25 april 2024, 08:46:14

spiegel in kooi?

Gestart door Wil, 16 september 2002, 23:42:53

« vorige - volgende »

Wil

Hoi allemaal wij hebben sinds 2 maanden een valk, Jopie hebben wij hem genoemd hij is al aardig tam zit op iedereens schouder en je mag hem kusjes geven.
Als je je tong uitsteekt dan houd hij hem heel zachtjes vast en voel je zijn tongetje.(kan ook een keer fout gaan dat hij bijt hahaha)
Toen wij hem kochten zei die man je kan beter niet die spiegel in zijn kooi hangen dan krijg je hem sneller tam, anders denkt hij dat er nog een valk in zijn kooi zit.
Is dit nu waar? is het trouwens beter om 1 valk te hebben zijn ze dan sneller tam te krijgen?
Ik wil hem zo graag woordjes leren en met een 2e valk zou dat volgens hem niet lukken.
Ik hoop dat iemand hier meer van weet.
groetjes Wil.

Tara

Hoi, valkparkieten hebben heel graag dat er spiegels in hangen, mijn eerste valk leerde erdoor praten, hij keek dan naar hemzelf en zei, hey Kokootje, Kokootje is 'n schoon ventje, en nog veeeel meer, valkparkieten worden volgens mij daardoor niet minder tam, maar die man zei dat waarschijnlijk omdat die valk dan denkt dat er nog een andere valk in zit, maar mijn vogels hebben veel plezier aan spiegels! Groetjes, Tara en haar nieuwe vogel, Laiko, maar de rest ook ;)

V_Valkie

Als ze een spiegel zien,denken ze dat ze een soortgenoot zien.

Silliebillie

                    :D   Hallo allemaal.
Even over het spiegeltje je moet zelf je vogel in de gaten gaan houden als je er een spiegel in plaatst,want ik had er ook een spiegel in de volliere gehangen en dat liep verkeerd af het vrouwtje van mij die ging vechten met de spiegel en dat was niet zo zacht.
Ze nam een aanloop en liep met haar kop recht op de spiegel af en dat ging zo hard dat ze bijna omviel dus heb ik de spiegel verwijderd.Dat wil niet zeggen dat ze het allemaal doen maar let er heel goed op eerst gaat het goed en een maand later gaat het mis pas hier dus voor op a.u.b.
Groetjes Sil          :o

Wil

Bedankt voor jullie reacties, :) ik heb inmiddels een pop erbij en in maart krijg ik 2 handtamme lutino's van 6 weken erbij via een fokker. De spiegel hangt inmiddels al een tijdje en het gaat perfect. ik plaats hierbij een foto van mijn 2 valken en hun vrijheid, zij mogen dag en nacht los in hun (speeltuin) bivakeren en ze zijn er dol op.
Groetjes Wil.

Mandy

Hé, dat ziet er gezellig uit Wil! :)
Hartstikke leuk zo. ;)
Ze hebben inderdaad een hele speeltuin tot hun beschikking,
maar gaan ze nooit de rest van de kamer bij hun speeltuin betrekken...? Dat je 's ochtends beneden komt en je bent een stuk behang kwijt ofzo... :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Wil

10 februari 2003, 16:00:08 #6 Last Edit: 10 februari 2003, 16:00:52 by Wil
 :-X ssst niets aanhalen, tot nu toe blijven ze netjes op hun terrein heel af en toe maken ze een rondje kamer om de vleugels te strekken maar landen dan weer netjes op de speeltuin. Ze zijn er helemaal aan gewend, en bevalt ze beter dan in hun kooi opgesloten te zitten. Tja ik zal ze wel teveel verwennen maar ze zijn ook zó lief.
 ::)

Natalie

Nou, als jouw valkjes het niet meer naar hun zin hebben dan weet ik het ook niet meer, hoor. Ik vind dat heel erg leuk gedaan zo. Ik zou mijn valkjes er ook wel de hele dag uit willen laten, maar ik ben bang dat er dan van mijn elektriciteitsdraden en mijn houten meubeltjes niets meer overblijft (en van de afstandsbediening en mijn computermuis  :( ), dus daar zie ik maar vanaf. Maar ik vind die 'speeltuin' een heel leuk idee.

