6 mei 2025, 12:37:31

HELP, komt dit goed???

Gestart door Lucky Charlie, 16 mei 2006, 18:50:30

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

Blincky gaat een ei leggen, dat is duidelijk te zien, want ze heeft een hele grote bult onder haar buik, en de staart in een knik. Nu gaat Jive ook een ei leggen, want ook zij heeft deze verscheinselen. Het probleem is dat een van de 2 broedblokken sterk verdedigt wordt door Misty, voor Blincky. Jive wil hier de hel tijd in, maar wordt dan weggejaagd door Misty. Het andere broedblok kijkt ze niet naar, ik denk omdat het koppeltje Yellow en Mica hier de hele tijd op zit. Jive knijpt al telkens met haar kont(gat), en de bult bij haar is echt groot. Een derde broedblok komt er zo snel mogelijk bij. Dit is er noch niet omdat ik niet had gedacht dat de nieuwe vogels nu al zouden gaan leggen. Ik heb ze net anderhalve week!!!! Komt dit goed.

Blincky gaat ook telkens in haar broedblok, dus morgen avond verwacht ik toch wel een eitje van haar. Ook zij knijpt namelijk met haar kont, en haar bult is ook heel groot. Geef A.U.B snel antwoord!!!! Alvast bedankt

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hoi,

Ik heb een vraag, waar toch wel enige spoed bij is. Gister heb ik dit bericht ook bij kweken geplaatst, maar nog geen reaktie gehad. Ik moet het eigenlijk wel zo snel mogelijk weten, i.v.m legnood e.d.

Blincky gaat een ei leggen, dat is duidelijk te zien, want ze heeft een hele grote bult onder haar buik, en de staart in een knik. Nu gaat Jive ook een ei leggen, want ook zij heeft deze verscheinselen. Het probleem is dat een van de 2 broedblokken sterk verdedigt wordt door Misty, voor Blincky. Jive wil hier de hele tijd in, maar wordt dan weggejaagd door Misty. Het andere broedblok kijkt ze niet naar, ik denk omdat het koppeltje Yellow en Mica hier de hele tijd op zit. Jive knijpt al telkens met haar kont(gat), en de bult bij haar is echt groot. Een derde broedblok komt er zo snel mogelijk bij. Dit is er noch niet omdat ik niet had gedacht dat de nieuwe vogels nu al zouden gaan leggen. Ik heb ze net anderhalve week!!!! Komt dit goed. Ze gaat wel duidelijk een ei leggen hoor, maar gaat ze dit ook wel leggen als ze niet in een broedblok mag???? Alvast bedankt!!!

groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Sanna

Hoi Lutske,

Volgens mij is het zo dat als ze een ei moet leggen en er is geen hok, dat ze die desnoods op de grond legt of gewoon vanaf een stok laat vallen. Als ik het fout heb moet iemand me maar even verbeteren, maar volgens mij krijgt ze geen legnood omdat er geen hok beschikbaar is. Maar als je om de een of andere reden legnood vermoedt, moet je altijd zo gauw mogelijk een vogelarts raadplegen hoor! Een belletje naar Feld is zo gepleegd.

Succes.

Groetjes, Sanna

Ivy

Hoi Lutske!
Nog steeds geen eitje?

Mijn valkje Nicky heeft gisteren ook een ei gelegd - ze had geen broedblok, dus ze heeft het op de bodem van haar kooi gelegd.
Ik denk niet dat ze legnood zou krijgen omdat ze niet weet waar ze het eitje moet leggen, maar je kan inderdaad beter voor de zekerheid een dierenarts bellen.
http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Karin

Ik heb je vragen toch samengevoegd  ;) omdat het niet bij spoed hoort.
De eitjes leggen ze desnoods is een voerbak of op de grond, maar waar je je meer zorgen om moet maken is om ruzie, hang minimaal 1 blok meer op dan dat je koppels hebt. Zo heb je het minste kans op hommeles  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lucky Charlie

Hallo,

Heel erg bedankt.
Blincky heeft zo'n dikke bult hè, en nog steeds geen eitje. En nu word er ook nog verwacht dat ik geduld heb ;) :P ;D Grapje hoor ;) Maar t duurt wel lang. Jive had ook zo'n hele dikke bult, maar net leek het of die weg was en haar rug was ook weer helemaal plat. Net als bij die eerste keer bij Blincky ligt nergens een eitje, heel vreemd. misschien lag het ook wel de manier hoe ze zat, dat de bult er nog wel zit. Ik zie het wel. Zodra er eitjes zijn meld ik het wel :) Oja, er komt zo snel mogelijk, zeker nog 1 blok bij.

Groetkjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

dilucakatalora

mijn vrouwtje, die nu op inmiddels 5 eieren broed, die vloog een week lang rond met een enorme dikke kont etc. maar wat was het probleem, het mannetje was nog niet klaar met het uitzoeken van een geschikt nest. Op het moment dat het mannetje het vrouwtje lokte om naar binnen te gaan, had ik dezelfde dag nog een ei.. Mijn advies: Geduld is een schone zaak ;)

Lucky Charlie

20 mei 2006, 13:15:40 #7 Last Edit: 21 mei 2006, 10:36:22 by Lucky Charlie
Heey,

Bedankt. Misty, het mannetje van Blincky, is al vaak het broedblok in geweest en heeft Blincky ook al er in gelokt. Ze is er ook al een paar keer alleen in geweest. En zo te zien wordt vandaag mijn geduld beloont. Blincky zit nu al ongeveer een uur in het blok. Toen ik binnenkwam zag ik haar niet, en Misty zat voor het broedblok er telkens in te kijken. Normaal als ik de deur van het hok opendoe, nog niet de volière hoor, dan gaat ze gelijk het broedblok uit. Nu bleef ze gewoon zitten, en er kwam ook geen geroffel of ander geluid uit het blok. Ze ging er zelfs niet uit toen Misty een waarschuwende toon schreeuwde. Ik denk echt dat het eitje vandaag komt, vanochtend zat haar staart ook nog meer in een knik dan eerst. En haar staart veren stonden ver uit elkaar, en de veren bij haar kont ook!!! Ik hoop het.

Groetjes Lutske 

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora