16 mei 2025, 04:02:36

Verliefd

Gestart door Jolanda, 5 juni 2006, 12:50:29

« vorige - volgende »

Jolanda

Sinds een maand heb ik een valkparkiet, in de dierenwinkel vertelde ze ons dat hij ongeveer 13 weken oud is. Nu is hij dus ongeveer 18 weken oud. Deze vogel heeft hele leuke/vreemde gewoontes; hij is verliefd op voeten, zelfs zo erg dat hij op de voet gaat zitten en hierop gaat "rijden". volgens mij komt hij zelfs "klaar". daarna gaat hij als een gek rondjes lopen en lekker "stoer" doen met brede vleugels. Als je wegloopt, volgt hij lopend op de vloer, de voet. soms springt hij zelfs van de tafel op de vloer en gaat hij op "zoek" naar voeten....
Is dit een normaal gedrag? In ieder geval zorgt hij voor voldoende plezier....
Hij is al wel redelijk handtam.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

groeten,
Jolanda

Lin

Ja hoor dat is normaal kijk maar eens bij: antwoorden op gedragsvragen. Dat is gewoon macho gedrag.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Simone72

Da's leuk om te lezen, onze Charlie heeft dat met handen: Als ik met mijn vingers trommel dan gaat hij ook 'rijden'. De eerste keer moest ik hard lachen en liet hem maar begaan. En jawel mijn valk is een mannetje want hij kwam klaar!!! Zo op mijn hand. Was een verrassing. Sinds 1 week 'vrijt' hij ook steeds met zijn waterbakje. Zit op zijn stok en schuurt met zijn kont langs de rand van zijn waterbakje......tja je kan het maar lekker vinden. 8)