max

vet cool die speel tuin  8) maar dat ze altijd los zitten dat kan bij mij niet want de bloempot leeg halen is ontzettend leuk
en hij weeet het wel want als ik zijn naam roep kijkt hij snel op en gaat terug naar zijn kooi soms met een beetje hulp  ;)

Tara

Gewoon weg de max! Die valkjes zullen jou vast errrrrg dankbaar zijn, zo mooi en groot, het is inderdaad veel beter dan in een kooi opgesloten te zitten. Veel succes nog verder, groetjes Tara&co

Wil

 :D Ik vind het super dat jullie allemaal zo positief reageren en het mooie van alles  wat ik jullie nog niet verteld heb is: we hebben sinds 4 weken een rottweiler pup, en de valkjes hebben maling aan hem en de hond is bang voor ze hahaha geen gezicht. maar als ik weg ga neem ik geen risico en gaat de hond in de bench, of hij gaat mee. Want 1 hap en ik ben mijn valkjes kwijt, daar zou ik doodziek van zijn. btw. jullie kunnen nog meer foto's van ze zien op onze site
 http://www.you-and-i.nl klik daar op ons gezin, jullie mogen ook onze smilies gebruiken onder de knop smilies.

Mandy

11 februari 2003, 00:55:03 #11 Last Edit: 11 februari 2003, 01:17:59 by Mandy
Hoi Wil  :)

Wat een lekker ding die Bo, leuk hoor.
Da's ook genieten hé, zo'n hond in huis. ;)
Ik heb er ook een; een Engelse Bulldog; Paco, binnenkort 1,5 jaar. Die vind alles en iedereen leuk en lief, een sulleke.
Mijn papegaai Chico valt  Paco juist aan! :o
Hier staat Paco op de foto met een jong valkje dat ik in huis moest nemen omdat die geplukt werd. Paco wilde er mee kroelen  ;D, ik bleef er wel bij natuurlijk, want het blijven beesten...

Maar da's ook toevallig ik heb zo'n zelfde koppel als jou.
Ook een pop die Truus (links) heet (alleen cinnamon ipv jouw wildkleur) en een bonte man, alleen heet de mijne Pino (rechts). ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Wil

hoi mandy wat een leuke foto's joh en idd moet je erbij bij blijfen want 1 knauw en dat kan verkeerd aflopen maar hoeveel valkjes heb jij? ik krijg er in maart 2 bij en kan niet wachten, :-/ ze zijn zo leuk. Is truus bij jou ook minder tam? Bij ons is ze bijterig met Joop kunnen we alles doen.

Groetjes Wil

Mandy

11 februari 2003, 18:34:46 #13 Last Edit: 11 februari 2003, 18:37:44 by Mandy
Hoi Wil  :)

Nee, bij mij is het juist andersom, Truus is het meest tam en Pino iets minder, maar geen van beiden is bijterig. Ja alleen als ze iets niet willen, ergens geen zin in hebben of ze iets niet mogen...  ;D
Ik heb ze eerst binnen gehad en zijn toen naar buiten gegaan. Ze zitten nu met nog 6 andere valken in een voliére. Kijk hier maar 's;
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Boek;action=display;num=1039823047
En wat leuk dat je er 2 bij krijgt, wat voor valken?
Tja, het begint altijd met 1 vogeltje dat je tam maakt en het breidt zich vaak al snel uit ja...ik weet het... :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Wil

11 februari 2003, 20:53:48 #14 Last Edit: 11 februari 2003, 20:55:21 by Wil
Wat leuk joh ziet er allemaal toppie uit hoor ik vind ze binnen leuker dan buiten voor mij dan he, want buiten kan je ze niet bij je nemen lijkt mij. Of ga je in hun kooi (tuinhuis)hahaha  staan? echt een groot verblijf hoor. De 2 die we erbij krijgen zijn: een lutino en een witparel die we waarschijnlijk Beppie en Kees gaan noemen.

groetjes Wil ;D