28 maart 2024, 22:22:15

Wat moet ik doen????

Gestart door ronald, 2 juli 2003, 14:26:48

« vorige - volgende »

ronald

ik heb 2 valkjes van 4 weken die ik met de hand groot breng.
Ze zijn nu bezig te vliegen maar ze knallen tegen muren kasten wat moet ik doen????????

Marianne

Hoi Ronald,

Heb je de gordijnen dicht zodat ze niet tegen de ramen kunnen vliegen ? Want dat is heel gevaarlijk.
Je valkjes zijn vast voor de eerste keer los en moeten nu de grootte van de kamer nog verkennen.
Dit komt vanzelf wel goed hoor.
Zelf rustig blijven en niet teveel achter hen aan lopen.
Zo werkt het bij mij in iedergeval wel.
Heel veel succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Stijn dc

hello

je valkjes moeten duidelijk nog leren wat hard is, en waar ze niet door kunnen, gewoon rustig blijven dan en ze rustig laten uitzoeken wat wat is!!

SDC:D

sabrina

2 juli 2003, 15:58:41 #3 Last Edit: 2 juli 2003, 15:59:10 by sabrina
Hoi Ronald,

Ja, het is lastig en je zult zelf ook bij iedere klap die je valkjes tegen de muur maken ineenkrimpen, maar je kunt echt weinig doen. Ze moeten gewoon de weg ontdekken in je huis. Inderdaad wel de gordijnen dichtdoen, ze vliegen naar het licht. En pas ook op voor spiegels, daar vliegen ze ook keihard tegenaan!

Het kan wel even duren hoor, voordat ze normaal vliegen. Yao heeft er wel twee weken over gedaan voordat hij een goede landingsplek had ontdekt en ook nu hangt 'ie nog regelmatig in de gordijnen omdat hij geen controle heeft over z'n vliegsnelheid. (en dan schieten ze door en raken in paniek)
Maar: het komt allemaal goed!

Groetjes, Sabrina

Natanella

Hoi Ronald, ik weet hoe je je voelt! Ik heb net mijn valkparkiet Solo van 10 weken voor het eerst laten vliegen. Nou inderdaad een bijzonder griezelige ervaring! Hij kan wel vliegen, maar landen is een ander verhaal! Ik heb lamellen voor de ramen en die had ik een klein beetje dicht, anders wordt het wel erg donker, maar Solo vloog toch richting raam en kon zijn kooi niet meer vinden om te landen.
Toch best een paniektoestand. Ben zelf wel zo rustig mogelijk gebleven, maar mijn hart klopte in mijn keel.
Dus, wat mij betreft hou ons op de hoogte van de vorderingen van je vogels, dan kan ik daar moed uit putten!
En sterkte! Groetjes Natanella