken later prachtig gepareld fallow jong bij Sietske. Ik hoop dat deze 2 verschillen van geslacht zodat ik ze aan elkaar kan koppelen.
  Als ik die 2 heb heb ik dus 5 valkjes en dan moet er nog een mannetje voor Poppie worden gezocht. Als die fallow en split fallow natuurlijk een koppeltje kunnen vormen. Er zou dan eventueel nog een koppel bij in kunnen, daar is ruimte genoeg voor, maar die wil ik dan pas volgend jaar aanschaffen. Ik wil er dan nog graag een koppeltje geelwangen bij. Het liefst een gepareld geelwang popje en een geelwang split gepareld lutino mannetje. Het mannetje mag ook split geelwang zijn, maar moet in ieder geval gepareld en lutino erbij hebben. Daar wil ik volgend jaar dus graag naar zoeken. Dan zou ik dus volgend jaar 4 koppels in de volière hebben. Naast de volière, deze zit in ons schuurtje, is nog een evengrote ruimte waar we ws ook een volière van gaan maken. Dan komen er misschien dus nog meer valkjes ;D :D

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hey Iedereen,

Vanavond ga ik het split fallow valkje afbellen. Deze is nog maar ongeveer 3 weken als ik hem krijg en na Migo wil ik eerst niet weer opnieuw een valkje aan de handopfok. Ik ben bang dat weer hetzelfde gebeurt en dat wil ik niet. Ik wil wel tamme valkjes en die split fallow wordt daar niet tam gemaakt. Ik ga dan volgend voorjaar wel opzoek naar een bijpassende partner voor de geparelde fallow die ik van Sietske krijg.
  Verder gaat het hier heel goed. De valkjes zijn ontzettend lief. Ik wil zaterdag op 1 voeding overgaan en hoop dus dat de valkjes dan al genoeg zaad eten. Ze zitten heel vaak met de volwassen valkjes op de grond overal in om te pikken, dus het zaad zullen ze ook al wel ontdekt hebben.
  Mijn moeder en zus zijn nu de stad in en ze nemen een paar lekkere gezichtsmaskers voor me mee, heerlijk :D ;), en ijsthee ;D, en pizzabroodjes ;D :D Heb ik echt zin in. ;D Vanvond dus lekker in bad ;D
  Ik heb vandaag de uitslag van gendika gekregen van Wincky, zo blijft ze toch maar heten, we waren er al veel te veel aan gehecht, aan die naam. Ze is zoals we verwacht hadden door Hero een popje. Hero en Wincky blijven dus mooi samen, ze zijn al zo gek op elkaar.

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

hoy Lutske
Dat vindt ik heel verstandig van jeo dat je nu niet weer aan handopfok begint.
Misschien dat je volgend jaar een valkje van deze mutatie vindt, waar ze wel tam gemaakt worden door de kweker.
Groetjes Riny :D

Lucky Charlie

Hey Riny,

Ja dan ga ik pas volgend jaar naar een valkje voor de fallow zoeken. Dan kan ik wel pas het jaar ernaar ermee kweken, maar dat geeft dan niet. Ik heb net Sietske een im gestuurd om ook haar te vragen of ik het valkje kan halen wanneer deze zelfstandig is.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Heel verstandig hoor. 3 weken vind ik wel erg jong om een valkje al te verkopen. 4 a 5 weken en dan handopfok moet nog kunnen. En je vind vast wel een ander valkje, dit was niet de enige split fallow ter wereld toch? ;)

Lucky Charlie

Haaha, nee gelukkig niet ;D Heb er zelf ook een goed gevoel over. Ik hoop dat die man het begrijpt :-\ Vast wel, en anders jammer, ik vind dit ook beter voor het valkje, en omdat ik vanaf maandag weer naar school moet :-\ :(, ... Naja zie ik mijn vrienden ook weer ;D Dit is beter zo ;) :)

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora